This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Газов инжекцион - отчет за разхода и още нещо
#1
Въведение
За повечето хора, които притежават личен автомобил, не е безразлично какъв разход на гориво (по-точно на средства за гориво) има техният автомобил. За някои дори това е един от най-важните критерии при избора на нова или втора употреба кола.
Затова реших да споделя с вас моя скромен опит в тази насока, като се надявам да ви улесня с вашия избор, независимо дали вече притежавате автомобил, или все още се колебаете какъв да изберете.


Малко предистория
Когато аз правех своя избор, марката беше ясна - Volvo.
Въпросът какъв да бъде двигателя също беше предварително ясен - бензинов, една от основните причини бе възможността да се монтирана газова уредба.
Когато обаче се опитах да разбера доколко си струва да монтирам газов инжекцион, се сбъсках с някои трудности.

Едната от тях беше, че не можех да изчисля точно за колко време се изплаща тази немалка инвестиция. Цените на бензина и на газта се променяха доста често, и по тази причина не можех да си направя дори приблизителна сметка. Въпреки това, бях убеден в целесъобразността на такава инвестиция.
В един момент съдбата ми се усмихна и успях да набавя нужните средства и да монтирам в колата си газов инжекцион.
Въпросът за колко време (или за колко километра) ще се изплати, все още не беше намерил своя отговор.

Сетих се обаче, че ако е невъзможно да се предскажат бъдещите промени в цените на горивата, то поне бих могъл да си водя някаква статистика за това колко гориво съм изхарчил за колко километра от този момент нататък, и по този начин да получа възможно най-точния отговор на този въпрос.


Как направих изчисленията
При всяко зареждане на газ си запазвах касовата бележка и отбелязвах текущото показание на километража и цената на бензина в момента. Останалите необходими данни - количеството газ и цената за литър, ги има изписани на касовата бележка.
Тези данни след това въвеждах в електронна таблица.
Във всеки ред на таблицата се въвеждат следните клетки:
цена газ - цена бензин - показание на километража - количество газ - количество бензин.
Автоматично се изчисляват стойностите на:
изминатите километри от последното зареждане - средния разход от посл. зареждане - сумата, реално дадена за газ и бензин поотделно - сумата, която бих дал само за бензин при същото изминато разстояние
Разликата от от двете последни клетки всъщност представлява сумата, спестена благодарение на газовата уредба.
(Искам да уточня, че приемам разхода на газ и на бензин при ГИ за еднакъв, в което практически съм се убедил многократно. При обикновена газова уредба има завишени в разхода на газ до 15-20%.)
Колата е Volvo V40, 1,8i 16V, 115 к.с. на 260 000 км. Карам я предимно градско в София, и то на къси растояния. Поради това, че винаги пали на бензин при студен двигател, процентът на изразходвания бензин не е малък - 12.4%.
Марката е BRC, за тези 4 месеца не съм имал никакъв проблем, бутилката е на мястото на резервната гума и по този начнн функционалността на автомобила се запазва. Мощността на газ теоретично е до 5% по-малка, на практика не се забелязва, разходът също не се променя.

Един пример
На 8.06.2008 съм заредил 26.78 литра газ на цена 1.07 лв/литър. Цената на най-евтиния бензин А95 тогава е била 2.37 лв./литър. Броячът на километража е показвал 259353 км.
Следващото зареждане е на 16.06.2008 Километражът е показвал 259735 км.
Следователно за 382 изминати километра средният разход е 7.01 l/kM, сумата за гориво е 28.65 лв. Ако бях заредил бензин, същото разстояние бих изминал с 63.47 лв., тоест спестил съм 34.81 лв (63.47-28.65=34.81).


Резултатите

За почти 4 месеца съм изминал 4670 км.
Общо съм заредил 415.18 литра газ и 51.63 литра бензин.
Бензинът спрямо газта е 12.4%.
За газ съм дал 447.68 лв (при средна цена 1.08 лв/литър)
За бензин съм дал 116.86 лв (при средна цена 2.28 лв/литър)
Общо (газ + бензин) 564.54 лв.
Среден разход (газ+бензин) 10.00 l/kM.
Среден разход (газ+бензин) - 12 стотинки/км.
Парите, които съм спестил са 500.66 лв.



