The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Спирачки

#1
Вчера минах на технически преглед и ми намериха едната от задните спирачки по-слаба от другата - много измислени стойности: 0.9 на 1.5. (На предишните прегледи задните никога не са били повече от 1.2 за период от 5-6 години). Предните си бяха наред с 2.2 на 2.2.

Надявам се, че се нуждае само от обезвъздушаване, понеже младежа не спомена нищо за накладки...

Може ли де от запечени притискателни клапани или там каквото му се казва? Тея дни ще се наложи да поразбъркам спирачките, че и ръчната не държала... Всякакви идеи са добре дошли.

Поздрави
Reply

#2
Намери си време свободно и разглоби колелото - то ще ти покаже какво му е. Инак ще се умува.
Може би ....трябва луфта да се обере!
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#3
Още един въпрос. Ръчната ми не държи. Тук един фен ми разправя че ръчната има различни накладки някъде отвътре на спирачния диск. Аз се кьорих половин час на ръководството - таквоз чудо не видях. Виждам че жилото влиза почти на същото място където влиза и маркуча за спирачната течност... Някой да е наясно по въпроса... Иначе ще се прояснявам на място... ама много неподготвен ще се окажа ако ми трябват други накладки изведнъж...

П.П. Задните ми спирачки са дискови
Reply

#4
И моята е с дискове от зад, купиха ми накладки дДлфи (които стават и на БМВ). При мен задната липсваше доста време ама я оправиха, системата с дисковете доколкото знам е малко калпава... не я знам каква е ама дава дефекти.
Reply

#5
а някой знае ли колко струват накладки за S40....ЧЕ мойте май са за смяна Sad
[Image: V.gif][Image: 0.gif][Image: L.gif][Image: V.gif][Image: 0.gif] [Image: 36_2_29.gif]
Reply

#6
uncle_scrooge Wrote:..... ръчната има различни накладки някъде отвътре на спирачния диск....
П.П. Задните ми спирачки са дискови
Точно.
Трябва да се свали диска, отвътре са накладките, но там може да се наложи и поправка с заварка - щото някакво зъбче се изхабявало и оттам няма ръчна.
ВНИМАНИЕ - некупувай феродото за ръчна преди да си видял какво е положението там.
Така си спестих някой лев - оказа се че феродото ми е ново НО зъбчето се било изхабило. Майстора ми го навари и сега е окей.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#7
stosisi Wrote:а някой знае ли колко струват накладки за S40....ЧЕ мойте май са за смяна Sad
ами аз се позапознах с цените:
оригинални от ебай нов са 80 Евро
ниакви кучета са към 50 ако не се лъжа.
става въпрос за комплект предни + задни, гледах и с дискове кучетата са 140 комплекта предни, задни + челюсти, а оригиналните са 110 за предни + челюсти за предните.

това е горе долу което оглеждах аз напоследък, разбира се има и едни дупчени дискове т.нар. спортни историйки ама те са по 200+ за комплект предни или задни
Reply

#8
Така като гледам май-си с АБС. Доколкото четох само с опъване на жилото се регулира, като преди това трябва да си проверил основните спирачки дали ти държат като хората.

Както каза Ефри виж дебелината на накладките а след това и разстоянието йм до диска.
Ex: Volvo 440; 1.9 TDi, Ауди А4, :-|
[Image: a2_h14_22_7_1993_2_1a.gif]
Reply

#9
... също си виж и дисковете дали не са изтънели много.
Reply

#10
С малко закъснение - предварителни резултати.

1. Маркуча със пирачната течност и жилото от ръчната влизат и контролират едно и също бутало. Днес човърках - нямам никави зъби - ник'ви дяволи.

2. Мислех че накладките плачат за смяна - нищо подобно имам поне по 5-6 мм от двете страни - диска даже не е оформил канал - с няколко думи - всичко е жега.

Сега проблемите.

Явно и предишния собственик е имал проблеми с ръчната и някой гений е натегнал лявото жило - явно за момента е сработило. В резултат при спусната ръчна, дясна задната спирачка е напълно отпусната а лява задна е в полу-притегната като това не пречи на колелото да се върти... (Виж снимката - или файла незнам как ще излезе)
Та като вдигна ръчната имам само половин ход на лявата и запъва в ограничителя - демек толкоз от мен. Предполагам че другата поема малко повече но не може да удържи колата само на една спирачка.

Малко расъждения - кажете ако греша (благодаря на тези които вече писаха)

По книжка накладките са годни ако имат поне 2 мм от материала... Значи ръчната трябва да е в състояние да притисне буталото и в този най-лош случай. Замяна с нови накладки автоматично ми блокира лявото колело (най-вероятно) докато не отпусна жилото - но проблема си е проблем. Водачите ми са малко ръждясали но ги поочовърках. Буталото е наред. Ако натисна блокира колелото - отпускам - свободно. няма никави проблеми да стегне и отпусне...

Някакви идеи преди да почна да снасям пари за глупости?

По една случайност за сравнение мога да покажа и дясната - малко е трудно да се види че нама хлабавина - но по размера на сбръчканата предпазна гумичка може да прецените за какво става дума.
http://www.volvoclub-bg.com/forum/garage...age_id=221

И още един въпрос?

Как се регулира разстоянието? - Не видях нищо което може да регулира положенито на челюстите или накладките?

В ръководството пише за някакъв "automatic adjuster" но никак не ми стана ясно как да боравя с него. Не съм с ABS със сигурност. Ако се съмнявате вижте снимките на колата в галерията.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)