The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Съвет за 440 1.8и 90 к.с.

#1
Здравейте колеги,

Търсих подходяща тема във форума, но след като не открих, създадох нова. Все пак ако някой се сеща за подобна тема, моля да ми препрати линка!
Ще гледам в Германия едно Волво 440 1.8и 90 к.с. Релакс и искам да попитам има ли неща, на които трябва да обърна внимание, ако този модел си има слаби места... За съжаление и на снимка не съм я виждал, а разчитам само на 1-2 разговора със собственика, който ме уверява, че колата е в добро състояние и единствено има проблем с ауспуха или гърнето.
Колата е на 220 000 км, но смятам, че ако всичко й е наред тя би могла да измине още поне толкова.
Ще се радвам ако ми дадете някой съвет!
Весел празника на всички !
Reply

#2
Принципно доколкото знам този 1.8 мотор е във вариант само моноинжекцион. Аз имам Волво 460 (разликите не са големи..) с такъв мотор. Смея да твърдя, че е много здрав и надежден. За деветдесете си коня които има върви доста прилично. Единствения проблем който съм имал край мотора бе от некадърен реглаж на клапаните. Предишния собственик явно е имал майстор който не е бил много наясно. От неправилния реглаж имах и неравномерна работа на мотора (.. по големи вибрации и тресене), малко по ниска компресия на единия цилиндър с нагоряла гумичка на клапан. Но всичко това е вече мит след кадърно обслужване на мотора (семерини, гарнитури, помпи, ролки, ремъци, свещи, кабели, капачка, гумички на клапаните, шлайф на главата и напасване на клапаните... ). Та мисълта ми е, че като си обслужиш мотора ще ти се отблагодари подобаващо. Буквално нулеви проблеми и безотказност. Лошата работа на някой цилиндър може да се хване лесно като се махне кабела от дадената свещ. Ако двигателя си промени работата означава, че цилиндъра е добър. Ако не си промени работата означава, че е лош и ще иска ремонт. Това с махането на кабел от свещ си е малко спорна диагностика от гледна точка на това да не се прецака нещо друго. Така, че го прави на своя глава. Гледай да тестваш мотора рано сутрин и преди да го запалиш (..Ти не собственика!) провери дали е пален скоро. След като го запалиш вибрации не трябва да усещаш под седалката и без допълнително форсиране да си хване ритъма. Друго място от което можеш да съдиш за работата на мотора е гърнето. Грубо казано по звука който издават изгорелите газове като излизат от колектора. Трябва да излизат равномерно без аномалии и без плющене. Но щом има проблем с гърнетата едва ли ще може да се приложи тоя метод. Относно мотора можеш да направиш още нещо: закарай колата в сервиз да и сменят маслото и проследи работата на мотора преди и след смяна (аномалии не трябва да има..). Там също могат да ти премерят и компресията с уред. Принципно колкото по еднакви стойности покаже уреда на четирите цилиндъра и колкото са по близки до 9.7 толкова в по добро здраве е мотора. Меренето е хубаво да го направиш след смяната на маслото. Пробвай и спирачната система - при мен колата бе стояла доста дълго време преди да я купя и спирачните апарати задържаха. Това не е болка за умиране просто трябва да им се направи една ревизия. Можеш да провериш дали задържат като пипнеш джантите след каране дали парят много. При рязко спиране трябва да държи правата линия и да не се завърта. Огледай и гумите. Трябва да са равномерно износени поне две по две. Огледай и дали някоя не е сменяна скоро (само една). Можеш да познаеш най вече по DOT-а на гумите (датата на производство). Относно окачването съм сменил само две биалетки. Тоест е достатъчно здраво въпреки, че се кара по родните дупки и като съм си в БГ се спуквам от ходене за риба (каране по черно).Това е най,най основното. Има още доста други неща но си е доста писане и май нещо ме мързи.
Reply

#3
Всъщност намерих и този word-ов документ. Можеш да хвърлиш и един поглед на него. В него е описан общия случай. Успех и да се похвалиш със снимки ако я купиш. :lol:


.docx   Оглед при закупуване на автомобил на старо.docx (Size: 24.53 KB / Downloads: 130)
Reply

#4
Мартин, благодаря ти за изключително ценната информация ! След 2 часа тръгвам за Германия и се надявах някой да ми е писал преди това....но на толкова изчерпателен отговор дори не се бях и надявал ! Ако я купя колата, непременно ще кача снимки ! А и сигурно ще имам и други въпроси, тъй като, честно казано, не съм много много на "ти" с автомобилите.
Още веднъж благодаря !
Reply

#5
здравейте отново колеги,
след дълго търсене, в крайна сметка станах горд собственик на Волво 460 2.0и, 109 к.с.!!! Не можете да си представите колко се радвам на колата - просто е невероятна ! Уникална возия имаSmile Скоро и снимки ще покажа!
Reply

#6
Честита придобивка kockoto
Да си караш колата със здраве, милион километри !
Полезно четиво което може да направи престоя ви във форума по-приятен
                             Десетте “Божии” Заповеди
Reply

#7
пожелавам ти лек и без авариен път .
Reply

#8
Ха, Честито и от мен. Много безаварийни ти пожелавам и чакаме снимки.

Хубаво е само да ги преоразмериш предварително, фотосите имам в предвид. Виж ей тая тема (..втора страница, третото мнение) Тук
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)