Изводите

Инвестицията от 1700 лева за газов инжекцион не е никак малка. За по-малко от 4 месеца обаче при изминати

почти 5000 км. тази инвестиция се е изплатила с 500 лв.
По най-груби изчисления за по-малко от 17 000 км (година - година и половина макс.) газовият инжекцион вече ще се е изплатил от реализираните икономии, след което ще се возя на половин цена.
Всеки може да направи изводите за себе си, в зависимост от това колко километра изминава за година.
За колегите, които карат на нафта - нищо лично, но не знам дали някой може да се похвали с такъв разход - 12 ст./км.
За целта колата му би трябвало да харчи под 4,8 литра/км смесен цикъл, което ми се струва непостижимо за автомобил с идентична мощност от 115 коня като моята.

Надявам се, че не съм ви отегчил със сухите цифри, и че за някои от вас те са били полезни.
Volvo V40 '97 1.8, 115 h.p. бензин и газ
[Изображение: sigr1323896a-40.png]
Цитирай
Thanks given by:
#2
Въведение
За повечето хора, които притежават личен автомобил, не е безразлично какъв разход на гориво (по-точно на средства за гориво) има техният автомобил. За някои дори това е един от най-важните критерии при избора на нова или втора употреба кола.
Затова реших да споделя с вас моя скромен опит в тази насока, като се надявам да ви улесня с вашия избор, независимо дали вече притежавате автомобил, или все още се колебаете какъв да изберете.


Малко предистория
Когато аз правех своя избор, марката беше ясна - Volvo.
Въпросът какъв да бъде двигателя също беше предварително ясен - бензинов, една от основните причини бе възможността да се монтирана газова уредба.
Когато обаче се опитах да разбера доколко си струва да монтирам газов инжекцион, се сбъсках с някои трудности.

Едната от тях беше, че не можех да изчисля точно за колко време се изплаща тази немалка инвестиция. Цените на бензина и на газта се променяха доста често, и по тази причина не можех да си направя дори приблизителна сметка. Въпреки това, бях убеден в целесъобразността на такава инвестиция.
В един момент съдбата ми се усмихна и успях да набавя нужните средства и да монтирам в колата си газов инжекцион.
Въпросът за колко време (или за колко километра) ще се изплати, все още не беше намерил своя отговор.

Сетих се обаче, че ако е невъзможно да се предскажат бъдещите промени в цените на горивата, то поне бих могъл да си водя някаква статистика за това колко гориво съм изхарчил за колко километра от този момент нататък, и по този начин да получа възможно най-точния отговор на този въпрос.


Как направих изчисленията
При всяко зареждане на газ си запазвах касовата бележка и отбелязвах текущото показание на километража и цената на бензина в момента. Останалите необходими данни - количеството газ и цената за литър, ги има изписани на касовата бележка.
Тези данни след това въвеждах в електронна таблица.
Във всеки ред на таблицата се въвеждат следните клетки:
цена газ - цена бензин - показание на километража - количество газ - количество бензин.
Автоматично се изчисляват стойностите на:
изминатите километри от последното зареждане - средния разход от посл. зареждане - сумата, реално дадена за газ и бензин поотделно - сумата, която бих дал само за бензин при същото изминато разстояние
Разликата от от двете последни клетки всъщност представлява сумата, спестена благодарение на газовата уредба.
(Искам да уточня, че приемам разхода на газ и на бензин при ГИ за еднакъв, в което практически съм се убедил многократно. При обикновена газова уредба има завишени в разхода на газ до 15-20%.)
Колата е Volvo V40, 1,8i 16V, 115 к.с. на 260 000 км. Карам я предимно градско в София, и то на къси растояния. Поради това, че винаги пали на бензин при студен двигател, процентът на изразходвания бензин не е малък - 12.4%.
Марката е BRC, за тези 4 месеца не съм имал никакъв проблем, бутилката е на мястото на резервната гума и по този начнн функционалността на автомобила се запазва. Мощността на газ теоретично е до 5% по-малка, на практика не се забелязва, разходът също не се променя.

