The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Няколко актуални въпроса

#1
Здравейте,
интересно ми е дали има и други будали като мен да карат 12 год кола на 150-200к км с масло полусинтетика 10w40 ? Напоследък имам леки съмнения че всъщност въпросното Елф ми идва рядко, особенно в жегите и осезаемо чувствам загуба на мощност когато стрелката на температурата отиде на масимума си - около 3/5 се вдига. Струва ми се логично дори тези 12 години колата да е галена с перце(абсурд) да е спаднала леко компресията и сега в жегите с рядкото масло съвсем да пада.Когато купих колата в ранна есен миналата година с някакво фалшиво като за продан 15w40 не забелязвах такова леко спадане на мощността.
Гледах някакво масло полусинтетика в емкомплект33 15w50 за около почти 50лв/5л туба. Дали ви се струва удачен избор за "лятно" масло? Аз и без това правя около 20к км годишно и съм решил за по удачно да сменям масло пролет и есен, тъкмо мога и по вискозитет да варирам според сезона.
Доколкото знам при високи обороти почти всяко популярно масло леко започва да губи вискозитет,още повече че обикновенните масла след половината експлоатационен срок губят качествата си и затова се хвърлям на това 50 .
Познат майстор ми каза че не е удачно лятото да ползвам вода в охладителната система, защото антифриза бил предвиден и да смазва водната помпа, освен другите си предназначения. Някакси не ми се връзва юни месец да наливам антифриз Smile не че ще охарча за 2-3 литра концентрат, просто не ми е навик. Как мислите вие?
Reply

#2
Да ти кажа и мен ми предстой смяна на масло и се обаждах до БГ да попитам за марка и какъв тип да слагам. Оказа се че това 10W40 май си е стандартното масло, смисъл са си там абревиатури за температурите, а има още доста Буквички който седяли отзад на тубата за различните двигатели. Примерно за мойта трябвало да бъдат: API CF ACEA B3
CF или B3 едното било за турбо другото за Дизел и въобще не е толква просто като цяло, има още сумалък ти и означения
Reply

#3
merck_440_1.8mi Wrote:Здравейте,
...Познат майстор ми каза че не е удачно лятото да ползвам вода в охладителната система, защото антифриза бил предвиден и да смазва водната помпа, освен другите си предназначения. Някакси не ми се връзва юни месец да наливам антифриз Smile не че ще охарча за 2-3 литра концентрат, просто не ми е навик. Как мислите вие?

Твоят човек е прав за антифриза. Послушай го.
Не че ще се случи нещо фатално, ако наливаш и вода, но антифриза наистина има смазочна функция.
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply

#4
И аз да кажа от опит и от опита преди мен.
За 12годишна кола е нормално да спадне мощноста и от маслото 10ве40 и от друга страна сигментите да са отпуснали и клапаните да не уплатняват поради нагар или друго.

От 2 седмици и аз имам такива симптоми - оказа се че въздушния филтър се е замърсил много, маслото ми е спаднало - щото имам харчене от турбината. Сега пак лети и не ми свети лампата при палене дълго време.

Нерискувай 15ве50 - знам че ще почустваш хубава разлика, но му трябва време на двигатела ти. А Ем-комплект!!! - хм!
От години карам и зиме и лете с концентрат антифриз - от ефтиния.
Нямам проблеми никакви в жегите.
sss - казва нещо, а аз ще дам още инфо.
Навремето баща ми е карал ситроен нов бус, прецакала се помпата водната. От сервиза му казали да не сипва вода - защото ще отпадне гаранцията за двигатела.
Така се говори за всички френски коли.

Заключение.
Не се нахвърляй на крайности. Провери си компресията с това масло което си. После с 15ве40. Преглеждай си възд. филтър и горивен - редовно - 5-6000км.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#5
За антифриза разбрах, френска му работа Smile
За маслото - няма как да проверя как ми е компресията или как спада вискозитета при високи обороти, така че си остава въпрос на догадки.
Доколкото знам това 40 или 50 означава вискозитета на маслото при напълно загрял двигател т.е. около 90градуса и ненапразно някои от нас ползват 20w50 Smile
Ще проверя по обстойно как стои въпросът с въпросното масло като марка и качество и тогава ще сменям ...
Едит: 20w60 ползват даже Smile
Reply

#6
аз в момента карам с 10/40 а колата ми е на 22 години и наистина се усеща лека загуба на мощност която предполагам че идва от маслото, като купих колата маслото в нея беше 20/50 и малко се бях стреснал, но сега си е добре не харчи много пък и върви горе долу добре.
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)