Ухх три отгора докато си напиша романчето - е айде Занон е професионалист - той с клавиатурата на ГСМ-то пише по бързо от нас ама караи!
Ще споделя моите познания за климатика, които научих по неволя.
Когато взех колата, климатика не духаше, продавача каза че бил чистен! и трябвало да се напълни. Отбих му 50кинта за зареждането макар да ми беше напълно ясно, че ме качва на джанката. Та ето по-важните неща:
1. Климатиците на 850-ките ползват фреон а134 - това вече си е стандарт но трябва да се знае защото БИ ТРЯБВАЛО да те питат когато ти зареждат климатика. По старите коли ползват друг вид фреон, които не е съвместим с инсталации работещи на а134.
2. При презареждането стария фреон трябва да се източи (евакуира) напълнпо от системата.
3. После би трябвало системата да се подсуши със специален газ (dryer) - това никаде не го правят в БГ
4. Системата трябва да се напълни с ТОЧНОТО количество фреон.
5. Допълнително се слага масло и "оцветител" които в последсвие би помогнал при откриването на течове.
6. Никога не позволяваите да ви се долива - не за друго а сте потърсили професионална помощ!
Пичовете в Младост - източиха нещо сложиха нещо! Съхраняваха фреона в странни приспособления с компресори от хладилник и т.н. Бяхме двама аз и един колега с Тойота Авенсис - след зареждането компресора на Тойотата започна да изключва, пищовете казаха на колегата да си измие радиаторите! Изми ги - пак същото. Викат остави колата па ще мислим, може да е това, онова цъкат чудят се. Колегата отказа, пичовете си източиха фреона! и го изпратиха!
Колегата отиде до Амкол - където му източиха фреон за ТРИ зареждания!!!! Направили процедурата както си е по книга и от тогава няма грижи!
НАдявам се Занон да не говори за същите а и съм почти сигурен, че не е така защото ония за масло и дума не обелиха миналата година.
"Пичовете" се намират ей тука някъде в един блок!
http://www.bgmaps.com/services/links/lin...9086fdb6dc
Фреона е газ - изтича без въобще да разбереш!
За водата в краката - друг срещан проблем (не толкова често) е теч от радиатора на отоплението (haeting core) - това е малко радиаторче, което се намира пак под таблото - по средата. Добрата новина е, че може да се смени без да се сваля таблото. После - стандартно - или ново или лепиш това според състоянието и настроението. Дали е това можеш да разбереш и по това дали ти се губи вода от охладителната течност.