Един пример
На 8.06.2008 съм заредил 26.78 литра газ на цена 1.07 лв/литър. Цената на най-евтиния бензин А95 тогава е била 2.37 лв./литър. Броячът на километража е показвал 259353 км.
Следващото зареждане е на 16.06.2008 Километражът е показвал 259735 км.
Следователно за 382 изминати километра средният разход е 7.01 l/kM, сумата за гориво е 28.65 лв. Ако бях заредил бензин, същото разстояние бих изминал с 63.47 лв., тоест спестил съм 34.81 лв (63.47-28.65=34.81).


Резултатите

За почти 4 месеца съм изминал 4670 км.
Общо съм заредил 415.18 литра газ и 51.63 литра бензин.
Бензинът спрямо газта е 12.4%.
За газ съм дал 447.68 лв (при средна цена 1.08 лв/литър)
За бензин съм дал 116.86 лв (при средна цена 2.28 лв/литър)
Общо (газ + бензин) 564.54 лв.
Среден разход (газ+бензин) 10.00 l/kM.
Среден разход (газ+бензин) - 12 стотинки/км.
Парите, които съм спестил са 500.66 лв.



Изводите

Инвестицията от 1700 лева за газов инжекцион не е никак малка. За по-малко от 4 месеца обаче при изминати

почти 5000 км. тази инвестиция се е изплатила с 500 лв.
По най-груби изчисления за по-малко от 17 000 км (година - година и половина макс.) газовият инжекцион вече ще се е изплатил от реализираните икономии, след което ще се возя на половин цена.
Всеки може да направи изводите за себе си, в зависимост от това колко километра изминава за година.
За колегите, които карат на нафта - нищо лично, но не знам дали някой може да се похвали с такъв разход - 12 ст./км.
За целта колата му би трябвало да харчи под 4,8 литра/км смесен цикъл, което ми се струва непостижимо за автомобил с идентична мощност от 115 коня като моята.

Надявам се, че не съм ви отегчил със сухите цифри, и че за някои от вас те са били полезни.
Volvo V40 '97 1.8, 115 h.p. бензин и газ
[Изображение: sigr1323896a-40.png]
Цитирай
Thanks given by:
#3
Е колега - СУПЕР СИ Ники!

И аз я правя същата процедура - по контрол на разхода на гориво, но както писах при темата за разхода - държи ми 12, а на извънградско - 11 газ, пък иначе бенза си го гори нормално като твоята, САМО ЧЕ:

За моят ГИ се изръсих - 1100 лв и с малко други покрай това - узаконяването и тороидална бутилка - 1200 лв общо.

Ще ходя да ми побутнат разхода да е малко по икономична, пък тогава може и аз да усещам 5-те процента намаление на мощността, които пък сега не виждам разлика- дали ще се получи да падне разхода - ще видим, пък дано стане Smile

Слагах ГИ в ВТърново, ама ква марка е ... нз точно Smile Бардолини май - италиански, пък с български софтуер Smile
VW Golf II'84 1.8GTi 82kW-ex
AUDI 100 C4'93 2.5TDI 85kW-ex
Volvo V40 MY96 1.8i 16v 85kW LPG-еx
VW PASSAT B5.5'02 1.9TDI PD 96kW AVT-ex, C3'03 1.4HDI 50kW-ex
Volvo V70 II MY02 2.4 D5 120+kW+M56, 307face'06 1.6HDI 81kW-ex
Volvo V70 II MY05-face 2.4 D5 120kW+AW55-50SN - на части
Volvo V70 III MY09 2.4 D5 136+kW TF-80SC, Rav4'06 2.2D4D 100kW
Volvo XC60 MY09 2.4 D5 136+kW M66 SUMMUM PANORAMA Angel
Цитирай
Thanks given by:
#4
Е колега - СУПЕР СИ Ники!

