The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проверка на бобини?!

#1
Здравейте колеги,
Искам да ви питам какви са признаците за дефектна бобина?! Как евентуално може да се диагностицира?
Знам за някои случаи, които са признк за заминала бобина : не пали изобщо, работи на 2-3 цилиндъра, гасне и не пали след като загрее повечеко и т.н. При мен обаче няма нито един от тези, просто има леко прекъсване в ниските при работа на газ (на бензин е ОК) + понякога върти 3-4 секудни докато запали, друг път от раз.... Водих я няколко пъти на газаджии и същите твърдят , че проблема е от тоци. Сменил съм кабели и свещи, останаха само бобините и искам да намеря начин да ги проверя!
Поздрави!
Reply

#2
Да ти кажа аз какво сменях при същия проблем на старата кола...Та значи според газаджиите бяха тоците а според авто ел. техниците недонагласен комп. на газовота уредба. Както и да е Big Grin Big Grin всеки си измиваше ръцете с другия. Та смених: свещи, кабели, ламбда и пусковото моторче. В крайна сметка се оправи но не знам от кое защото сменихме всичко на куп. Охарчих се към 300 лв. Big Grin Big Grin Big Grin
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#3
tronixxx Wrote:Да ти кажа аз какво сменях при същия проблем на старата кола...Та значи според газаджиите бяха тоците а според авто ел. техниците недонагласен комп. на газовота уредба. Както и да е Big Grin Big Grin всеки си измиваше ръцете с другия. Та смених: свещи, кабели, ламбда и пусковото моторче. В крайна сметка се оправи но не знам от кое защото сменихме всичко на куп. Охарчих се към 300 лв. Big Grin Big Grin Big Grin

Какво е това пусково моторче ? При мен са две ламбди , но незнам, те би трябвало да влиаят и на бензин. А на бенз. съм 6! Сега нещо друго установих въртейки из софийските задръствания - като пусна компресора на климатроника и положението става УЖАС, почва яко да прекъсва. Превключвам на бензин и заспива колата, все едно не работи, така мърка Smile
Reply

#4
При мене се прояви единия от споменатите дефекти - работа на 2-3 цилиндъра.
След като я заведох на ЕЛКОН се оказа, че е комутатора на бобината на 1-4 цилиндър. След смяната на бобината ( на SAGEM - същата я ползват и за Рено двигатели, за около 70 лв) проблема се оправи. Та моя съвет е да провериш и това........
През 2020 се очаква да свърши света!!! Ако искаш да оцелееш -  ела в България!!! Тук сме с 30 г. назад !!!
Reply

#5
Koki4 Wrote:
tronixxx Wrote:Да ти кажа аз какво сменях при същия проблем на старата кола...Та значи според газаджиите бяха тоците а според авто ел. техниците недонагласен комп. на газовота уредба. Както и да е Big Grin Big Grin всеки си измиваше ръцете с другия. Та смених: свещи, кабели, ламбда и пусковото моторче. В крайна сметка се оправи но не знам от кое защото сменихме всичко на куп. Охарчих се към 300 лв. Big Grin Big Grin Big Grin

Какво е това пусково моторче ? При мен са две ламбди , но незнам, те би трябвало да влиаят и на бензин. А на бенз. съм 6! Сега нещо друго установих въртейки из софийските задръствания - като пусна компресора на климатроника и положението става УЖАС, почва яко да прекъсва. Превключвам на бензин и заспива колата, все едно не работи, така мърка Smile
Пусково моторче майсторите нарекоха тази джаджа която регулира ниските обороти...
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#6
Колега npackoBko, благодаря за инфото, значи с елкон се лови бобина... Ще отида да я проверя, ако можеш да препоръчаш къде си бил ти ще съм благодарен!

Колега tronixxx, благодаря и на теб! Явно това е същото онова гадно моторче, с което имах проблеми при две от предишните ми коли и явно е често срещано дефектче! Това , което си спомням обаче е, че при Вектра Б 1.8 16в, се скапа това чудо и понякога държеше 1500 -1600 оборота на празен ход, но го правеше и на бензин и на газ! За сега поне на бензин съм супер Smile Ще проверя и бобините на елкон както каза колегата и ако и това не е, бегом при газаджиите и дано да открият нещо там, че хич не ми се мисли за моторче за празен ход или ламбда сонди , че са и две даже Smile

Поздрави!!!

П.с. Ще пиша какъв е резултата за да имаме база данни за напред за появил се проблем и съответно отстранен /дано Smile / , така ще е в полза на някой след време.
Reply

#7
Айде дано решиш проблема бързо и леко за джоба.
П.С. като пуснех климатика на мойта се влошаваше много положението, както ти казваш, казвам ти го просто за съпоставка след като ти казах какво съм сменял Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#8
Smile Кофти работа ..... тия моторчета за празен ход и други ми звучи скъпоооо Sad
А при теб на бензин как беше?! Имаше ли някакви оплаквания?
Reply

#9
Koki4 Wrote:Smile Кофти работа ..... тия моторчета за празен ход и други ми звучи скъпоооо Sad
А при теб на бензин как беше?! Имаше ли някакви оплаквания?
На бензин нямах никакви проблеми, само на газ. Моторчето за празния ход го платих 170 пари на Бош, ама говорим за пежо, за наште машини май е по соленко :? :? :? А ти тази уредба от кога я имаш? Скоро ли е монтирана?
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#10
Не е монтирана скоро уредбата. Така си е излязла от завода колата около 2003-4 година. От първите газови инжекциони е на БРЦ, но понеже имаше 1-2 напукани маркуча , а и исках да направя профилактика и я закарах в БРЦ дружба да я оправят и регулират , че харчеше много. Оказа се, че е била със супер богати смеси, изпускаше газ от газовия клапан и смениха и маркучите, които бяха напукани + филтрите на газта. Качиха и някъв друг по-нов софтуер и я регулираха. В първия момент заработи супер, но след няколко км. започна зверско прекъсване, тогава смених свещи /по мнение на газаджиите/ и се оправи , но остана това леко прекъсване. Преди процедурата при газаджиите колата го нямаше този проблем, но беше с мнооого богати смеси , в пъти над нормата, даже ламбда сондата беше ревала за богата смес. И това, което ме накара да сменя свещи , а и кабелите онзи ден е логиката, че колкото е по-бедна сместа , толкова по капризна е от към ток. Та след настройка и нормални смеси , почна това. И тъй като от време на време след настройката ми светкаше чека и като четяхме, грешката беше бедни смеси , та леко я обогатиха. Сега не дава бедна смес, а и прекъсването стана една идея по-леко.... Знам ли , може грижите да са си и в самото газово , но трябва да изключа тоци , че да ида при тях със 100% сигурна запалителна система. Моторчето, за което казваш ти, уф дано да не е от него, че няма как да разбера освен с подямната му с ново Sad
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)