The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Що е то БИОДИЗЕЛ и има ли почва у нас.

#1
Метил естерът /FAME - fatty acid methyl ester или FAME/
се произвежда на базата на биомаса - растителни, животински или отпадъчни мазнини.
Възможността за прилагане на БИОДИЗЕЛА /метил естера/ във всички автомобили с дизелови двигатели го прави една от надеждите на световната общественост за ограничаване на екологичните проблеми като парников ефект и киселинните дъждове. Той позволява да бъде използван самостоятелно при каквито и да е метеорологични условия, както и да бъде смесван с класическото минерално дизелово гориво във всякакво съотношение. Подходящ за приложение е във всеки дизелов двигател без да се налага каквато и да било модификация по него.
Използаването на FAME е световна тенденция в областта на алтернативните течни горива.
Основните предимства на Метил Естера /Биодизел/ са, че той е:
- с по-голямо цетаново число от минералния дизел;
- възобновяем енергиен източник /изработва се от биологични суровини/;
- замърсява при изгаряне нетно 80% по-малко от минералния дизел;
- има отлични смазочни качества, за разлика от минералния дизел /произведен по стандартите на ЕС - без наличие на сяра/.[/[/colo

Може ли да се вярва на това?
Цената за литър е 1,68 лв. и се продава в бензиностанции Темпо.
Ако някой е зареждал с тази гад, нека сподели.
Reply

#2
Метил естерът /FAME - fatty acid methyl ester или FAME/
се произвежда на базата на биомаса - растителни, животински или отпадъчни мазнини.
Възможността за прилагане на БИОДИЗЕЛА /метил естера/ във всички автомобили с дизелови двигатели го прави една от надеждите на световната общественост за ограничаване на екологичните проблеми като парников ефект и киселинните дъждове. Той позволява да бъде използван самостоятелно при каквито и да е метеорологични условия, както и да бъде смесван с класическото минерално дизелово гориво във всякакво съотношение. Подходящ за приложение е във всеки дизелов двигател без да се налага каквато и да било модификация по него.
Използаването на FAME е световна тенденция в областта на алтернативните течни горива.
Основните предимства на Метил Естера /Биодизел/ са, че той е:
- с по-голямо цетаново число от минералния дизел;
- възобновяем енергиен източник /изработва се от биологични суровини/;
- замърсява при изгаряне нетно 80% по-малко от минералния дизел;
- има отлични смазочни качества, за разлика от минералния дизел /произведен по стандартите на ЕС - без наличие на сяра/.[/[/colo

Може ли да се вярва на това?
Цената за литър е 1,68 лв. и се продава в бензиностанции Темпо.
Ако някой е зареждал с тази гад, нека сподели.
Reply

#3
Аз лично карам на бензин. Преди време обаче познат, който смята да прави бензиностанция спомена, че смята да продава и биодизел. Според него цената му трябва да е поне 30 - 40 % ниска от нормалния дизел. Поне ако се съди от производствените цени. От което пък аз съдя, че Темпо малко са се изхвърлили с цената. Иначе скоро четох, че доста хора във Франция карат с биодизел или с олио в съотношение 50/50 с нафтата. Колкото до характеристиките едва ли са по - лоши от стандартния дизел.
Reply

#4
Аз лично карам на бензин. Преди време обаче познат, който смята да прави бензиностанция спомена, че смята да продава и биодизел. Според него цената му трябва да е поне 30 - 40 % ниска от нормалния дизел. Поне ако се съди от производствените цени. От което пък аз съдя, че Темпо малко са се изхвърлили с цената. Иначе скоро четох, че доста хора във Франция карат с биодизел или с олио в съотношение 50/50 с нафтата. Колкото до характеристиките едва ли са по - лоши от стандартния дизел.
Reply

#5
vlado740 Wrote:Метил естерът /FAME - fatty acid methyl ester или FAME/
...........................
Може ли да се вярва на това?
Цената за литър е 1,68 лв. и се продава в бензиностанции Темпо.
Ако някой е зареждал с тази гад, нека сподели.
Биодизелът има редица предимства пред минералния - по-евтин, замърсява доста по-малко. Също така понижава разхода и повишава мощността.
Цената му в Темпо наистина е надута (май е по-евтин от обикновения дизел с около 10ст.), защото тепърва навлиза и поради липса на конкуренция от Темпо се изхвърлят.
Аз карам на бензин, но от 2 места чувам, че след като са сипали биодизел се е задръстил горивния филтър.
Но по принцип не би трябвало да се получи нещо такова.
Трябва да сипваш по-малко, да върви повече, да замърсяваш много по-малко и да си много по-доволен Big Grin !