И аз я правя същата процедура - по контрол на разхода на гориво, но както писах при темата за разхода - държи ми 12, а на извънградско - 11 газ, пък иначе бенза си го гори нормално като твоята, САМО ЧЕ:

За моят ГИ се изръсих - 1100 лв и с малко други покрай това - узаконяването и тороидална бутилка - 1200 лв общо.

Ще ходя да ми побутнат разхода да е малко по икономична, пък тогава може и аз да усещам 5-те процента намаление на мощността, които пък сега не виждам разлика- дали ще се получи да падне разхода - ще видим, пък дано стане Smile

Слагах ГИ в ВТърново, ама ква марка е ... нз точно Smile Бардолини май - италиански, пък с български софтуер Smile
VW Golf II'84 1.8GTi 82kW-ex
AUDI 100 C4'93 2.5TDI 85kW-ex
Volvo V40 MY96 1.8i 16v 85kW LPG-еx
VW PASSAT B5.5'02 1.9TDI PD 96kW AVT-ex, C3'03 1.4HDI 50kW-ex
Volvo V70 II MY02 2.4 D5 120+kW+M56, 307face'06 1.6HDI 81kW-ex
Volvo V70 II MY05-face 2.4 D5 120kW+AW55-50SN - на части
Volvo V70 III MY09 2.4 D5 136+kW TF-80SC, Rav4'06 2.2D4D 100kW
Volvo XC60 MY09 2.4 D5 136+kW M66 SUMMUM PANORAMA Angel
Цитирай
Thanks given by:
#5
Huku написа:Въведение
За повечето хора, които притежават личен автомобил, не е безразлично какъв разход на гориво (по-точно на средства за гориво) има техният автомобил. За някои дори това е един от най-важните критерии при избора на нова или втора употреба кола.
Затова реших да споделя с вас моя скромен опит в тази насока, като се надявам да ви улесня с вашия избор, независимо дали вече притежавате автомобил, или все още се колебаете какъв да изберете.


Малко предистория
Когато аз правех своя избор, марката беше ясна - Volvo.
Въпросът какъв да бъде двигателя също беше предварително ясен - бензинов, една от основните причини бе възможността да се монтирана газова уредба.
Когато обаче се опитах да разбера доколко си струва да монтирам газов инжекцион, се сбъсках с някои трудности.

Едната от тях беше, че не можех да изчисля точно за колко време се изплаща тази немалка инвестиция. Цените на бензина и на газта се променяха доста често, и по тази причина не можех да си направя дори приблизителна сметка. Въпреки това, бях убеден в целесъобразността на такава инвестиция.
В един момент съдбата ми се усмихна и успях да набавя нужните средства и да монтирам в колата си газов инжекцион.
Въпросът за колко време (или за колко километра) ще се изплати, все още не беше намерил своя отговор.

Сетих се обаче, че ако е невъзможно да се предскажат бъдещите промени в цените на горивата, то поне бих могъл да си водя някаква статистика за това колко гориво съм изхарчил за колко километра от този момент нататък, и по този начин да получа възможно най-точния отговор на този въпрос.


