[quote="LeecH"]Такааа, да за почнем от термодинамиката
....Та термодинамичното изчисление на двигателя принципно се прави за режима на номинална мощност. Избира се конструкция на ДВГ....и се започва с степен на сгъстяване, въздушно отношение...и куп неща, които не ви интересуват.... Изчисляват се параметри в отделните процеси (пълнене, сгъстяване, горене, продухване)...правят се диаграми , графики....Изчислявт се размери на работен обем, горивна камера, ход на буталото, охладителна система....и всичко това за наминалната мощност на двигателя. А въртящият момент се изчислява спрямо именно тази мощност като формулката е Ме=9550*(Ne/nN).... Ne e eфективна мощност а nN са обороти при които се достига тя (и изписах тооолкова глупоси, за да ви кажа каква е връзката между двете
). На практика, сигурно няма да се получат точни числа...защото има и де фактори, като състояние на запалителан система, пълнене и де, които излизат от идеалния случай
След като сме изчислили термодинамиката....преминаваме към кинематиката на двигателя....тои си има определена мощност и въртящ момен....степен на сгъстяване, обем и др основни показатели....изчислени спрямо МОЩНОСТТА
Сега трябва спрямо вече известните индикаторни и най-вече ефективни показатели да изчислим газова и инерционна сила (силите които поемат главно бутала, мотовики, колянов вал....лагери)...и всичко това отново спрямо приятата още в началото мощност
....т.е. стигаме и до извода че ДВГ е якосто изчислен да работи в режим на номинална мощност
сега ми направиха една бърза справка .... съгласен с теб
напълно но можеше да ми го кажеш по простичко - а именно при моя мотор 2.0/16/103kW въртящ момент както споменахме вече 180 и няколко Nm - този въртящ момент се развива около 3-те хиляди оборота, а 140-те конски сили /140 са били когато мотора е бил нов сега колко са един Господ знае колко са/ се развиват именно след 6000 оборота
явно затова съм се подвел да си мисля че при 3000 - 4000 оборота и макс. мощност :oops: