This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 Висока температура и загуба на антифриз
#1
Здравейте, колата е XC60 2010, D5 210кс. Италианка на реални около 200000 км. От пристигането си от Италия колата изпуска през клапана на капачката на разширителния съд антифриз. Около 0.5 литра на 300км пробег горе долу. Вижда се че антифриз изтича през отвора на разширителни съд и омазнява тампона на двигателя. До сега съм сменил с нови - казанче, капачка оригинална от МП и още една нова афтърмаркет. Резултата е един и същ изтича антифриз. Като спра по време на път маркучите са сравнително нормално твърди, нищо фрапиращо. Колата на въртя вече 8000 км така няма видима промяна, може би сега като се затопли и се пуска климатика се увеличи леко. Днес за качих диагностиката и гледах температурата в прехода София Пловдив. Като цяло я натисках по изкачвания та до 140 и гледах какво става. Температурата се вдигна до 115 градуса и се задържа там сигурно 2-3 минути, през другото време бе около 110. Като намалих газта до към 110-120км/ч температурата се държи около 97-98 градуса. Много ли е това за D5 и дали заради това да повишава налягането и да изпуска през капачката? Водната помпа е сменена с ангренажа преди 8000 км, сложена е INA, като цяло читава част от опит с търговеца. Какво да правя като следващи проверки, насочил съм се смяна на термостат и проверка дали над 100 градуса перката е на най-висока скорост. Други предложения?
Цитирай
Thanks given by:
#2
Провери я на газанализатор. При гарнитура обикновено бързо се случват нещата, но при блока не е така.
ex XC90
Цитирай
Thanks given by:
#3
(05-20-2022, 09:11 PM)zorba написа: Провери я на газанализатор. При гарнитура обикновено бързо се случват нещата, но при блока не е така.

Благодаря за предложението, и това го мислих. Сервиз в София където да направят тест за изгорели газове в охладителната система? Относно температурата дали е висока за този двигател, аз до сега бензинки и дизели които съм следил на живи данни повече от 105 не съм виждал.
Цитирай
Thanks given by:
#4
Вероятно задръстени от боклуци радиатори.
Необходимо е да се свалят - без разглобяване няма да се мине. Между радиаторите от боклуците които влизат става като кече, трябва да се махне и да се измият внимателно.
Цитирай
Thanks given by:
#5
(05-21-2022, 08:14 AM)Tisho написа: Вероятно задръстени от боклуци радиатори.
Необходимо е да се свалят - без разглобяване няма да се мине. Между радиаторите от боклуците които влизат става като кече, трябва да се махне и да се измият внимателно.