Как направих изчисленията
При всяко зареждане на газ си запазвах касовата бележка и отбелязвах текущото показание на километража и цената на бензина в момента. Останалите необходими данни - количеството газ и цената за литър, ги има изписани на касовата бележка.
Тези данни след това въвеждах в електронна таблица.
Във всеки ред на таблицата се въвеждат следните клетки:
цена газ - цена бензин - показание на километража - количество газ - количество бензин.
Автоматично се изчисляват стойностите на:
изминатите километри от последното зареждане - средния разход от посл. зареждане - сумата, реално дадена за газ и бензин поотделно - сумата, която бих дал само за бензин при същото изминато разстояние
Разликата от от двете последни клетки всъщност представлява сумата, спестена благодарение на газовата уредба.
(Искам да уточня, че приемам разхода на газ и на бензин при ГИ за еднакъв, в което практически съм се убедил многократно. При обикновена газова уредба има завишени в разхода на газ до 15-20%.)
Колата е Volvo V40, 1,8i 16V, 115 к.с. на 260 000 км. Карам я предимно градско в София, и то на къси растояния. Поради това, че винаги пали на бензин при студен двигател, процентът на изразходвания бензин не е малък - 12.4%.
Марката е BRC, за тези 4 месеца не съм имал никакъв проблем, бутилката е на мястото на резервната гума и по този начнн функционалността на автомобила се запазва. Мощността на газ теоретично е до 5% по-малка, на практика не се забелязва, разходът също не се променя.

Един пример
На 8.06.2008 съм заредил 26.78 литра газ на цена 1.07 лв/литър. Цената на най-евтиния бензин А95 тогава е била 2.37 лв./литър. Броячът на километража е показвал 259353 км.
Следващото зареждане е на 16.06.2008 Километражът е показвал 259735 км.
Следователно за 382 изминати километра средният разход е 7.01 l/kM, сумата за гориво е 28.65 лв. Ако бях заредил бензин, същото разстояние бих изминал с 63.47 лв., тоест спестил съм 34.81 лв (63.47-28.65=34.81).


Резултатите

За почти 4 месеца съм изминал 4670 км.
Общо съм заредил 415.18 литра газ и 51.63 литра бензин.
Бензинът спрямо газта е 12.4%.
За газ съм дал 447.68 лв (при средна цена 1.08 лв/литър)
За бензин съм дал 116.86 лв (при средна цена 2.28 лв/литър)
Общо (газ + бензин) 564.54 лв.
Среден разход (газ+бензин) 10.00 l/kM.
Среден разход (газ+бензин) - 12 стотинки/км.
Парите, които съм спестил са 500.66 лв.



Изводите

Инвестицията от 1700 лева за газов инжекцион не е никак малка. За по-малко от 4 месеца обаче при изминати

почти 5000 км. тази инвестиция се е изплатила с 500 лв.
По най-груби изчисления за по-малко от 17 000 км (година - година и половина макс.) газовият инжекцион вече ще се е изплатил от реализираните икономии, след което ще се возя на половин цена.
Всеки може да направи изводите за себе си, в зависимост от това колко километра изминава за година.
За колегите, които карат на нафта - нищо лично, но не знам дали някой може да се похвали с такъв разход - 12 ст./км.
За целта колата му би трябвало да харчи под 4,8 литра/км смесен цикъл, което ми се струва непостижимо за автомобил с идентична мощност от 115 коня като моята.

Надявам се, че не съм ви отегчил със сухите цифри, и че за някои от вас те са били полезни.
Отегчил !?! Точно обратното, благодаря ти за усилията! Изключително полезна информация и статистика!
Цитирай
Thanks given by:
#6
Huku написа:Въведение
За повечето хора, които притежават личен автомобил, не е безразлично какъв разход на гориво (по-точно на средства за гориво) има техният автомобил. За някои дори това е един от най-важните критерии при избора на нова или втора употреба кола.
Затова реших да споделя с вас моя скромен опит в тази насока, като се надявам да ви улесня с вашия избор, независимо дали вече притежавате автомобил, или все още се колебаете какъв да изберете.


Малко предистория
Когато аз правех своя избор, марката беше ясна - Volvo.
Въпросът какъв да бъде двигателя също беше предварително ясен - бензинов, една от основните причини бе възможността да се монтирана газова уредба.
Когато обаче се опитах да разбера доколко си струва да монтирам газов инжекцион, се сбъсках с някои трудности.

Едната от тях беше, че не можех да изчисля точно за колко време се изплаща тази немалка инвестиция. Цените на бензина и на газта се променяха доста често, и по тази причина не можех да си направя дори приблизителна сметка. Въпреки това, бях убеден в целесъобразността на такава инвестиция.
В един момент съдбата ми се усмихна и успях да набавя нужните средства и да монтирам в колата си газов инжекцион.
Въпросът за колко време (или за колко километра) ще се изплати, все още не беше намерил своя отговор.

