The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Автомат и каране по наклон

#1
Здравейте,

Притежавам V60 CC 2016 с автоматик 6 степенен. Селектора на кутията има възможност за каране във спортен режим. Въпроса ми е вие като карате примерно по път с много наклони и когато кутията си е на автоматичен режим, в един момент при движението по наклона, колата започва да се ускорява и кутията сменя предавка на по-висока, дори и да съм отпуснал газта. Да кажем обаче, че ние не искаме да караме на по-висока предавка, защото скороста се вдига и трябва да ползваме често спирачките, за да я намалин, те загряват и т.н. При ръчна скоростна кутия може да изберем лесно предавка и да караме на нея толкова колкото ние нужно и по този начин да използваме и мотора като спирачка. Какъв е начина да ползваме мотора като моторна спирачка при автомат и има ли трик или пък да включвам на Спортен режим и с него да работя? Имало марки коли за които са ми казвали че като удариш продължително три пъти педала на спирачката и автомата разбира че трябва да поддържа дадената скорост и не превключва на възходяща предавка. Пробвах на Волвото дали има нещо подобно но май няма такава функция...

Мерси!
Reply

#2
спокойно може при дълги наклони да си катериш и спускаш на ръчен режим за да не се тормози кутията - така няма да сменя предавките често, няма да загрява толкова маслото и не на последно място ще си използваш "моторната спирачка" и ще си пестиш от накладките... аз така правя
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#3
Ивайло, то не е точно ръчен режим, спортен се води. Там предавките се сменят малко по-различно, да речем можеш да цедиш до 1500-2000 оборота на ниска предавка. Обаче кутията е доволно умна и ако много я тормозиш, колкото и да искаш да си на ниска предавка, тя се коригира сама, примерно със 120км/ч няма как да вкараш на втора.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#4
Тя кутията колкото и да е умна и да има спортен-мортен режим все си е по-добре при голям баир ти да и казваш какво да прави с ръчни команди... разбира се ако си наясно какво правиш и не си дилетант. Иначе спортният режим с по-отложената смяна и по-високите обороти много помага когато искаш да пораздвижиш двигателя и чарколяците вътре от "пенсионерското" каране Wink
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#5
Мда, започнах да ползвам спортния режим на кутията, когато слизам по наклон. Така мога да реша на коя предавка да го слизам, без тя да си я избира както и е удобно. Мисля че е достатъчно особено, ако има продължителни спускания с голям % като наклони.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)