Здравейте, колеги. Това ми е първо мнение в този форум и ще помоля ако нещо не е както трябва да ме насочите.
Миналата седмица си осъществих детската мечта да имам Волво и съм много щастлив от този факт. Купих си Волво S40, декември 1999г, 1.8 бензин. Проблемът е, че предната ми кола не беше претенциозна и не съм обръщал никакво внимание на нуждите и. От миналата седмица съм нов човек и всичко ме притеснява. Идеята ми е че я карах към 100-150км и всичко ми се виждаше идеално, а днес започнах да чувам леко скърцане при въртене на волана при ниска скорост, което МАЙ го нямаше в началото, светна ми лампичката за ДСА и не се изключи, докато не изгасих и отново не запалих. Дали е нормален този шум и това светване на лампата и ако има проблем какъв би могъл да бъде той?
в търсачката намерих само, че някой от колегите имал проблемът с лампичката и го разрешавал ч/з "рестарт" , но за хидравликата не намерих.
извинявам се за дългия пост, но се вълнувам
ЕДИТ: и ако някой може да ми каже от къде мога да сменя борда на форума, че тези цветове малко ме мъчат. благодаря
V70, D4, 2015г, 181 к.с., ръчни скорости S60, D5, 163 к.с, автомат
S40, B4184S2, 2000г., 122к.с. , бензин + ГИ
Напиши от къде си за да може да те насочим на някъде. Скърцането моше да идва от някое шарнирно съединение което се разсъхнало и да няма касателство е хидравликата. Провери и нивото на хидравличната течност,ако нивото е ниско огледай за течове от рейката или от тръбопроводите.
От София съм. Мерси за съвета, ще погледна, въпреки че си мисля, че се вторачвам. Преди малко го покарах пак и не го чух. Като съм почнал с въпросите да продължа, понеже имам доста неясни работи дали знаете дали има лампа за накладките или да си се доверявам на старите методи? и последен за сега въпрос : миналата седмица карах 1 пасат, който имаше подлакътик м/у предните седлаки, след това разбрах, че го има и като екстра във волвото. за моя беда имам може би ненужни екстри като чистачки на фаровете и автопилот, а това дето толкова ме кефи го нямам та идеята ми е дали може да се купи отнякъде и да се сложи тая конзола?
V70, D4, 2015г, 181 к.с., ръчни скорости S60, D5, 163 к.с, автомат
S40, B4184S2, 2000г., 122к.с. , бензин + ГИ
Lqlik Wrote:От София съм. Мерси за съвета, ще погледна, въпреки че си мисля, че се вторачвам. Преди малко го покарах пак и не го чух. Като съм почнал с въпросите да продължа, понеже имам доста неясни работи дали знаете дали има лампа за накладките или да си се доверявам на старите методи? и последен за сега въпрос : миналата седмица карах 1 пасат, който имаше подлакътик м/у предните седлаки, след това разбрах, че го има и като екстра във волвото. за моя беда имам може би ненужни екстри като чистачки на фаровете и автопилот, а това дето толкова ме кефи го нямам та идеята ми е дали може да се купи отнякъде и да се сложи тая конзола?
Лампа за накладките няма. Колкото до подлакътника просто трябва да си намериш от някъде един и да си сложиш, а за чистачките на фаровете - ще разбереш че това е една от най-полезните екстри в една кола особено когато времето е мокро, автопилота също показва предимствата си на дълъг път:wink: :wink: :wink:
Lqlik Wrote:...ненужни екстри като чистачки на фаровете и автопилот, а това дето толкова ме кефи го нямам та идеята ми е дали може да се купи отнякъде и да се сложи тая конзола?
Като покараш зимата ще видиш колко са "ненужни" чистачките на фаровете. :wink:
Огледай из мобиле.бг може да има някое S40 което се продава на части и да има подлакътник. :wink:
Lqlik Wrote:... дали знаете дали има лампа за накладките или да си се доверявам на старите методи?
Защо по старите методи?
Това, че няма лампа индикираща износването на накладките не означава, че Шведите не са помислили. Просто за да спестят кабели, инсталации, лампи и т.н. все неща, които могат да не сработят в даден момент те са избрали да сложат накладки с "акустичен датчик". Акустичния датчик представлява една ламаринка, която при износване на накладките до определен минимум, започва да опира в диска и така да скърца и свири, че цялото околие да разбере, че нямаш накладки... :mrgreen:
П.П. Има и още едно предимство на тази ламаринка. Можеш по всяко време да видиш колко са износени накладките. :wink:
Според мен има индикатор на таблото, който индиректно показва износването на накладките. След като се износят спада нивото на спирачната течност и светва съответния индикатор. За съжаление това не е точен индикатор, защото може да светне и при загуба от теч/от спирачните тръбопроводи или от съединителя/, но все пак като светне човек има едно на ум да си провери и дебелината на накладките :wink: . Поздрави на всички.