КОЛКО ВИДА СКОРОСТНИ КУТИИ СЕ СЛАГАТ НА 9-КИТЕ?
ИМАМ НЯКАКЪВ ПРОБЛЕМ ,КОЙТО СЕ ИЗРАЗЯВА В НЯКАКВО ВИЕНЕ, А КАТО НАТИСНА СЪЕДИНИТЕЛЯ И СПИРА.
НА 1-ВА, 3-ТА И 5-ТА ТРЕСЕ СКОРОСТНИЯ ЛОСТ ПРИ ОПРЕДЕЛЕНИ ОБОРОТИ.
ЧУДЯ СЕ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНА
Попринцип се салгат много видове, но ръчните се делят на три основни вида, които варират, в зависимост от моделите. Преди 1995-а има два модела скоростни кутии - M46 и M47. M46 е с 4 скорости + овърдрайв, а M47 - с 5 скорости. Двете кутии са практически еднакви, разликата е че едната отзад има овърдрайв, а другата - 5-та скорост. След 1995-а M46 и M47 са заменени от M90, която е съвсем различна и е много по-добра от горните две.
Колкото до твоя проблем - тресенето не вярвам да е от скоростите, а по-скоро от тампон или маховик, ако кутията е M90. Виенето може да е от лагер или от липса на масло в скоростите, или от двете.
batyanko Wrote:КОЛКО ВИДА СКОРОСТНИ КУТИИ СЕ СЛАГАТ НА 9-КИТЕ?
ИМАМ НЯКАКЪВ ПРОБЛЕМ ,КОЙТО СЕ ИЗРАЗЯВА В НЯКАКВО ВИЕНЕ, А КАТО НАТИСНА СЪЕДИНИТЕЛЯ И СПИРА.
НА 1-ВА, 3-ТА И 5-ТА ТРЕСЕ СКОРОСТНИЯ ЛОСТ ПРИ ОПРЕДЕЛЕНИ ОБОРОТИ.
ЧУДЯ СЕ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНА
Ако си проверил дали има масло в нея,в което не се съмнявам....може и някой лагер да е?Например на първичния вал....а бе мисълта ми е да не бързаш с новата кутия.
Силно ме съмнява да е от лагера на съединителя. Щом не вие, когато педалът е натиснат, значи лагерът е наред. По скоро е лагер в скоростната кутия. Преслушай я, дали вие и когато е изключена от скорост и пускаш по инерция или - само, когато е на скорост. Също я преслушай, дали вие, когато колата не се движи, изключена е от скорост и съединителят не е натиснат, което може би няма да успееш да го чуеш съвсем отчетливо, пробвай при различни обороти на двигателя, на място, дали се чува шум, откъм скоростите.
Кажи каква ти е скоростната кутия - 4 степенна + овърдрайв или 5-степенна. Ако е 5-степенна, кажи коя година е, зашото след 1994-а се монтира скоростна кутия M90, която върви с двумасов маховик и е възможо вибрациите да идват от него, ако са му омекнали пружините. Като караш бавно, да кажем на 2-ра предавка, и рязко върнеш газта, чува ли се понякога някакво притропване, откъм скоростите, ако ДА, значи си за нов маховик. Последното се отнася само за моделите след 1994-а година, със скоростна кутия M90.
колата е 91-ва година без овърдрайв 2.0 , но не знам кой вид е кутията.
значи обяснявам точно какво става:
като запалиш мотора и си вие/хрррррррр /
както си вие така /на свободна/, като се подаде газ и виенето се засилва.
при натиснат съединител, не се чува абсолютно нищо
понякога- примерно при движение с 80-100, като изключиш от скорост има силни вибраций в лоста, които за 10-на секунди намалят, но пак си вие.
???????????????? незнам, другата седмица ще я отворим , пък ще видим какво е
едни казват, че е каре, други - лагери на основния вал.........???????? идея си нямам и аз.за пръв път попадам на подобен проблем
Не е каре, най-вероятно е големият лагер на първичния вал на скоростната кутия. Този лагер има канал за зегерка и не във всеки магазин за лагери можеш да го намериш. Можеш да си купиш обикновен лагер и да го дадеш на някой стругар да ти направи канала, но внимавай със стружките - почисти го хубаво, така че да си сигурен, че никакви стружки не са останали.
П.П. Скоростната кутия ти е M47 и маховикът ти е обикновен, така че това, което съм написал в предишния си пост не важи за теб. Вибрациите може да са от тампона на скоростите или от висящия лагер на кардана. Не ми се вярва лагерът в скоростната кутия да причинява такива вибрации, колкото и да е разбит, но виенето по всяка вероятност е от него.
П.П.П. Като сваляш скоростната кутия, задължително смени и малкото лагерче на опашката на първичния вал, което се намира в маховика. За целта ще трябва да свалиш съединителя и така и така си го свалил, ако му предстои скоро смяна, можеш да съчетаеш нещата.