The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Нещо не е наред с АСК S80 2.5 185 2007

#1
Здравейте, нов съм във форума и това е първия ми пост. 
От няколко месеца съм горд собственик на S80 2007 2.5 185. Все още свиквам с автомобила, тъй като преди това съм карал само ръчки. Има някои неща, които са ми странни относно автоматика, всъщност може и да е нещо нормално, не знам, помогнете:
- понякога автомобила при леко подаване на газ си вдига оборотите със около 500, но не дава мощност към колелата. Ако се натисне още малко газта мощността идва осезаемо. Най често го прави на четвърта и трета скорост. Много рядко има и разлика от около 1000 оборота.
- като е на четвърта скорост и на 1600-1700 оборота с леко газ има вибрации (бих го сравнил със прекъсващ бензинов двигател). Тук имам съмнения за криви задни гуми. Друг е въпроса дали кривината им може да се усети с 50км/ч.
- на шеста скорост на ниски обороти (примерно при движение с 80-90 км/ч) се чува леко свистене/свирене, сякаш отпред в ляво. Мога да го сравня - все едно лекичко си притваряш прозореца.
При кикдаун превключва вълшебно, ускорява добре и не рита. 
При студена кутия от втора към трета леко се усеща понякога, но не кой знае какво.
Маслото е сменено с 4л оригинално на Волво. Разлика няма. Карам автомобила вече 3000км. Симптомите са същите като от самата покупка. 
Уж разбирам от коли, но това S80 толкова много ме впечатли при покупката, че явно не съм успял да обърна внимание на някои важни неща.
От Варна съм, за съжаление нямам доверие на повечето сервизи и затова питам първо тук.
Автомобила е на 140 000км със сервизна история, обслужена само във Волво Италия, доказано със доверен източник от Мото Пфое.
Reply

#2
Тампоните на двигателя са основния източник на вибрации.
Смени ги.
Reply

#3
Благодаря, ще се прегледат.
А това със повдигането на обороти понякога има ли го при вас? Мога да го сравня с буксуване на съединител на ръчна кутия, но там като се подаде газ почва още повече да буксува. В дадени моменти мога да я сравня със CVT кутия. Понякога пък при равна газ все едно превключва на по-висока, но не го прави, ускорява адекватно. Все едно има половинки, като на някои камиони (колкото и тъпо да звучи).
Ясно ми е, че е добре да я прегледа човек, който се занимава с АСК, но съм се нагледал на сервизи (не с тази кола) и съм сигурен, че ще почне гадаенето на проба грешка....
Reply

#4
Закарай я при Севдо - товарна гара, Варна.
Volvo S80, D5, 2007г.
Volvo S40, D5, 2006г.
Клубна карта № 00269
Reply

#5
(11-21-2022, 03:59 PM)a4o1000 Wrote: Здравейте, нов съм във форума и това е първия ми пост. 
От няколко месеца съм горд собственик на S80 2007 2.5 185. Все още свиквам с автомобила, тъй като преди това съм карал само ръчки. Има някои неща, които са ми странни относно автоматика, всъщност може и да е нещо нормално, не знам, помогнете:
- понякога автомобила при леко подаване на газ си вдига оборотите със около 500, но не дава мощност към колелата. Ако се натисне още малко газта мощността идва осезаемо. Най често го прави на четвърта и трета скорост. Много рядко има и разлика от около 1000 оборота.
- като е на четвърта скорост и на 1600-1700 оборота с леко газ има вибрации (бих го сравнил със прекъсващ бензинов двигател). Тук имам съмнения за криви задни гуми. Друг е въпроса дали кривината им може да се усети с 50км/ч.
- на шеста скорост на ниски обороти (примерно при движение с 80-90 км/ч) се чува леко свистене/свирене, сякаш отпред в ляво. Мога да го сравня - все едно лекичко си притваряш прозореца.
При кикдаун превключва вълшебно, ускорява добре и не рита. 
При студена кутия от втора към трета леко се усеща понякога, но не кой знае какво.
Маслото е сменено с 4л оригинално на Волво. Разлика няма. Карам автомобила вече 3000км. Симптомите са същите като от самата покупка. 
Уж разбирам от коли, но това S80 толкова много ме впечатли при покупката, че явно не съм успял да обърна внимание на някои важни неща.
От Варна съм, за съжаление нямам доверие на повечето сервизи и затова питам първо тук.
Автомобила е на 140 000км със сервизна история, обслужена само във Волво Италия, доказано със доверен източник от Мото Пфое.

