The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с осветлението в купето на S40!

#31
Благодаря на всички колеги за споделените идеи и помоща!
След известно ровене по схемите и после по колата установих от къде е проблема. Точно в този блок VGLA - 30824424. Той управлява алармата, централното заключване и осветлението в купето. Разглобих го и вътре има микро реле, което прекъсва връзката на въпросното осветление. Нямах време да се занимавам много вчера, но релето е здраво, не е залепнало. Предполагам, че повредата е в една интегрална схема (TD 717), която управлява релето и от там самите светлини, т.е. постоянно го привежда в задействано състояние.
За сега съм направил едно "побългаряване", т.е. вързах плафоните на веригата на осветлението за нишата при педалите и сега светват като се отвори врата и изгасват, когато се затвори! Поне не се налага да се включват ръчно. :lol: Когато имам повече време ще се заема с модула, съответно платката - ще пиша дали съм отстранил проблема и ще опиша подробно кой елемент е бил повреден!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#32
Благодаря на всички колеги за споделените идеи и помоща!
След известно ровене по схемите и после по колата установих от къде е проблема. Точно в този блок VGLA - 30824424. Той управлява алармата, централното заключване и осветлението в купето. Разглобих го и вътре има микро реле, което прекъсва връзката на въпросното осветление. Нямах време да се занимавам много вчера, но релето е здраво, не е залепнало. Предполагам, че повредата е в една интегрална схема (TD 717), която управлява релето и от там самите светлини, т.е. постоянно го привежда в задействано състояние.
За сега съм направил едно "побългаряване", т.е. вързах плафоните на веригата на осветлението за нишата при педалите и сега светват като се отвори врата и изгасват, когато се затвори! Поне не се налага да се включват ръчно. :lol: Когато имам повече време ще се заема с модула, съответно платката - ще пиша дали съм отстранил проблема и ще опиша подробно кой елемент е бил повреден!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#33
Здравейте пак.Моя проблем го решиха в Мото Пфое. Смениха ми цнтралния плафон - срещу 154 лв.Оказа се че той е цяла платака , в която нещо е изгоряло. Колега провери си плафона.Ако искащ да си го поръчаш от някъде - оригиналният номер е 30813530.Пожелавам успех.
Reply

#34
Здравейте пак.Моя проблем го решиха в Мото Пфое. Смениха ми цнтралния плафон - срещу 154 лв.Оказа се че той е цяла платака , в която нещо е изгоряло. Колега провери си плафона.Ако искащ да си го поръчаш от някъде - оригиналният номер е 30813530.Пожелавам успех.
Reply

#35
Колега Wizard S40 ако е възможно да споделиш само къде го откри този блок VGLA-къде са го скрили шведите.
Reply

#36
Колега Wizard S40 ако е възможно да споделиш само къде го откри този блок VGLA-къде са го скрили шведите.
Reply

#37
Аз да използвам темата, защото проблемът ми е пак в тази област ....
А именно: когато средното копче на плафона е в средна позиция (да свети при отворена врата и всичките му там екстри на централното и паленето) в момент в който не трябва да свети плафона (вратите са затворени колата е заключена и спи спокойно пред входа) към крушките тече 9.3-9.5 Волта ток !
Ако щракна копчето на изключено - всичко е ОК, няма ток докато не си пусна мануал лампичките ...

Как го констатирах: нормалната крушка с нажежаема жичка тези 9 и нещо волта не й стигат да мъждука дори, но аз си моднах въпросните крушки със всетодиоди - 3 успоредни вериги по 4 диода подредени последователно и тогава всичко лъсна - диодите мъждукат едва-едва но се усеща, а би трябвало да не светят... Хванах мултицета, меря и хоп - ток.
Разкачих плафона, такъв ток от никъде не идва или е 12 (13.хх-14.4) или е маса или управляваща маса - 9 кабелчета са, като има и за незакопчан колан и за подсветките на копчетата. Толкова с идващите откъм автомобила кабелаци.
Платката (самия плафон): за подсветката и незакопчан колан, понеже са диоди има по едно съпротивление (и дете работят коректно мерих ги) и толкова приключихме с платката .... има само писти до копчетата и осв. тела. Всички пистички една-по една ги мерих в краищата им, абе всичко изглежда перфектно. Мерих самите копчета и при тях нещата изглеждат добре, а като закача плафона и старата песен на нов глас...
Някакви идеи?
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#38
Здравейте!
С голямо закъснение се включвам отово в темата, за което се извинявам. Та направо към проблема - още не съм го решил, но поне знам от къде е. Това е един модул keyless entry. Намира се точно под волана. Нещо се е скапало в него. Имам друг втора ръка, но не работи дистанционното за отключване и заключване, но светлините в купето са ОК с него. Просто трябва да се препрограмира, за да се сработи с приемника на радиосигналите. Това може да стане само в МП София и Пловдив, доколкото разбрах.


Attached Files Thumbnail(s)
   
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#39
всичко звучи добре но колко ще струва това препрограмиране и дали си трува ....
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#40
От МП Плодив казаха някъде 120 лв., като обаче не бяха 100% сигурни дали ще стане! За сега пасувам, че няма излишни парички за това. По нататък ще се пробвам. Освен това казаха, че ако случайно не стане, няма да ме таксуват, все пак е работа с само компютър!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)