The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 185 проблем със студен старт

#1
Здравейте на всички!

Имам досаден проблем с моето Xc70 D5 185 който се изразява в следното.

При първи (студен) старт при външна температура под 20 градуса в първите няколко секунди (3-5 сек) работата на двигателя не е равномерна а някак си троснато. Пали от първия път без да върти продължително, а всяко последващо палене е гладко...
 
На първо място искам да отбележа, че на диагностика нищо не излиза като грешки!

Важен момент който е добре да отбележа е, че ако я подгрея с печката до достигане на 40+ градуса на охладителната течност (видимо за мен през CFE) колата пали и работи както трябва. 

Тъй като нищо не подсказва от къде идва проблема не ми се ще да почна да сменям излишни части без да имам успех и да се вкарам в излишни разходи.
Имате ли представа кои фактори и датчици отговарят за сместа при първия старт?

Ще се радвам на всеки един съвет от къде да започна и какво да се провери най напред. 
Колата върви чудесно разхода и е приличен, но тази тросната работа на двигателя не ми допада никак. Confused
Благодаря на всички!
Reply

#2
Провери подгревните свещи, или за по лесно ги смени. Smile
Reply

#3
(11-23-2021, 07:23 AM)Tisho Wrote: Провери подгревните свещи, или за по лесно ги смени. Smile

Благодаря ще го направя,  Все си мисля че те се включват при външна температура от около 0 градуса или греша? При мен го прави и над 15 и при престой на място над 10-12часа. Което ме навежда на мисълта, че може някой температурен датчик да дава грешни стойности.. Huh
Reply

#4
С какво масло я караш.
Трябва да я караш с 5w30. Ако е по гъсто може да се пълнят по бавно хидравличните повдигачи. Също така веднага ли ти изгасва лампата на маслото. Другото което трябва да провериш е за течове по маркучите за излишно гориво.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply

#5
(11-26-2021, 08:09 AM)stvri Wrote: С какво масло я караш.
Трябва да я караш с 5w30. Ако е по гъсто може да се пълнят по бавно хидравличните повдигачи. Също така веднага ли ти изгасва лампата на маслото. Другото което трябва да провериш е за течове по маркучите за излишно гориво.

За този двигател производителят препоръчва единствено 0W30 A5/B5. Малко над 280 хиляди км съм и двигателят е в перфектно здраве за сега.

Повдигачи и кобилици сменяни ли са? Точно на този двигател са консуматив на 200-250 хиляди. След смяната им двигателя работи доста по-равномерно и тихо.
Reply

#6
Препоръката на производителя е 0w30 но също така има опция за 5w30 защото нашия климат няма толкова ниски температури. А що се отнася за А5/В5 спецификацията тя е прекалено екологична и има по лоши качества на смазване.
В крайна сметка всеки сам преценява с какво да си кара . Това е лично мнение не ангажирам никой с него.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply

#7
Повдигачите са сменяни заедно с вихрови клапи.
Лампата за маслото гасне със самото палене че дори и преди него(Винаги изчаквам всички лампи да загаснат преди да стартирам двигателя)
Течове поне в горната част около дюзите и маркучите за обратно гориво между тях видимо няма. Прави впечатление че не всички са с еднаква дължина, незнам дали има значение..

Знам как звучи и "трака" дизелов двигател палещ при ниски температури но тук по скоро става въпрос за прекъсване и неравномерна накъсана работа.

Печката подгрява само охладителната течност. Затова мисля, че вискозитета на маслото не играе роля в този случай. Ако беше гъсто маслото щеше да го прави и след като съм я подгрял с печката а направя ли го, няма тези смущения. Карам я с масло 5w40 отговарящо на спецификация MB 229.51
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#8
Освен, че няма грешки, дали гледахте и корекциите на дюзите?
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Reply

#9
(12-09-2021, 11:09 AM)j-ikata Wrote: Освен, че няма грешки, дали гледахте и корекциите на дюзите?

Можеш ли да разясниш за какви корекции става въпрос? Huh
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Reply

#10
(11-29-2021, 01:17 PM)momk0 Wrote: Повдигачите са сменяни заедно с вихрови клапи.
Лампата за маслото гасне със самото палене че дори и преди него(Винаги изчаквам всички лампи да загаснат преди да стартирам двигателя)
Течове поне в горната част около дюзите и маркучите за обратно гориво между тях видимо няма. Прави впечатление че не всички са с еднаква дължина, незнам дали има значение..

Знам как звучи  и "трака" дизелов двигател палещ при ниски температури но тук по скоро става въпрос за прекъсване и неравномерна накъсана работа.

Печката подгрява само охладителната течност. Затова мисля, че вискозитета на маслото не играе роля в този случай. Ако беше гъсто маслото щеше да го прави и след като съм я подгрял с печката а направя ли го, няма тези смущения. Карам я с масло 5w40 отговарящо на спецификация MB 229.51


Провери  подгревните свещи, разкарай това масло и сложи 5W30 пълна синтетика, и вероятно ще се оправи. Този мотор е правен за 0W30, за по топъл климат(като при нас) може да се ползва 5W30. В книжката на колата си пише, кое масло в какъв температурен диапазон се ползва.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)