Сетих се обаче, че ако е невъзможно да се предскажат бъдещите промени в цените на горивата, то поне бих могъл да си водя някаква статистика за това колко гориво съм изхарчил за колко километра от този момент нататък, и по този начин да получа възможно най-точния отговор на този въпрос.


Как направих изчисленията
При всяко зареждане на газ си запазвах касовата бележка и отбелязвах текущото показание на километража и цената на бензина в момента. Останалите необходими данни - количеството газ и цената за литър, ги има изписани на касовата бележка.
Тези данни след това въвеждах в електронна таблица.
Във всеки ред на таблицата се въвеждат следните клетки:
цена газ - цена бензин - показание на километража - количество газ - количество бензин.
Автоматично се изчисляват стойностите на:
изминатите километри от последното зареждане - средния разход от посл. зареждане - сумата, реално дадена за газ и бензин поотделно - сумата, която бих дал само за бензин при същото изминато разстояние
Разликата от от двете последни клетки всъщност представлява сумата, спестена благодарение на газовата уредба.
(Искам да уточня, че приемам разхода на газ и на бензин при ГИ за еднакъв, в което практически съм се убедил многократно. При обикновена газова уредба има завишени в разхода на газ до 15-20%.)
Колата е Volvo V40, 1,8i 16V, 115 к.с. на 260 000 км. Карам я предимно градско в София, и то на къси растояния. Поради това, че винаги пали на бензин при студен двигател, процентът на изразходвания бензин не е малък - 12.4%.
Марката е BRC, за тези 4 месеца не съм имал никакъв проблем, бутилката е на мястото на резервната гума и по този начнн функционалността на автомобила се запазва. Мощността на газ теоретично е до 5% по-малка, на практика не се забелязва, разходът също не се променя.

Един пример
На 8.06.2008 съм заредил 26.78 литра газ на цена 1.07 лв/литър. Цената на най-евтиния бензин А95 тогава е била 2.37 лв./литър. Броячът на километража е показвал 259353 км.
Следващото зареждане е на 16.06.2008 Километражът е показвал 259735 км.
Следователно за 382 изминати километра средният разход е 7.01 l/kM, сумата за гориво е 28.65 лв. Ако бях заредил бензин, същото разстояние бих изминал с 63.47 лв., тоест спестил съм 34.81 лв (63.47-28.65=34.81).


Резултатите

За почти 4 месеца съм изминал 4670 км.
Общо съм заредил 415.18 литра газ и 51.63 литра бензин.
Бензинът спрямо газта е 12.4%.
За газ съм дал 447.68 лв (при средна цена 1.08 лв/литър)
За бензин съм дал 116.86 лв (при средна цена 2.28 лв/литър)
Общо (газ + бензин) 564.54 лв.
Среден разход (газ+бензин) 10.00 l/kM.
Среден разход (газ+бензин) - 12 стотинки/км.
Парите, които съм спестил са 500.66 лв.



Изводите

Инвестицията от 1700 лева за газов инжекцион не е никак малка. За по-малко от 4 месеца обаче при изминати

почти 5000 км. тази инвестиция се е изплатила с 500 лв.
По най-груби изчисления за по-малко от 17 000 км (година - година и половина макс.) газовият инжекцион вече ще се е изплатил от реализираните икономии, след което ще се возя на половин цена.
Всеки може да направи изводите за себе си, в зависимост от това колко километра изминава за година.
За колегите, които карат на нафта - нищо лично, но не знам дали някой може да се похвали с такъв разход - 12 ст./км.
За целта колата му би трябвало да харчи под 4,8 литра/км смесен цикъл, което ми се струва непостижимо за автомобил с идентична мощност от 115 коня като моята.