П.С. Мисля, че и в Еко предлагат биодизел.
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply

#6
vlado740 Wrote:Метил естерът /FAME - fatty acid methyl ester или FAME/
...........................
Може ли да се вярва на това?
Цената за литър е 1,68 лв. и се продава в бензиностанции Темпо.
Ако някой е зареждал с тази гад, нека сподели.
Биодизелът има редица предимства пред минералния - по-евтин, замърсява доста по-малко. Също така понижава разхода и повишава мощността.
Цената му в Темпо наистина е надута (май е по-евтин от обикновения дизел с около 10ст.), защото тепърва навлиза и поради липса на конкуренция от Темпо се изхвърлят.
Аз карам на бензин, но от 2 места чувам, че след като са сипали биодизел се е задръстил горивния филтър.
Но по принцип не би трябвало да се получи нещо такова.
Трябва да сипваш по-малко, да върви повече, да замърсяваш много по-малко и да си много по-доволен Big Grin !

П.С. Мисля, че и в Еко предлагат биодизел.
1999 VOLVO S40 1.8 GDI 125p.s.
Reply

#7
Господа има и такъв вариант, ако ви е скъпа нафтата правете си сами биодизел вкъщи, аз лично познавам хора които имат технологията и правят за собствени нужди и продават по малко на свои познати, мога да се похваля също и че позначвам хората които започнаха първи да произвеждал биодизел в българия, като за целта доколкото си спомням бяха канили някакъв професор от щатите да им продаде патента, но това беше преди 4-5 години ако не ме лъже паметта биодизелът найстина е добро гориво, но основния проблем при пласирането беше че хората ги е страх да сипят и да видят ефекта, пък и бензиостанциите тогава не искаха да рискуват, виждам че сега вече е малко по-добра ситуацията.
А за тези които се интересуват ще кажа че ако човек има свободно време един празен гараж или мазе може сам да си прави горивото и ще му излиза около лев за литър, а може и по-млако, но пък си е разправия.
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply

#8
Господа има и такъв вариант, ако ви е скъпа нафтата правете си сами биодизел вкъщи, аз лично познавам хора които имат технологията и правят за собствени нужди и продават по малко на свои познати, мога да се похваля също и че позначвам хората които започнаха първи да произвеждал биодизел в българия, като за целта доколкото си спомням бяха канили някакъв професор от щатите да им продаде патента, но това беше преди 4-5 години ако не ме лъже паметта биодизелът найстина е добро гориво, но основния проблем при пласирането беше че хората ги е страх да сипят и да видят ефекта, пък и бензиостанциите тогава не искаха да рискуват, виждам че сега вече е малко по-добра ситуацията.
А за тези които се интересуват ще кажа че ако човек има свободно време един празен гараж или мазе може сам да си прави горивото и ще му излиза около лев за литър, а може и по-млако, но пък си е разправия.
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply

#9
По темата.
Вече пробвано от колеги.
Това е от друг форум -http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=18397&postdays=0&postorder=asc&start=90
прочетете има и статии и експерименти и сайтове.
След прочетеното, установих че нейскам за 10ст. да си усложнявам нещата. Скъпа е подръжката на биодизела!!
Има значение от типа помпа и системите на колата - прочети преди да заредиш!!!!
п.п.
За мене и Владо740 и Антон940 и Атанас440 и останалите става - за по новите модели да се прочете инфо - дали става.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#10
По темата.
Вече пробвано от колеги.
Това е от друг форум -http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=18397&postdays=0&postorder=asc&start=90
прочетете има и статии и експерименти и сайтове.
След прочетеното, установих че нейскам за 10ст. да си усложнявам нещата. Скъпа е подръжката на биодизела!!
Има значение от типа помпа и системите на колата - прочети преди да заредиш!!!!
п.п.
За мене и Владо740 и Антон940 и Атанас440 и останалите става - за по новите модели да се прочете инфо - дали става.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)