Posts: 936
Threads: 16
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2009
Reputation:
0
Принципно доколкото знам този 1.8 мотор е във вариант само моноинжекцион. Аз имам Волво 460 (разликите не са големи..) с такъв мотор. Смея да твърдя, че е много здрав и надежден. За деветдесете си коня които има върви доста прилично. Единствения проблем който съм имал край мотора бе от некадърен реглаж на клапаните. Предишния собственик явно е имал майстор който не е бил много наясно. От неправилния реглаж имах и неравномерна работа на мотора (.. по големи вибрации и тресене), малко по ниска компресия на единия цилиндър с нагоряла гумичка на клапан. Но всичко това е вече мит след кадърно обслужване на мотора (семерини, гарнитури, помпи, ролки, ремъци, свещи, кабели, капачка, гумички на клапаните, шлайф на главата и напасване на клапаните... ). Та мисълта ми е, че като си обслужиш мотора ще ти се отблагодари подобаващо. Буквално нулеви проблеми и безотказност. Лошата работа на някой цилиндър може да се хване лесно като се махне кабела от дадената свещ. Ако двигателя си промени работата означава, че цилиндъра е добър. Ако не си промени работата означава, че е лош и ще иска ремонт. Това с махането на кабел от свещ си е малко спорна диагностика от гледна точка на това да не се прецака нещо друго. Така, че го прави на своя глава. Гледай да тестваш мотора рано сутрин и преди да го запалиш (..Ти не собственика!) провери дали е пален скоро. След като го запалиш вибрации не трябва да усещаш под седалката и без допълнително форсиране да си хване ритъма. Друго място от което можеш да съдиш за работата на мотора е гърнето. Грубо казано по звука който издават изгорелите газове като излизат от колектора. Трябва да излизат равномерно без аномалии и без плющене. Но щом има проблем с гърнетата едва ли ще може да се приложи тоя метод. Относно мотора можеш да направиш още нещо: закарай колата в сервиз да и сменят маслото и проследи работата на мотора преди и след смяна (аномалии не трябва да има..). Там също могат да ти премерят и компресията с уред. Принципно колкото по еднакви стойности покаже уреда на четирите цилиндъра и колкото са по близки до 9.7 толкова в по добро здраве е мотора. Меренето е хубаво да го направиш след смяната на маслото. Пробвай и спирачната система - при мен колата бе стояла доста дълго време преди да я купя и спирачните апарати задържаха. Това не е болка за умиране просто трябва да им се направи една ревизия. Можеш да провериш дали задържат като пипнеш джантите след каране дали парят много. При рязко спиране трябва да държи правата линия и да не се завърта. Огледай и гумите. Трябва да са равномерно износени поне две по две. Огледай и дали някоя не е сменяна скоро (само една). Можеш да познаеш най вече по DOT-а на гумите (датата на производство). Относно окачването съм сменил само две биалетки. Тоест е достатъчно здраво въпреки, че се кара по родните дупки и като съм си в БГ се спуквам от ходене за риба (каране по черно).Това е най,най основното. Има още доста други неща но си е доста писане и май нещо ме мързи.