The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
диференциал шпер или не

#1
Вдигнах задните гуми на колата и завъртях едната напред другата се върти назад оба4е. Та се 4удя какъв ми е диференциала има ли блокаж. мислех 4е има защото като закарах колата на преглед и се опитаха да завъртят задните гуми за да видиме ръчната спира4ка лови ли и колата запо4на дасе измества цялата на страни. Когато запалих оба4е двигателя машината успя да завърти гумите без да се измести колата. Беше изкл от скорост и при двата слу4ая колата.

Та се 4удя ако има блокаж и какъв е ако има. Може би в офф роад фоума да попитам.

ЛСД е автомати4ен и не би трябвало да зависи от това дали е вкл двг или не.
Reply

#2
Диференциалът на деветките е механичен и се включва само ако се движиш от 5-40 км/ч. и при сравнително малки разлики във въртенето на двете колела.
Как да го тестваш - на хлъзгаво ако намериш. Или да го наснимаш и разбирачите да кажат по картинка, защото визуално се различават, мисля.
945 Polar 1997
2.0 Turbo B200FT
1986 cc
4 cylinders, 8 valves
Compression ratio: 8.5:1
114 kW (155 PS) @ 5600 RPM
230 Nm @ 3600 RPM
M90 manual gearbox
Reply

#3
На тези коли има два вида диференциали с блокаж. Преди 1990-а и след 1990-а. И двата вида са чисто механични. При моделите след 1990-а има едно палче, което зацепва и отцепва съединителите на диференциала в зависимост от скоростта на въртене (центробежно), затова, както казва graf_bezuhoff, блокажът работи само при ниски скорости. На мен моделът, преи 1990-а повече ми харесва. При него има не 2, а 4 планетни зъбни колела, чийто 2 оси са зацепени под 90 градуса, но при разлика в оборотите и във въртящия момент се завъртат една спрямо друга и зацепват съединителите на блокажа.

Най-лесно можеш да разбереш, дали имаш блокаж или не, като вдигнеш едното задно колело на крик и се опиташ бавно да потеглиш. Ако колата тръгне и падне от крика, значи имаш блокаж, ако си остане на място и вдигнатото колело си се върти спокойно - нямаш.

П.П. Щом казваш, че като въртиш едното колело напред - другото се върти назад, значи най-вероятно нямаш блокаж.
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#4
а дали е възможно съединителя да се е истъркал и да не зацепва блокажа вобще. има ли съединител блокажа вобще
Reply

#5
Има мнoгoдискови съединители на всяка полуоска. Вероятността да имаш блокаж не е никак голяма. На европейските 940-ки серийно се е монтирал диференциал с блокаж само на моделите за Австрия и Швейцaрия. За останалите е бил опция. Ако не се лъжа при 960-ките блокаж се е монтирал серийно на всички модификации, дори и на комбитата, които преди фейслифта са с цял заден мост, като 940-ките.

Попринцип всички 9-ки с блокаж са с по-новия тип диференциали, при които има един палец, който напълно отцепва блокажа, при достигане на определени обороти, а под тези обороти съединителите са зацепени, но не на 100%, т.е. води се диференциал с ограничено плъзгане. Моделът преди 1990-а зацепва винаги, при определена разлика във въртящите моменти, към двете полуоски. Предимството на новия е, че понася доста по-големи моменти от по-стария си събрат и става за турбо-моторите и за 6-цилиндровите whiteblock двигатели на 960.
There's someone in my head but it's not me...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)