И това е възможно, като я гледам италианеца е ходел по горите и сигурно е имало доста прах и кал. От там по-висока средна температура и да повишава налягането в системата. От София до старосел избягаха 300мл и светна съобщението за ниско ниво. Долях между мин и макс на студен двигател и утре ще я гледам към София по под балканския с лека скорост как ще е температурата и нивото.
Цитирай
Thanks given by:
#6
По сериозния проблем може да дойде от скоростната кутия. Не е добре да работи постоянно на твърде висока температура. Охладителя на кутията и на мотора е общ.
Ако всичко е наред този мотор държи между 84 и 90 градуса. За да качи по-висока температура или има проблеми, или караш като състезател по планински проход.
Преди няколко години моето XC90 имаше такъв проблем - загряваше повече от колкото трябва, като не беше започнало да изхвърля охладителна течност, хванах го навреме какви ги върши. Проблема се реши с разглобяване на радиаторите и измиването им. И на мен не ми се вярваше, че може да е от задръстени радиатори, но след като Младен(Volvo Alternative) ги свали и изми, колата започна отново да държи нормалните си температури.
Проблема го забелязах по планински път с доста завои и денивилация - температурата отиваше около 100 и над 100 градуса. При околна 13.
Седмица по късно с измити радиатори, по същия маршрут със същото натоварване на колата, при околна температура около 23 градуса, температурата на охладителната течност стигна 93 градуса и колкото и да тормозех колата по високо число не видях. При нормално каране държи около 89 градуса.
Цитирай
Thanks given by:
#7
(05-23-2022, 07:22 AM)Tisho написа: По сериозния проблем може да дойде от скоростната кутия. Не е добре да работи постоянно на твърде висока температура. Охладителя на кутията и на мотора е общ.
Ако всичко е наред този мотор държи между 84 и 90 градуса. За да качи по-висока температура или има проблеми, или караш като състезател по планински проход.
Преди няколко години моето XC90 имаше такъв проблем - загряваше повече от колкото трябва, като не беше започнало да изхвърля охладителна течност, хванах го навреме какви ги върши. Проблема се реши с разглобяване на радиаторите и измиването им. И на мен не ми се вярваше, че може да е от задръстени радиатори, но след като Младен(Volvo Alternative) ги свали и изми, колата започна отново да държи нормалните си температури.
Проблема го забелязах по планински път с доста завои и денивилация - температурата отиваше около 100 и над 100 градуса. При околна 13.
Седмица по късно с измити радиатори, по същия маршрут със същото натоварване на колата, при околна температура около 23 градуса, температурата на охладителната течност стигна 93 градуса и колкото и да тормозех колата по високо число не видях. При нормално каране държи около 89 градуса.
Благодаря за информацията, точно това исках да знам на колко е нормално да работи. Вчера в жегата с включен климатик я търкалях градско в София това което констатирах е че на светофари те държи около 90-93 градуса, като ускорявам скача на 95-98. Извън града с около 100-120 км/ч държи около 100-105 градуса. Ще я разглобявам да ги изчистя радиатори те и сигурно и термостат ще сменя да видя дали ще има разлика. Сякаш не ми се струва да е глава или гарнитура.
Цитирай
Thanks given by:
#8
Имай в предвид, че за разглобяването ще трябва да източите и фреона на климатика.
Цитирай
Thanks given by:
#9
Изпра ли радиаторите?

Днес след няколко часа поддържане на параметрите от снимката(магистрално каране при околна температура над 30 градуса.
   
Цитирай
Thanks given by:
#10
(06-05-2022, 03:50 PM)Tisho написа: Изпра ли радиаторите?

Днес след няколко часа поддържане на параметрите от снимката(магистрално каране при околна температура над 30 градуса.

За съжаление несъм Sad. Но почти не я карам, оправям си гаража след ремонт на апартамента за да мога като я вкарам да се подготвя за по-дълго стоене Smile. Искам да сменя и термостата, да почистя ЕГР, евентуално и вихровите клапи и турбото да погледна как са. Имам няколко автомобила защото се налага да ги давам на мои работници и винаги има какво да карам затова ремонтите все се отлагат Smile.  Но волвото трябва да е ТОП до средата на юли защото тогава ще е семейното пътуване за морето и другите мпс та няма да съберат багажа. Като цяло имам опит с камиони и всяка пролет мия радиаторите защото иначе загряват и наистина пада много кал, събрана само по магистралите. Та се надявам там  да е ключа. Постоянно следа темп на живи данни и се вижда как като се ускорява и се натиска газта достига тези 110-115 градуса. Под натискам газта говоря скорости до 120 но в изкачвания.

(06-05-2022, 03:50 PM)Tisho написа: Изпра ли радиаторите?

Днес след няколко часа поддържане на параметрите от снимката(магистрално каране при околна температура над 30 градуса.

Като гледам на XC90 таблото е много по-информативно Smile. От коя година е така, т. е. Може би въпросът е до кога е така информативно, има ли XC90 без темп. Показател?. Преди години, 2013 имах чисто ново V40 D3, карах го до 30к км  почти 2 год и неговото табло беше дигитално, но без темп показател.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)