Posts: 184
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2010
Reputation:
0
Здравейте колеги!Моето Волво е 2.0 Т5 96 г. и аз имах един проблем с парното.Миналата зима паля,изчаках 4-5 мин. да позагрее и пуснах парното на МАХ.Беше работило не-повече от 15 мин..На бензиностанцията върнах плъзгача на 0 но то продължи да духа с пълна сила.Изгасих колата,извадих ключа а то си духа пак на MAХ.Единствения начин за спиране беше с откачане на клема на акумулатора.Решение намерих тук във форума-мнения на колеги.Трябваше да се смени един датчик при вентилатора на парното.Отвън изглежда,като малка черна кутийка,а навътре към вентилатора има 4 алуминиеви пластини.Смених го и се оправи.
Дано да съм ви бил полезен.
Posts: 3,345
Threads: 141
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Dec 2006
Reputation:
7
Сменя се електронния модул за управление на степените на вентилатора. Намира се под жабката - черна кутия, в която се включват два куплунга единия с четири пина , другия с два - мощни пина. Развива се едно самонарезно винтче с торкс 20 и се измъква внимателно, защото е с голям алуминиев радиатор с пет по памет ребра - около 10 см. Монтира се точно същият каталожен номер модул , защото има различни / напр . за В 70/ и ако не е същият не сработва.
Volvo 940 Estate 1994 D24TIC 122hp
Posts: 184
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2010
Reputation:
0
mevdo Wrote:Сменя се електронния модул за управление на степените на вентилатора. Намира се под жабката - черна кутия, в която се включват два куплунга единия с четири пина , другия с два - мощни пина. Развива се едно самонарезно винтче с торкс 20 и се измъква внимателно, защото е с голям алуминиев радиатор с пет по памет ребра - около 10 см. Монтира се точно същият каталожен номер модул , защото има различни / напр . за В 70/ и ако не е същият не сработва. Ако не се лъжа ти ме насочи!
Posts: 394
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
2
1.Volvo 940, 1991, 2.0 turbo, B200FT, Estate
2.Volvo V70, 2002, 2.4 turbo, D5244T
3.Volvo S80, 2004, 2.4 turbo, D5244T
Posts: 184
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2010
Reputation:
0
Kotuoshu,приеми моите най-големи извинения.Извинявай братле!
Posts: 394
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
2
SAMUIL Wrote:Kotuoshu,приеми моите най-големи извинения.Извинявай братле! Нямах за цел да ти напомням за помощта !!!
Исках да покажа нагледно ел. модул и местоположението му.
Затова използвах старата тема.
Към колегата murjdo, проблема може да е в електронния блок споменат по-горе.
Щом вентилатора скърца първо прегледай бушон №5 - 30А, после вентилатора (почистване, смазване, преглед четки и проба с отделно захранване).
Ако всичко е ОК смяна на електронния блок.
Успех
1.Volvo 940, 1991, 2.0 turbo, B200FT, Estate
2.Volvo V70, 2002, 2.4 turbo, D5244T
3.Volvo S80, 2004, 2.4 turbo, D5244T
Posts: 240
Threads: 32
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2010
Reputation:
0
Горд собственик на: Volvo XC 90 R-design
Здравейте,
колата е 1997, благодаря колега kotuoshu
Поздрави
850 GLT 2.5 20v 170к.с. - Ex
XC 90 D5 R-design 185к.с.
Posts: 213
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2011
Reputation:
0
Ако се оправяте с електрониката, въпросния модул може да се разглоби и да се прегледа. На платчицата има няколко електролитни кондензатора, които аз реших да сменя, дори само профилактично, след като така и така съм стигнал дотук. Електролитните кондензатори са една от най-честите причини за дефектиране на всякаква електроника. Освен това в модула има и мощен полеви транзистор, който трябва да се провери и евентуално да се смени. В случая на колегата SAMUIL, най-вероятно точно той е дал фира.
Не е лошо да се прегледа и платката на модула за управление на таблото. Там също се случва да "цъфнат" електролитни кондензатори.
Проблема с вентилатора на парното при мен се състои в това, че когато пусна парното или климатика на максимална сила (крайно дясно положение на плъзгача), често след няколко минути вентилатора спира и мога да го пусна едва след като угася и отново запаля колата. Един вид рестарт на цялата система. Тези симптоми ме насочиха към проверката на въпросните два модула, но резултата от всичките манипулации беше нулев в моя случай, поради което свалих, разглобих, почистих и смазах самия вентилатор. Проблема отново се появява от време на време, но много по-рядко. Почти съм сигурен, че проблема е във вентилатора, защото на няколко пъти на диагностичната конзола на В1 засичам грешка 411 - повишена консумация или блокирал вентилатор. От eBay си поръчах нов вентилатор, но сега в студовете не ми се занимава да го сменям. Просто не увеличавам докрай вентилатора, държа плъзгача максимум на половин-един сантиметър от крайно дясно положение и няма проблеми.
Колега murjdo, направи диагностика и виж какви грешки ще ти излязат на блока на климатика.
Posts: 741
Threads: 23
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2010
Reputation:
0
Диагностиката ще спаси света Поздрави на всички след пиянския празник
Не му стига само да кара, трябва и да знае как работи!
|