The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Възможен проблем с ABS

#1
Здравейте,имам още едно запитване.Значи от около месец ми светна лампичката на таблото за ABS-а,и от тогава пронякога колелата ми блокират при по рязко натискане на спирачките,не винаги ( и това ме учудва ),но блокират.Обичам да си цапам ръцете с масло,но досега съм нямал кола с ABS и затова ако можете да ми кажете възможните причини за проблема ще ви бъда благодарен.
Reply

#2
Значи:Светне ли ABS-а значи има проблем и автоматично изключва системата.Колата остава без ABS.Не е фатално,но трябва да внимаваш със спирането.Може да е от няколко неща:Изтъркани накладки(Ако имаш датчици на тях),Датчик за ABS на някое колело,протъркан кабел и др.Това са основните.Провери ги и ако не е от тях отиди на диагностика.Успех
Ако не можеш да го поправиш-не го чупи повече.

[Image: line.gif]
Reply

#3
Значи накладките ги смених вчера и огледах наоколо,но не можах да забележа нищо нередно.Мерси все пак ще погледна
Reply

#4
jeki Wrote:Значи накладките ги смених вчера и огледах наоколо,но не можах да забележа нищо нередно.Мерси все пак ще погледна

По принцип най-добре да идеш при някои електричар, но ако все пак държиш да се омажеш сам, провери наи напред датчиците, те са магнитни и често се налепват със стружки и други разни боклуци, изчисти ги хубаво, а също така и леглото и си ги сложи пак на мястото. Понеже на повечето са раждясали и клеясали (особено задните) и има голяма вероятност да не можеш да ги свалиш може първо да ги измериш с един мултиметър, или друг уред за мерене на съпротивление. На предните буксите им са под предния капак, но на задните тръгваш по кабела и там където влизат в купето вадиш маншончето и ше се покажат.
Меренето става по следния начин - колата е изгасена и НЕ Е на контакт, изваждаш буксата на съответното колело, там има 2 клеми, слагаш уреда на съпротивление и допираш щеките в двете клеми на кабела който отива КЪМ ДАТЧИКА (КЪМ КОЛЕЛОТО) трябва да ти показва около 730, не съм съвсем сигурен за числото но задължително трябва да е различно от 0 и 1. ако на някои от датчиците ти показва 0 или 1 значи там е проблема. Желая ти успех но по принцип се моли да е датчик и да е преден защото ако е заден е почти невъзможно да го извадиш здрав и дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp
Reply

#5
Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

Моя проблем с ABS-а е, че при минаване през неравност се изключва. А след това понякога се включва, понякога - не. Проверих го със самодиагностичния тестер и ми изкара всички възможни проблеми със задна дясна гума. Имах прекалено много спирачно масло в казанчето - намалих го до нормално количество but the problem persists! Има и един такъв момент, че дори при светеща лампичка, ABS-а сработва?!? (Т.е. рита ми педала.) Поради тая причина си мисля, че датчика ми не е за смяна, а по скоро за почистване. А какви пари са тия датчици?

Ходих при майстор по спирачките, но той ми каза, че от ~50 опита да свали здрав датчика от задно колело е успявал... само веднъж! А е кадърно момче :? Също така от него научих, че е добре през 1 или 2 години (не запомних) да се прочиства течността на цялата спирачна система - може ли проблeма ми да е от такова естество?
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
Reply

#6
Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

Моя проблем с ABS-а е, че при минаване през неравност се изключва. А след това понякога се включва, понякога - не. Проверих го със самодиагностичния тестер и ми изкара всички възможни проблеми със задна дясна гума. Имах прекалено много спирачно масло в казанчето - намалих го до нормално количество but the problem persists! Има и един такъв момент, че дори при светеща лампичка, ABS-а сработва?!? (Т.е. рита ми педала.) Поради тая причина си мисля, че датчика ми не е за смяна, а по скоро за почистване. А какви пари са тия датчици?

Ходих при майстор по спирачките, но той ми каза, че от ~50 опита да свали здрав датчика от задно колело е успявал... само веднъж! А е кадърно момче :? Също така от него научих, че е добре през 1 или 2 години (не запомних) да се прочиства течността на цялата спирачна система - може ли проблeма ми да е от такова естество?
VOLVO 440 1.9 TD '95 (XC-70 D5 '2005, S40 1.6 '2009)
Reply

#7
не вярвам да е от течността щото датчиците са само електрически..... виж си грешките какви са...но ако тисветне лампата и имаш абс нещо компа се е ошашавил
Ex: Volvo 440; 1.9 TDi, Ауди А4, :-|
[Image: a2_h14_22_7_1993_2_1a.gif]
Reply

#8
не вярвам да е от течността щото датчиците са само електрически..... виж си грешките какви са...но ако тисветне лампата и имаш абс нещо компа се е ошашавил
Ex: Volvo 440; 1.9 TDi, Ауди А4, :-|
[Image: a2_h14_22_7_1993_2_1a.gif]
Reply

#9
watcher Wrote:Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

На задните колела деисвително клеясват доста но с предно не съм имал проблеми.
На задното колело като свалиш гумата и сваляж диска под него трябва да се показва датчика.
Виж за предния ще трябва да извадиш полуоската от главината, тъи като той се показва при карето, но можеш да пробваш с нешо тънко покраи карето, макар че дори и да го стигнеш през това малко пространство едва ли ще можеш да го почистиш.
Но нали разбра това се отнася за предните а задните мисля че стърчат почти целите под диска и достъпа е свободен.
Но по принцип Шуберт е прав, че да ти свети лампата и да ти работи АБС-а е абсурдно, по скоро търси проблем в лампата да не прехвърля ток от някъде и да свети фалшиво.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp
Reply

#10
watcher Wrote:Въпрос: Как...
Quote:дори и да е за почистване сигурно ще трябва да се смени
:?:
За въпросното почистване необходим ли е демонтаж? Някъде четох, че след сваляне на гумата може да се осъществи достъп до датчика...

На задните колела деисвително клеясват доста но с предно не съм имал проблеми.
На задното колело като свалиш гумата и сваляж диска под него трябва да се показва датчика.
Виж за предния ще трябва да извадиш полуоската от главината, тъи като той се показва при карето, но можеш да пробваш с нешо тънко покраи карето, макар че дори и да го стигнеш през това малко пространство едва ли ще можеш да го почистиш.
Но нали разбра това се отнася за предните а задните мисля че стърчат почти целите под диска и достъпа е свободен.
Но по принцип Шуберт е прав, че да ти свети лампата и да ти работи АБС-а е абсурдно, по скоро търси проблем в лампата да не прехвърля ток от някъде и да свети фалшиво.
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
------------------------
Volvo S60 D5 - 2003, 163hp/4000, 347Nm/1750 & Volvo S40 1.6D - 2006, 110hp/4000, 245-280Nm/1750 & Volvo 460 1.9TDi - 1996, 90hp/4500 180Nm/2200 & Volvo 460 GLE - 1994, 1721cc. - 106hp
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)