The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Автоклиматик V40-профилактика.

#1
Здравейте колеги. Току-що се връщам от профилактика на климатика/знам, че е рано, но лятото идва :wink: /.
Каква бе изненадата ми, като се оказа, че трябва да се допълнят към системата 400мл. Като се има предвид, че цялата побира 800мл., означава че съм карал с полупълна/полупразна :wink: система.Не съм имал проблеми през лятото с охлаждането, но не исках да чакам и затова направих тази профилактика. За около 1час ми смениха маслото на компресора и с допълването ми струваше 60лв.
Най-интересното, което научих обаче е, че дори и през зимата трябва от време на време да се пуска климатика за да не брокират цилиндърчетата на компресора :roll: , това наистина не го знаех и затова го споделям с вас.
Поздрави на всички климатизирани колеги Big Grin .
Reply

#2
и аз съм го чувал това за през зимата Smile хем се били мажели некви гумени съединения да не се напуквали..и т.н. несъм сигурен дали е така обаче
и затва си го пускам зимата редовно ,хем и по бързо размразява и "чисти" запотените стъкла :lol:
Reply

#3
А може ли някой компетентен да даде мнение и за още нещо - нашите климатроници не работят като стаен климатик да отопляват, нали? А само се включват /т.е. в режим охлаждане си работят/, когато е насочено изцяло обдухването към обзорното стъкло с цел отнемане на влагата! Макар и при изключено положение на бутона он/оф за климата!
А за профилактиката - добре че има кой да подсети Smile
Reply

#4
V_Simeonov Wrote:А може ли някой компетентен да даде мнение и за още нещо - нашите климатроници не работят като стаен климатик да отопляват, нали? А само се включват /т.е. в режим охлаждане си работят/, когато е насочено изцяло обдухването към обзорното стъкло с цел отнемане на влагата! Макар и при изключено положение на бутона он/оф за климата!
А за профилактиката - добре че има кой да подсети Smile
Прав си колега!
Reply

#5
Какво друго му се прави на този климатик.Моя не съм го пипал 3 години.На някой коли има и филтри.Ние имам ли си?
Reply

#6
kolew Wrote:Какво друго му се прави на този климатик.Моя не съм го пипал 3 години.На някой коли има и филтри.Ние имам ли си?

Част от профилактиката е сменянето на филтъра на купето. Наблюденията ми, обаче са, че не всички S/V40 имат такъв филтър. Мястото му е под жабката/сваля се кората под нея и се гледа за наличието на филтриращ елемент, който е поставен във вертикално положение/.Моята кола няма такъв филтър, но ако някой колега е слагал допълнително и се е получило ще го помоля да сподели опита си в тази насока. Поздрави.
Reply

#7
V_Simeonov Wrote:А може ли някой компетентен да даде мнение и за още нещо - нашите климатроници не работят като стаен климатик да отопляват, нали? А само се включват /т.е. в режим охлаждане си работят/, когато е насочено изцяло обдухването към обзорното стъкло с цел отнемане на влагата! Макар и при изключено положение на бутона он/оф за климата!
А за профилактиката - добре че има кой да подсети Smile

Мисля, че не си съвсем прав колега.....
Това го казвам, като предварително уточнявам, че не съм специалист в тази област, а съм го научил от майстора, който ми прави профилактика миналата есен. Става дума за отполението през зимата. Доколкото разбрах, системата на климатроника поддържа най-ниска температура около 8 градуса през зимния период. При използването й през зимата, същото играе роля в 2 аспекта: поддържането на изправността на системата на климатроника през зимата и по-бързото отопление на купето през този период спрямо парното на двигателя. Ето защо, според мене, при палене сутрин през зимата е по-удачен варианта да стоплиш купето с климатроника, отколкото със самото парно на колата.
А иначе мнение за климатичната техника от всякакъв род би трябвало да даде мистър Кангалов, понеже дето вика що е клима - все е за него........ Big Grin
През 2020 се очаква да свърши света!!! Ако искаш да оцелееш -  ела в България!!! Тук сме с 30 г. назад !!!
Reply

#8
Колеги, знае ли някой, къде мога в Пловдив да си направя такава профилактика на климатроника и съответно да ми излезе по-евтино Smile . Иначе филтъра в копето сам си го сменям. Но ме притеснява дехидрататора, който се намира до двигателя. На него има едно око и незнам дали не би трябвало да свети зелено. В момента е черно, нека някой ако знае нещо повече по въпроса с климатиците да даде малко инфо. Ще съм ви благодаен.
Reply

#9
100Y0 Wrote:
kolew Wrote:Какво друго му се прави на този климатик.Моя не съм го пипал 3 години.На някой коли има и филтри.Ние имам ли си?

Част от профилактиката е сменянето на филтъра на купето. Наблюденията ми, обаче са, че не всички S/V40 имат такъв филтър. Мястото му е под жабката/сваля се кората под нея и се гледа за наличието на филтриращ елемент, който е поставен във вертикално положение/.Моята кола няма такъв филтър, но ако някой колега е слагал допълнително и се е получило ще го помоля да сподели опита си в тази насока. Поздрави.


Аз също съм любопитен относно филтъра на климатика(купето), има ли го в моят акола и ако да къде се намира, в40 97г.
Значи под жабката трябва да е със сигурност, така ли? Аз си мислех, че трябва да е някаде отпред, пак около жабката, но през предният капак да се сменява, но все не ми остава време да проверя.
Reply

#10
При мен на S40 е под жабката.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)