S80 няма как да не те впечатли, особено ако за пръв път го караш. 

Не мисля, че скоростната кутия има проблем, добре е при смяната на маслото да и се каже, че маслото е сменено и да и се затрият данните за адаптацията които е събрала преди смяната. 
Аз карам XC90 със същата скоростна кутия(TF-80SC). Поведението което описваш го има 1:1 и при мен вече 7-8 години и около 150к км. През това време е сменяно маслото два пъти цялото(с промивка) и няколко пъти частично. Понякога и аз незнам по какви критерии като отпуснеш педала за газта има навика да изключва може би отваря lockup-а, трябва някой ден да покарам с включена VIDA и ще си признае какви ги върши. Тези скоростни кутии се адаптират по начина по който водача кара колата. 
С течение на времето ще се обучи по начина на шофиране и ще започне да се държи много по адекватно. При kick-down превключването от висока към ниска предавка се усеща леко. При ускоряване би трябвало само от промяната на ръмженето на мотора и оборотомера да разбираш, че сменя предавки. 
Ако има проблем в кутията в повечето случай се проявява когато загрее. Превключва с удари, най често между 3та и 4-та. 

Важно - Проверете кутията и мотора какви са им работните температури. Като навърти колата едни километри и години радиаторите имат навика да се затлачват от боклуци. Колата започва да прегрява(охладителна течност 90-100-110 градуса) и при горещи дни води до прегряване и на кутията. Нормалната работна температура на D5 185hp е между 84-90 градуса. Проблема се решава лесно. Разглобяват се радиаторите(свалят се от колата) и се измиват. Тук може да прочетеш подробности.   

Вибрациите - доста често са от тампони на мотора, там се монтират само и единствено оригинални тампони. Сложиш ли афтърмаркет ще има вибрации. 

Свистене при 80-90км/ч - Старото ми S80 ги правеше тези номера, пробвай да събереш огледалата и виж дали звука ще изчезне. Cool  При S80 2007-ма година би трябвало да става с едновременно натискане на двата бутона от двете страни на джойстика за позиция на огледалата.  

Севдалин - сервиза му е на товарна гара във Варна.
Reply

#6
(11-22-2022, 09:04 PM)Tisho Wrote:
(11-21-2022, 03:59 PM)a4o1000 Wrote: Здравейте, нов съм във форума и това е първия ми пост. 
От няколко месеца съм горд собственик на S80 2007 2.5 185. Все още свиквам с автомобила, тъй като преди това съм карал само ръчки. Има някои неща, които са ми странни относно автоматика, всъщност може и да е нещо нормално, не знам, помогнете:
- понякога автомобила при леко подаване на газ си вдига оборотите със около 500, но не дава мощност към колелата. Ако се натисне още малко газта мощността идва осезаемо. Най често го прави на четвърта и трета скорост. Много рядко има и разлика от около 1000 оборота.
- като е на четвърта скорост и на 1600-1700 оборота с леко газ има вибрации (бих го сравнил със прекъсващ бензинов двигател). Тук имам съмнения за криви задни гуми. Друг е въпроса дали кривината им може да се усети с 50км/ч.
- на шеста скорост на ниски обороти (примерно при движение с 80-90 км/ч) се чува леко свистене/свирене, сякаш отпред в ляво. Мога да го сравня - все едно лекичко си притваряш прозореца.
При кикдаун превключва вълшебно, ускорява добре и не рита. 
При студена кутия от втора към трета леко се усеща понякога, но не кой знае какво.
Маслото е сменено с 4л оригинално на Волво. Разлика няма. Карам автомобила вече 3000км. Симптомите са същите като от самата покупка. 
Уж разбирам от коли, но това S80 толкова много ме впечатли при покупката, че явно не съм успял да обърна внимание на някои важни неща.
От Варна съм, за съжаление нямам доверие на повечето сервизи и затова питам първо тук.
Автомобила е на 140 000км със сервизна история, обслужена само във Волво Италия, доказано със доверен източник от Мото Пфое.

S80 няма как да не те впечатли, особено ако за пръв път го караш. 