Надявам се, че не съм ви отегчил със сухите цифри, и че за някои от вас те са били полезни.
Отегчил !?! Точно обратното, благодаря ти за усилията! Изключително полезна информация и статистика!
Цитирай
Thanks given by:
#7
БРАВО на колегата НИКИ за изчерпателната информация и за това, че я е НАПИСАЛ. То почти всички си правим сметка на разхода, ама колко са хората, като него да седнат и да ПИШАТ за това. Още веднъж браво НИКИ.
Моята е със същия двигател и е с ГИ Фобос от 28.02.2008г. и като ми даде разход на газ под 10л/100км. и то извънградско направо съм доволен. Това обаче ми се е случвало само веднъж Cry .
Иначе съм доволен от вървежа на газ и най-вече от съотношението цена/изминати километри.
Цитирай
Thanks given by:
#8
БРАВО на колегата НИКИ за изчерпателната информация и за това, че я е НАПИСАЛ. То почти всички си правим сметка на разхода, ама колко са хората, като него да седнат и да ПИШАТ за това. Още веднъж браво НИКИ.
Моята е със същия двигател и е с ГИ Фобос от 28.02.2008г. и като ми даде разход на газ под 10л/100км. и то извънградско направо съм доволен. Това обаче ми се е случвало само веднъж Cry .
Иначе съм доволен от вървежа на газ и най-вече от съотношението цена/изминати километри.
Цитирай
Thanks given by:
#9
Браво колега! Excel е велик, нали Smile
От няколко седмици усилено събирам информация за АГУ и се опитвам да направя "прогноза" за рентабилността на инвестицията за пълен газов инжекцион за В40 2.0 136. Отдавна си записвам всеки разход за колата и открих и други интересни факти - за около 50 000км за три години вече съм платил повече за гориво отколкото за колата първоначално!!! Към момента средния разход на бензин ми е 8,3 (като преобладава извънградското), което прави около 0,19-20 лв/км при 2,43лв/лтр... Да се надяваме че като сложа газовата уредба ще запазим приблизително същия разход и тогава при разход 9 лтр/100км цената на км ще ми е около 0,10-11 лв/км при газ 1,18-20 лв/лтр. Оттук и икономията трябва да е по 0,09-10 лв на км ...
Като разделим цената на газовата уредба (напр 2000лв на икономията на км (0,10 лв/км) и би следвало за около 20 000 км да съм на нула при сегашното съотношение на цените бензин/газ. Естествено с по-евтина уредба ще стане и по-бързо.
Засега ще продължа с търсенето на информация и когато все пак приключа с това и монтажът мине, се надявам да мога да похваля някой сервиз, майстор и да дам позитивни препоръки на колегите, които още търсят.
Цитирай
Thanks given by:
#10
Браво колега! Excel е велик, нали Smile
От няколко седмици усилено събирам информация за АГУ и се опитвам да направя "прогноза" за рентабилността на инвестицията за пълен газов инжекцион за В40 2.0 136. Отдавна си записвам всеки разход за колата и открих и други интересни факти - за около 50 000км за три години вече съм платил повече за гориво отколкото за колата първоначално!!! Към момента средния разход на бензин ми е 8,3 (като преобладава извънградското), което прави около 0,19-20 лв/км при 2,43лв/лтр... Да се надяваме че като сложа газовата уредба ще запазим приблизително същия разход и тогава при разход 9 лтр/100км цената на км ще ми е около 0,10-11 лв/км при газ 1,18-20 лв/лтр. Оттук и икономията трябва да е по 0,09-10 лв на км ...
Като разделим цената на газовата уредба (напр 2000лв на икономията на км (0,10 лв/км) и би следвало за около 20 000 км да съм на нула при сегашното съотношение на цените бензин/газ. Естествено с по-евтина уредба ще стане и по-бързо.
Засега ще продължа с търсенето на информация и когато все пак приключа с това и монтажът мине, се надявам да мога да похваля някой сервиз, майстор и да дам позитивни препоръки на колегите, които още търсят.
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)