The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Газов инжекцион - отчет за разхода и още нещо

#11
Да споделя и мойте наблюдения, които не са много по-различни от вашите Smile
Цени на километър:
1. Олио(отпадно) - 0.05лв
2. LPG - 0.10лв
3. Дизел - 0.14лв
4. Бензин - 0.21лв
Значи класирал съм ги по рентабилност, като съм сравнявал равностойни по мощност дизелов и бензинов двигател на Volvo S/V40. И от тук се вижда, че газта по цена може да я бие единствено олиото, което като цена съм го приел в случая 1лв(като тя варира от 0.60лв до към 1.50лв, което пак не го прави по-скъпо от газта).
Отделно мога да ви кажа, че газта запазва предимството си пред дизела до цена около 1.90лв Big Grin Така че като изключим олиото тя си е най-добрият вариант.
Аз имам мускули, мене акъл ми нетребва!!!
Reply

#12
Да споделя и мойте наблюдения, които не са много по-различни от вашите Smile
Цени на километър:
1. Олио(отпадно) - 0.05лв
2. LPG - 0.10лв
3. Дизел - 0.14лв
4. Бензин - 0.21лв
Значи класирал съм ги по рентабилност, като съм сравнявал равностойни по мощност дизелов и бензинов двигател на Volvo S/V40. И от тук се вижда, че газта по цена може да я бие единствено олиото, което като цена съм го приел в случая 1лв(като тя варира от 0.60лв до към 1.50лв, което пак не го прави по-скъпо от газта).
Отделно мога да ви кажа, че газта запазва предимството си пред дизела до цена около 1.90лв Big Grin Така че като изключим олиото тя си е най-добрият вариант.
Аз имам мускули, мене акъл ми нетребва!!!
Reply

#13
Пропуснал си метана като гориво, не съм сигурен, но мисля че ще бие олиото като себестойност.
При олиото обаче има един фактор - не е много достъпно.
Интересно ми е ако тръгнеш от Перник-Козлодуй-Перник, на всяка крайпътна кръчма ли ще спираш да се молиш да източат фритюрниците :lol:
Поради тази причина именно се спрях на газта, въпреки че метанът е значително по-евтин.
Volvo V40 '97 1.8, 115 h.p. бензин и газ
[Image: sigr1323896a-40.png]
Reply

#14
Пропуснал си метана като гориво, не съм сигурен, но мисля че ще бие олиото като себестойност.
При олиото обаче има един фактор - не е много достъпно.
Интересно ми е ако тръгнеш от Перник-Козлодуй-Перник, на всяка крайпътна кръчма ли ще спираш да се молиш да източат фритюрниците :lol:
Поради тази причина именно се спрях на газта, въпреки че метанът е значително по-евтин.
Volvo V40 '97 1.8, 115 h.p. бензин и газ
[Image: sigr1323896a-40.png]
Reply

#15
Прав си, че съм пропуснал метана, но това е защото нямам точна информация какъв разход дава. Но да ти кажа аз лично никога не бих си сложил метан. В момента и аз като теб съм на LPG и с едно зареждане на бутилката(50литра, но събира към 35) минавам този маршрут без презареждане и ми остава за около още 100тина километра Big Grin
А отностно олиото при резервоар 60литра и разход 5/100 сметни колко километра може да се минат Big Grin
Поради тази причина в момента смятам да минавам на дизел, може да е малко по-скъп от LPG, но няма разни бутилки по багажника и не е нужно да го карам на преглед всяка година(като изключим този на автомобила) 8)
Аз имам мускули, мене акъл ми нетребва!!!
Reply

#16
Прав си, че съм пропуснал метана, но това е защото нямам точна информация какъв разход дава. Но да ти кажа аз лично никога не бих си сложил метан. В момента и аз като теб съм на LPG и с едно зареждане на бутилката(50литра, но събира към 35) минавам този маршрут без презареждане и ми остава за около още 100тина километра Big Grin
А отностно олиото при резервоар 60литра и разход 5/100 сметни колко километра може да се минат Big Grin
Поради тази причина в момента смятам да минавам на дизел, може да е малко по-скъп от LPG, но няма разни бутилки по багажника и не е нужно да го карам на преглед всяка година(като изключим този на автомобила) 8)
Аз имам мускули, мене акъл ми нетребва!!!
Reply

#17
На метана му дават разход 5,5-6 кг/100км, т.е. около 0,07-08 лв/км при сегашните цени. По тази причина поне на хартия изплащането на газова и метанова уредба става горе-долу за едни и същи километри въпреки че за метановата инсталация бутилките много вдигат цената. Но спрямо газта е с по 2-3 стотинки на км по-евтино... И оттам след 10000 км например смяната на масло и филтри излиза без пари в полза на метана спрямо газата
V40 2.0i 136hp '97
Reply

#18
На метана му дават разход 5,5-6 кг/100км, т.е. около 0,07-08 лв/км при сегашните цени. По тази причина поне на хартия изплащането на газова и метанова уредба става горе-долу за едни и същи километри въпреки че за метановата инсталация бутилките много вдигат цената. Но спрямо газта е с по 2-3 стотинки на км по-евтино... И оттам след 10000 км например смяната на масло и филтри излиза без пари в полза на метана спрямо газата
V40 2.0i 136hp '97
Reply

#19
газовия инжекцион има само един недостатък но той е доста важен за нас - високата цена. но който може да си позволи инвестицията после икономията е наистина почти 50% и възвращаемоста е от месеци до година и нещо - зависи колко караш. заслужава си отвсякъде та ако ще и със заем да си купиш.
сметнете сами за 35000км досега от 3г колко съм икономисал.
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Reply

#20
газовия инжекцион има само един недостатък но той е доста важен за нас - високата цена. но който може да си позволи инвестицията после икономията е наистина почти 50% и възвращаемоста е от месеци до година и нещо - зависи колко караш. заслужава си отвсякъде та ако ще и със заем да си купиш.
сметнете сами за 35000км досега от 3г колко съм икономисал.
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)