This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Автомат и каране по наклон
#1
Здравейте,

Притежавам V60 CC 2016 с автоматик 6 степенен. Селектора на кутията има възможност за каране във спортен режим. Въпроса ми е вие като карате примерно по път с много наклони и когато кутията си е на автоматичен режим, в един момент при движението по наклона, колата започва да се ускорява и кутията сменя предавка на по-висока, дори и да съм отпуснал газта. Да кажем обаче, че ние не искаме да караме на по-висока предавка, защото скороста се вдига и трябва да ползваме често спирачките, за да я намалин, те загряват и т.н. При ръчна скоростна кутия може да изберем лесно предавка и да караме на нея толкова колкото ние нужно и по този начин да използваме и мотора като спирачка. Какъв е начина да ползваме мотора като моторна спирачка при автомат и има ли трик или пък да включвам на Спортен режим и с него да работя? Имало марки коли за които са ми казвали че като удариш продължително три пъти педала на спирачката и автомата разбира че трябва да поддържа дадената скорост и не превключва на възходяща предавка. Пробвах на Волвото дали има нещо подобно но май няма такава функция...

Мерси!
Цитирай
Thanks given by:
#2
спокойно може при дълги наклони да си катериш и спускаш на ръчен режим за да не се тормози кутията - така няма да сменя предавките често, няма да загрява толкова маслото и не на последно място ще си използваш "моторната спирачка" и ще си пестиш от накладките... аз така правя
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Изображение: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Цитирай
Thanks given by: Infinity_bg
#3
Ивайло, то не е точно ръчен режим, спортен се води. Там предавките се сменят малко по-различно, да речем можеш да цедиш до 1500-2000 оборота на ниска предавка. Обаче кутията е доволно умна и ако много я тормозиш, колкото и да искаш да си на ниска предавка, тя се коригира сама, примерно със 120км/ч няма как да вкараш на втора.
VOLVO
S60 AWD 15 249hp
V70 AWD 97 193hp
144 70 82hp

--------------------
     EX
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Цитирай
Thanks given by:
#4
Тя кутията колкото и да е умна и да има спортен-мортен режим все си е по-добре при голям баир ти да и казваш какво да прави с ръчни команди... разбира се ако си наясно какво правиш и не си дилетант. Иначе спортният режим с по-отложената смяна и по-високите обороти много помага когато искаш да пораздвижиш двигателя и чарколяците вътре от "пенсионерското" каране Wink
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Изображение: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Цитирай
Thanks given by:
#5
Мда, започнах да ползвам спортния режим на кутията, когато слизам по наклон. Така мога да реша на коя предавка да го слизам, без тя да си я избира както и е удобно. Мисля че е достатъчно особено, ако има продължителни спускания с голям % като наклони.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)