Posts: 303
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
колеги и мойта бачка на 650 оборота на място 2.0/16 е мотора , миналата седмица ми чистиха дебитомера и ми гледаха моторчето за празния ход всичко е ок така че както каза колегата май по - добре да не търсим по вола теле ..... а относно колегата дето казва че мощността на колата е към 6000 оборота не мога да се съглася колега максималната мощност ( в моя случай 140 коня) се развива около 3500 - 4500 оборота после почва да пада така че колега не я "помпай" до 6000 - 6500 само чупиш мотора и рискуваш некой ГоуФФ да те направи за смях а ние гледаме да не го допускаме това
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Без да претендирам че разбирам много от ДВГ, но според мен графиката която си постнал само потвърждава мнението на колегата преди теб. Може би ако разясниш какво представлява КПД и въртящия момент на мотора и ти самия ще се светнеш къде се заблуждаваш. А разликата между "печките" и бензинките е че при печките тази долната крива е по-плоска - т.е.,макс. въртящия момент го има на разположение много по-рано (по-ниски обороти). Това важи най-вече за TDI моторите.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
prostsotadjiq Wrote:колеги и мойта бачка на 650 оборота на място 2.0/16 е мотора Само така изгледа - и мойта показва даже 600, но като я вържа към софтуера на ГИ, там твърдо показва около 750 - толкова и трябва да са.
По отношение на "мощността" - Стефан е прав и графиката го показва, другото е погрешно използване на понятието мощност на двигателя и игра на думи.
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
На мен лично ми е любопитно да разбера истината и затова казах че не твърдя че разбирам от ДВГ. Но имам и един въпрос към "знаещите" - имаше такова предаване преди време по "Съветската" телевизия - представете си че имате 2 автомобила 1-ви. с да речем 300hp и 180Nm и 2-ри. със 300hp и 250Nm - кой от двата автомобила е по-мощен и кой от двата ще е по-бърз при равно тегло на двата автомобила? :roll: :?:
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
Абе хора, едно е мощност, друго е въртящ момент(въпреки че са свързани). Не мога да разбера, как мощността ще е най-голяма при 3500оборота, като тя там е има няма 65киловата....а при 6000оборота е 100коловата :roll: Айде довечера ще ви обясня, че сега съм на работа и не мога да пиша....
Volvo V40 2.0 1998
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Може би се изразих неправилно, мисълта ми беше че колата върви най-много при определен диапазон на оборотите когато се достига максималния въртящ момент. И съм съгласен със Стефан че са свързани - всъщност въртящия момент изразява "теглителната сила" ако мога така да се изразя на автомобила. Затова и производителите го дават като показател за мощността на автомобила и да се ръчка над тези обороти вече износва повече двигателя и се вкарва в преразход на гориво, макар че в някои ситуации е необходимо да се "намачка" мотора.
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
Такааа, да за почнем от термодинамиката ....Та термодинамичното изчисление на двигателя принципно се прави за режима на номинална мощност. Избира се конструкция на ДВГ....и се започва с степен на сгъстяване, въздушно отношение...и куп неща, които не ви интересуват.... Изчисляват се параметри в отделните процеси (пълнене, сгъстяване, горене, продухване)...правят се диаграми , графики....Изчислявт се размери на работен обем, горивна камера, ход на буталото, охладителна система....и всичко това за наминалната мощност на двигателя. А въртящият момент се изчислява спрямо именно тази мощност като формулката е Ме=9550*(Ne/nN).... Ne e eфективна мощност а nN са обороти при които се достига тя (и изписах тооолкова глупоси, за да ви кажа каква е връзката между двете ). На практика, сигурно няма да се получат точни числа...защото има и де фактори, като състояние на запалителан система, пълнене и де, които излизат от идеалния случай След като сме изчислили термодинамиката....преминаваме към кинематиката на двигателя....тои си има определена мощност и въртящ момен....степен на сгъстяване, обем и др основни показатели....изчислени спрямо МОЩНОСТТА Сега трябва спрямо вече известните индикаторни и най-вече ефективни показатели да изчислим газова и инерционна сила (силите които поемат главно бутала, мотовики, колянов вал....лагери)...и всичко това отново спрямо приятата още в началото мощност ....т.е. стигаме и до извода че ДВГ е якосто изчислен да работи в режим на номинална мощност
Ясно е че една кола с еднаква мощност и различен въртящ момент ще върви по рзличен начин...(при равни др условия). Но се съмнявам че една кола ако сменяш предавка на 4000rpm (max въртящ момент) ще набира по-бързо отколкото при 6000rpm (мах мощност)....ако някой иска може да се пробваме....аз ще карам на газ
Все пак темата беше за празният ход... Преди седмица, ходих да ми премерят напрежението на бубините....стенда мери и обороти....та на празен ход варираха межди 740 и 760rpm....така че Cavalera e прав...не вярвайте на оборотомерите по колите...те са само за някаква индикация...точността им е малка, особено при ниски обороти
Съжалявам ако съм ви отегчил....или не съм изяснил нещо...но в един пост не мога да напиша неща, които съм учил 4 години, а съм се интересувал от тях от както се помня... Поздрави! ::beer::
Volvo V40 2.0 1998
Posts: 3,420
Threads: 154
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2007
Reputation:
9
Благодаря за "нАучното" обяснение, ключа от палатката се оказа там където и подозирах. По принцип макс. мощност е по-висока за да има запас на мощност когато автомобила има нужда от него ( например наклон, натоварен автомобил и т.н). Но това не е константа или принцип, има мотори(за съответния автомобил :wink: ) които са конструирани така че макс. въртящ момент е по-висок от мощността Nm.>hp.,т.е. те са с по-високо КПД, но тук се намесват и други фактори и както Стефан е обяснил всичко е въпрос на изчисления. Така че ако видите някое Волво с ТХ .... .. да ви пресветква с ксенони, направете му път да мине, че не се знае дали не е чипосана "печка"power .Човека в синьо ако има да добави нещо :roll: :wink: :?: .
П.С. Моля за извинение колегата че му наспамих темата :oops: :oops: :oops: .
1983 Volvo 244, B200E - carb., manual M46, 121hp., 158Nm.- Аврора
1999 Volvo S80, B5204T4, manual M56, 180hp., 240Nm - Албиноса
R.I.P. Холандецо
Неам нерви,за тва карам Волво! :-)
Posts: 303
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2008
Reputation:
0
аз също като колегата споменах че съм на Вие с двигатели и съм далеч от това да "разбирам" от мотори както и да е и аз се извинявам за оспамването мойта си е бензинова стрела не "печка" и с удоволствие демонстрирам на някой "печки" как на 5-та с 6000 оборота колкото твърди колегата е макс. мощност на мотора съм подминал 200-те , и още едно тъпо питане /понеже съм прост сотаджия/ просто ако може да ми се обясни за да го разбера , колега къде е логиката макс. мощност на колата да е в този диапазон на работа на мотора, в който тя почти не се кара :mrgreen: и още нещо ако съдя правилно от това което прочетох аз с моите почти 200Нм и 140 кончета + 6000 обората направо прескачам на бащата шведската "печка" с 3.0 TID мотор ..... :oops: :lol:
|