This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 185 проблем със студен старт
#1
Здравейте на всички!

Имам досаден проблем с моето Xc70 D5 185 който се изразява в следното.

При първи (студен) старт при външна температура под 20 градуса в първите няколко секунди (3-5 сек) работата на двигателя не е равномерна а някак си троснато. Пали от първия път без да върти продължително, а всяко последващо палене е гладко...
 
На първо място искам да отбележа, че на диагностика нищо не излиза като грешки!

Важен момент който е добре да отбележа е, че ако я подгрея с печката до достигане на 40+ градуса на охладителната течност (видимо за мен през CFE) колата пали и работи както трябва. 

Тъй като нищо не подсказва от къде идва проблема не ми се ще да почна да сменям излишни части без да имам успех и да се вкарам в излишни разходи.
Имате ли представа кои фактори и датчици отговарят за сместа при първия старт?

Ще се радвам на всеки един съвет от къде да започна и какво да се провери най напред. 
Колата върви чудесно разхода и е приличен, но тази тросната работа на двигателя не ми допада никак. Confused
Благодаря на всички!
Цитирай
Thanks given by:
#2
Провери подгревните свещи, или за по лесно ги смени. Smile
Цитирай
Thanks given by:
#3
(11-23-2021, 07:23 AM)Tisho написа: Провери подгревните свещи, или за по лесно ги смени. Smile

Благодаря ще го направя,  Все си мисля че те се включват при външна температура от около 0 градуса или греша? При мен го прави и над 15 и при престой на място над 10-12часа. Което ме навежда на мисълта, че може някой температурен датчик да дава грешни стойности.. Huh
Цитирай
Thanks given by:
#4
С какво масло я караш.
Трябва да я караш с 5w30. Ако е по гъсто може да се пълнят по бавно хидравличните повдигачи. Също така веднага ли ти изгасва лампата на маслото. Другото което трябва да провериш е за течове по маркучите за излишно гориво.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Цитирай
Thanks given by:
#5
(11-26-2021, 08:09 AM)stvri написа: С какво масло я караш.
Трябва да я караш с 5w30. Ако е по гъсто може да се пълнят по бавно хидравличните повдигачи. Също така веднага ли ти изгасва лампата на маслото. Другото което трябва да провериш е за течове по маркучите за излишно гориво.

За този двигател производителят препоръчва единствено 0W30 A5/B5. Малко над 280 хиляди км съм и двигателят е в перфектно здраве за сега.

Повдигачи и кобилици сменяни ли са? Точно на този двигател са консуматив на 200-250 хиляди. След смяната им двигателя работи доста по-равномерно и тихо.
[Изображение: ab188268.gif]
Цитирай
Thanks given by:
#6
Препоръката на производителя е 0w30 но също така има опция за 5w30 защото нашия климат няма толкова ниски температури. А що се отнася за А5/В5 спецификацията тя е прекалено екологична и има по лоши качества на смазване.
В крайна сметка всеки сам преценява с какво да си кара . Това е лично мнение не ангажирам никой с него.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Цитирай
Thanks given by:
#7
Повдигачите са сменяни заедно с вихрови клапи.
Лампата за маслото гасне със самото палене че дори и преди него(Винаги изчаквам всички лампи да загаснат преди да стартирам двигателя)
Течове поне в горната част около дюзите и маркучите за обратно гориво между тях видимо няма. Прави впечатление че не всички са с еднаква дължина, незнам дали има значение..

Знам как звучи и "трака" дизелов двигател палещ при ниски температури но тук по скоро става въпрос за прекъсване и неравномерна накъсана работа.

Печката подгрява само охладителната течност. Затова мисля, че вискозитета на маслото не играе роля в този случай. Ако беше гъсто маслото щеше да го прави и след като съм я подгрял с печката а направя ли го, няма тези смущения. Карам я с масло 5w40 отговарящо на спецификация MB 229.51
бивши:
V40 1.9D 115hp '03 - D4192T3
настоящ
Xc70 D5 185hp MY'06 - D5244T4
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)