Не мисля, че скоростната кутия има проблем, добре е при смяната на маслото да и се каже, че маслото е сменено и да и се затрият данните за адаптацията които е събрала преди смяната. 
Аз карам XC90 със същата скоростна кутия(TF-80SC). Поведението което описваш го има 1:1 и при мен вече 7-8 години и около 150к км. През това време е сменяно маслото два пъти цялото(с промивка) и няколко пъти частично. Понякога и аз незнам по какви критерии като отпуснеш педала за газта има навика да изключва може би отваря lockup-а, трябва някой ден да покарам с включена VIDA и ще си признае какви ги върши. Тези скоростни кутии се адаптират по начина по който водача кара колата. 
С течение на времето ще се обучи по начина на шофиране и ще започне да се държи много по адекватно. При kick-down превключването от висока към ниска предавка се усеща леко. При ускоряване би трябвало само от промяната на ръмженето на мотора и оборотомера да разбираш, че сменя предавки. 
Ако има проблем в кутията в повечето случай се проявява когато загрее. Превключва с удари, най често между 3та и 4-та. 

Важно - Проверете кутията и мотора какви са им работните температури. Като навърти колата едни километри и години радиаторите имат навика да се затлачват от боклуци. Колата започва да прегрява(охладителна течност 90-100-110 градуса) и при горещи дни води до прегряване и на кутията. Нормалната работна температура на D5 185hp е между 84-90 градуса. Проблема се решава лесно. Разглобяват се радиаторите(свалят се от колата) и се измиват. Тук може да прочетеш подробности.   

Вибрациите - доста често са от тампони на мотора, там се монтират само и единствено оригинални тампони. Сложиш ли афтърмаркет ще има вибрации. 

Свистене при 80-90км/ч - Старото ми S80 ги правеше тези номера, пробвай да събереш огледалата и виж дали звука ще изчезне. Cool  При S80 2007-ма година би трябвало да става с едновременно натискане на двата бутона от двете страни на джойстика за позиция на огледалата.  

Севдалин - сервиза му е на товарна гара във Варна.

Мога да кажа гордо, че съм карал стотица модели коли (работата ми преди беше такава със тестове на коли... от мерцедеси, аудита, тесли и всички френски боклуци, повечето японски и корейски).Все още ми се налага да карам поне средно 6-7 различни автомобила на ден. Обаче Волво не бях никога. Като се качих и просто беше различна. Това най-много ми допадна в автомобила. Не беше редови, беше изключително запазен в сравнение със всичко, което разгледах. Явно със се заблял в цялостното състояние и не съм обърнал внимание на някои неща. И все пак мисля, че съм направил правилния избор.

Лично аз след смяната на маслото занулих counter-а на скоростната кутия. Но не съм и пускал режим на адаптация (просто не знаех как ще реагира кутията и не исках да рискувам). Зануляване е направено с Launch, след това гледах на живи данни counter-а беше на 0.

Интересно за вибрациите: от тампон може ли да има вибрации на само една и съща скорост ? Визирам 50-60км/ч. Тези дни ми се струва, че като се стопли двигателя (или кутията) вибрациите са малко по-малки.

Шума при шеста скорост: ще пробвам с огледалата, но не ми се вярва да е аеродинамика. Пак казвам - има го само и единствено на шеста скорост. С включването на шеста скорост шума е налице, свали ли надолу веднага изчезва.

Или при Севдо или Румен ще се закара колата, но все пак исках да имам някакво мнение от колегите тук, за да разбера дали не си внушавам.
Reply

#7
Такива вибрации могат да се получат от висящия лагер на кардана, но ти май не си AWD.
Или от дясна полуоска - тя има един лагер който може да даде фира.
ex XC90
Reply

#8
(11-25-2022, 06:06 PM)a4o1000 Wrote:
(11-22-2022, 09:04 PM)Tisho Wrote:
(11-21-2022, 03:59 PM)a4o1000 Wrote: Здравейте, нов съм във форума и това е първия ми пост. 
От няколко месеца съм горд собственик на S80 2007 2.5 185. Все още свиквам с автомобила, тъй като преди това съм карал само ръчки. Има някои неща, които са ми странни относно автоматика, всъщност може и да е нещо нормално, не знам, помогнете:
- понякога автомобила при леко подаване на газ си вдига оборотите със около 500, но не дава мощност към колелата. Ако се натисне още малко газта мощността идва осезаемо. Най често го прави на четвърта и трета скорост. Много рядко има и разлика от около 1000 оборота.
- като е на четвърта скорост и на 1600-1700 оборота с леко газ има вибрации (бих го сравнил със прекъсващ бензинов двигател). Тук имам съмнения за криви задни гуми. Друг е въпроса дали кривината им може да се усети с 50км/ч.
- на шеста скорост на ниски обороти (примерно при движение с 80-90 км/ч) се чува леко свистене/свирене, сякаш отпред в ляво. Мога да го сравня - все едно лекичко си притваряш прозореца.
При кикдаун превключва вълшебно, ускорява добре и не рита. 
При студена кутия от втора към трета леко се усеща понякога, но не кой знае какво.
Маслото е сменено с 4л оригинално на Волво. Разлика няма. Карам автомобила вече 3000км. Симптомите са същите като от самата покупка. 
Уж разбирам от коли, но това S80 толкова много ме впечатли при покупката, че явно не съм успял да обърна внимание на някои важни неща.
От Варна съм, за съжаление нямам доверие на повечето сервизи и затова питам първо тук.
Автомобила е на 140 000км със сервизна история, обслужена само във Волво Италия, доказано със доверен източник от Мото Пфое.

