The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s40 2.0 16v '98 масло

#1
Здравейте колеги малко след свършен факт ама от питане глава не боли. Става въпрос за маслото на двигателя. преди седмица ходих да ми го сменят и са ми сложили 10w40 полусинтетично. Днес притропаха повдигачите доста силно. Реших да се разровя малко и на всякъде чета, че на тоя мотор му дават 5w40 синтетика. Ако може някъкви съвери да ми дадете какво да правя при това положение? Маслото със сигурност ще трябва да го точа, а клапаните нещо дали ще трява да се майстирят?
Reply

#2
g.mushev Wrote:Здравейте колеги малко след свършен факт ама от питане глава не боли. Става въпрос за маслото на двигателя. преди седмица ходих да ми го сменят и са ми сложили 10w40 полусинтетично. Днес притропаха повдигачите доста силно. Реших да се разровя малко и на всякъде чета, че на тоя мотор му дават 5w40 синтетика. Ако може някъкви съвери да ми дадете какво да правя при това положение? Маслото със сигурност ще трябва да го точа, а клапаните нещо дали ще трява да се майстирят?
Единственият съвет е да си смениш маслото с подходящото и после да видиш какво ще следва.
Най-вероятно нищо няма да й е станало на колата Wink
Понякога от некачествено масло, не само неподходящо, се получава така ... не знам какво 10w40 са ти сложили, но може и да не е толкова от вискозитета.
Сменяй го с подходящото, поне си направил една промивка на мотора с това Smile
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
При мен си тропат с всякакво масло сутрин, дори и лятото. Разлика с 5/40 би усетил при сутрини с под -10 градуса, в момента и с 15/40 може да караш.

Какво масло си сложил и какво е било предишното?
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#4
старото масло е било formula 10w40 а в момента е statoil 10w40
Reply

#5
По спецификации са напълно еднакви като вискозитет на студено, на 100 градуса Statoil е по течен - доближава се до повечето 5/40 масла. Ако сравняваме с Mobil Formula, ако говорим за Ford Formula 10/40 - то е най-гъсто от всички 10/40 масла с изключение на Mobil 6100 10/40. При мен и с Форд 10/40 и с Мобил 0/40 си тропат сутрин и за пръв път го чух след смяна на масло, оттоггава вече 4 различни масла и 2 години без промяна.

5/40 няма да ти реши пролемите защото Statoil е също толкова течно. Аз от 2 години ги слушам, но ремонта съм го сметнал към 800 лв и съм решил да не го правя докато не зачукат на топло. При този двигател това няма да ме остави на пътя, просто ще загуби мощност.

Клапаните са с хидравлични повдигачи, 16 на брой по около 20 лв единия, ремонта също е скъп заради скъпите семеринги на валовете - 4 броя по около 6 лв + 4 уплътнения около свещите - има ги само в Мото Пфое - 50 лв. Разпитах майстори, които имат опит с този двигател в Рено и те ми казаха, че могат да си тропат на студено още 200 000 км, а може и още утре да затракат на топло, когато затракат на топло, тогава е за ремонт.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#6
Еми малшанс за мене. явно ще се прави, защото ясно си тропаше от там а двигателя си беше загрял. Sad
Reply

#7
Преди да правиш пробвай с нещо такова <!-- m --><a class="postlink" href="http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10345&products_id=2421935&ModelId=6358">http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... delId=6358</a><!-- m --> .

Възможно е повдигачите да са просто запушени, а това е почистваща добавка. Ако е от запушване ще го оправи. При мен нямаше ефект, но по форумите има и хора, които казват, че е имало ефект.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#8
здрвейтв колеги проблема беше установен и отстранен. Оказа се,че миналия собственик си я . карал колицата със стро масло и по главата беше пълно с нагар и тиня,а чукането на повдигачите се дължало на запушена маслена магистрала! След промивка на двигателя нещата си дойдоха на място и сега мотора работи още по тихо от преди.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)