Posts: 3,046
Threads: 25
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2010
Reputation:
0
По спецификации са напълно еднакви като вискозитет на студено, на 100 градуса Statoil е по течен - доближава се до повечето 5/40 масла. Ако сравняваме с Mobil Formula, ако говорим за Ford Formula 10/40 - то е най-гъсто от всички 10/40 масла с изключение на Mobil 6100 10/40. При мен и с Форд 10/40 и с Мобил 0/40 си тропат сутрин и за пръв път го чух след смяна на масло, оттоггава вече 4 различни масла и 2 години без промяна.
5/40 няма да ти реши пролемите защото Statoil е също толкова течно. Аз от 2 години ги слушам, но ремонта съм го сметнал към 800 лв и съм решил да не го правя докато не зачукат на топло. При този двигател това няма да ме остави на пътя, просто ще загуби мощност.
Клапаните са с хидравлични повдигачи, 16 на брой по около 20 лв единия, ремонта също е скъп заради скъпите семеринги на валовете - 4 броя по около 6 лв + 4 уплътнения около свещите - има ги само в Мото Пфое - 50 лв. Разпитах майстори, които имат опит с този двигател в Рено и те ми казаха, че могат да си тропат на студено още 200 000 км, а може и още утре да затракат на топло, когато затракат на топло, тогава е за ремонт.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0