(01-31-2022, 08:27 PM)falentinkata Wrote: Аз имам AUX, но точно нещата, които казваш за китайците ме карат сериозно да се замисля...
Наистина това "legend" изглежда най-добрата опция, но вече 2 седмици чакам да ме добавят в страницата във фейсбук, а и май е сложно сдобиването с тази джаджа. До колко успях да проуча, само един човек е БГ има такова, но никой не го знае кой е ?
Дообре, сядам да пиша:
Китайците са си китайци, в пълния смисъл на думата. Въпросния Legend доколкото успях да видя снимки из нет-а и видеа си е китайско чудо, донагласено от някакъв тайванец(Почти китаец с тази разлика, че обикновенно говорят по добре английски) да става на XC90.
Но....
Има едно голямо но. В случая най вероятно нищо от оригиналната аудио система не се запазва. Съдейки по факта, че и CD плеъра е махнат, а AUX входа минава точно през този модул.
От там нататък - не се знае какъв точно като производство е Head-unit-а. Единственото което намерих е, че е с 8 ядрен процесор, андроид 10, 4G RAM и 64G флаш. Вероятно става въпрос за PX6 процесор - не е лош, но вече има и доста по производителни с повече памет и т.н.
Кофти недостатък на този тип е прегряването. Процесора работи на температури около 80 градуса. Надежност никаква.
По новите версии на такъв тип Head-Unit имат вентилатор, който както всеки дълбоко-китайски вентилатор работи не повече от 3-4 месеца. Следва смяна, китаеца има нахалството да ги продава по 10$. Тук могат да се намерят доста по качествени алтернативи на китайския вентилатор за същите пари.
След дълго избиране се поръчва нещото. Задължително, ама повече от задължително, ако процесора е с производител Mediatek - затваряте страницата и не поглеждате назад! В никакъв случай! Защото ако го купите ще си имате нещо което вероятно в началото ще работи, при това зле - лоша производителност, често забиване, като оставите колата на слънце - изненада, мултимедията не работи, защото и е горещо. И така до логичния край - просто някой ден влизате в колата, установявате, че няма палене защото акумолатора разреден а мултимедиата(Head-Unit-а) е забила безнадежно в някакво състояние от което изхода минава през кофата за боклук.
Избираме си Head-Unit с процесор Unisoc 7862a. Китайски производител, на който за разлика от Медиатек нещата им се получават и работят.
Процесора е изпълен по 12nm технология, 8 ядра - два Arm Cortex-A75 и шест Arm Cortex-A55. Работи с DDR3 и DDR4 памети(Low-Voltage).
https://www.unisoc.com/en_us/#/home/prod...&cdx=4&t=1
Като едно от най големите му предимства е много ниската консумация в Sleep mode(3-10ма). Това позволява при пъхане на ключа и запалване на двигателя, Head-Unit-a да му трябва не повече от 1-2 секунди да е в работно състояние. За сравнение, Медиатек-а който тествах заработва след около минута, две, а Sleep режима му, ако може да се нарече така е с консумация около 0.4А... Кошмар.
Интересна функционалност са направили китайците, стоейки в sleep режим, ако не се пали колата повече от три дни Head-Unit-a се изключва и практически няма никаква консумация. После му са нужни около 10-20 секунди за да boot-не и заработи, но това на фона, че не разрежда акумолатора си е супер.
Пристига нещото, избрах го по цена, хардуер и лесна доставка от Европа(без плащане на мито и ддс.).
Естествено, всяко китайско творение купено от Китай, преди да се ползва подлежи на разглобяване, преглед и тестове.
Изглежда добре, с обещания процесор е. Видно е, че платката е правена от екип, който си разбира от работата. EMI/EMC филтър на захранването, предпазител. Монтажа е на ниво. Сравнително приличен продукт. Задния панел представлява алуминиева отливка служещ за охлаждане на процесора и аудио усилвателя.
От тук нататък се заемаме с интеграцията на това чудо в колата. Китаеца е изпратил освен Head-Unit-a, рамка, кабели и CAN интерфейс. Разглобявам CAN интерфейса - добра изработка, микроконтролер производство на ST декодира съобщенията вървящи по CAN линията и ги препраща през UART към Head-Unit-а.
Всичкото това добре, но единственото което работи са бутоните на волана за смяна на песните/радиата. Нищо повече. Нито си регулира яркостта на дисплея в зависимост от настройките на колата, нито показва каквото и да било повече.
Кратка комуникация с китаеца води до извода - това е друго няма, няма и да има. Казвам му ок, прати ми моля, сорс кода за микроконтролера на ST, аз ще дооправя нещата и ще ти го предоставя работещ, безплатно, за да можеш да го продаваш като работещ продукт. Китаеца - не.
Ми като е не, не да е....
Имам доста голям опит с тези контролери и не ми представляваше никаква трудност да си напиша собсвен софтуер реализирайки следното:
1. Стартиране на Head-Unit-а при наличие на Wake-up команда(даване на контакт) през CAN-а. Изключване/sleep на Head-Unit-a при връшане на ключа в позиция 0.
2. Работещи бутони от волана. Всичко работи, без бутоните за телефона - имам някъде бъг, CAN декодера не праща нищо към Head-Unit-a. Ще го оправя скоро.
3. Регулиране на подсветката на Head-Unit-а от колата. Дневен и нощен режим(при нощен режим пуска подсветка на сензорните бутони в ляво от дисплея).
4. Индикация за отворени врати и багажник.
5. Автоматично превключване на режим "камера" при включване на заден ход. Динамични линии върху изображението на камерата показващи треакторията на автомобила в зависимост от положението на волана.
6. Индикация на разстоянието до обектите засечени от фабричния парктроник.
Пратих клип на китаеца, той ми пише прати ми софтуера, отговарям му добре, но след като ти не отговори на предложението ми и трябваше да правя всичко от нулата - цената за която бих ти продал разработката е 10 000$. Повече не се и обади по темата.
Переодично го дразня с клипчета какво ново съм добавил.
Тук някъде изникна лек проблем - при усилване на звука се чуваше леко, но дразнещо пищене от тонколоните. Оказа се конструкторска немощ на проектиралите AUX входа. Кабела между двете устройства става буквално на антена, защото се свързва между високоомен изход(AUX изхода на Head-Unit-а) и вход с голям импеданс. На всичкото отгоре има и кондензатори в двата края. Типичен пример за антена. Два резистора по 47К запоени в Head-Unit-a на буксите към GND свършиха прекрасна работа. Антената вече е терминирана шум и пищене няма.
Наложи се също да изключа вградения в Head-Unit-а усилвател, защото освен, че не се ползва, грее доста. Клас AB усилвател - нормално е да грее. Така температурата на алуминиевия корпус падна с около 20 градуса. На процесора също. Преди загряваше до 60-70 градуса. В момента е между 40 и 50 градуса.
Имаше и леко преправяне на кабелите които прати китаеца. Head-Unit-а се монтира на мястото на оригиналния дисплей с пластмасова рамка.
В момента може да се каже, че съм доволен от резултата. Има какво още да се направи - някой ден и това ще се случи.
Работи бързо, потдържа Андроид Ауто. И като ти стане скучно докато шофираш можеш да му кажеш "Hey Google, tell me a joke" и Гугъл отговаря -
“One joke, coming up! What is a sea monster’s favorite snack? Ships and dip.”