S80 няма как да не те впечатли, особено ако за пръв път го караш. 

Не мисля, че скоростната кутия има проблем, добре е при смяната на маслото да и се каже, че маслото е сменено и да и се затрият данните за адаптацията които е събрала преди смяната. 
Аз карам XC90 със същата скоростна кутия(TF-80SC). Поведението което описваш го има 1:1 и при мен вече 7-8 години и около 150к км. През това време е сменяно маслото два пъти цялото(с промивка) и няколко пъти частично. Понякога и аз незнам по какви критерии като отпуснеш педала за газта има навика да изключва може би отваря lockup-а, трябва някой ден да покарам с включена VIDA и ще си признае какви ги върши. Тези скоростни кутии се адаптират по начина по който водача кара колата. 
С течение на времето ще се обучи по начина на шофиране и ще започне да се държи много по адекватно. При kick-down превключването от висока към ниска предавка се усеща леко. При ускоряване би трябвало само от промяната на ръмженето на мотора и оборотомера да разбираш, че сменя предавки. 
Ако има проблем в кутията в повечето случай се проявява когато загрее. Превключва с удари, най често между 3та и 4-та. 

Важно - Проверете кутията и мотора какви са им работните температури. Като навърти колата едни километри и години радиаторите имат навика да се затлачват от боклуци. Колата започва да прегрява(охладителна течност 90-100-110 градуса) и при горещи дни води до прегряване и на кутията. Нормалната работна температура на D5 185hp е между 84-90 градуса. Проблема се решава лесно. Разглобяват се радиаторите(свалят се от колата) и се измиват. Тук може да прочетеш подробности.   

Вибрациите - доста често са от тампони на мотора, там се монтират само и единствено оригинални тампони. Сложиш ли афтърмаркет ще има вибрации. 

Свистене при 80-90км/ч - Старото ми S80 ги правеше тези номера, пробвай да събереш огледалата и виж дали звука ще изчезне. Cool  При S80 2007-ма година би трябвало да става с едновременно натискане на двата бутона от двете страни на джойстика за позиция на огледалата.  

Севдалин - сервиза му е на товарна гара във Варна.

Мога да кажа гордо, че съм карал стотица модели коли (работата ми преди беше такава със тестове на коли... от мерцедеси, аудита, тесли и всички френски боклуци, повечето японски и корейски).Все още ми се налага да карам поне средно 6-7 различни автомобила на ден. Обаче Волво не бях никога. Като се качих и просто беше различна. Това най-много ми допадна в автомобила. Не беше редови, беше изключително запазен в сравнение със всичко, което разгледах. Явно със се заблял в цялостното състояние и не съм обърнал внимание на някои неща. И все пак мисля, че съм направил правилния избор.

Лично аз след смяната на маслото занулих counter-а на скоростната кутия. Но не съм и пускал режим на адаптация (просто не знаех как ще реагира кутията и не исках да рискувам). Зануляване е направено с Launch, след това гледах на живи данни counter-а беше на 0.

Интересно за вибрациите: от тампон може ли да има вибрации на само една и съща скорост ? Визирам 50-60км/ч. Тези дни ми се струва, че като се стопли двигателя (или кутията) вибрациите са малко по-малки.

Шума при шеста скорост: ще пробвам с огледалата, но не ми се вярва да е аеродинамика. Пак казвам - има го само и единствено на шеста скорост. С включването на шеста скорост шума е налице, свали ли надолу веднага изчезва.

Или при Севдо или Румен ще се закара колата, но все пак исках да имам някакво мнение от колегите тук, за да разбера дали не си внушавам.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)