The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Клапа топъл/студен въздух

#1
Здравейте колеги,

Моля някой от колегите с Вадис за малко помощ. Май имаш някъде из Вадиса описание на действието на целия механизъм на клапата/при какви градуси:дърпа само топъл въздух, при какви е частично отворена и при кои е спряла нацяло топлия въздух/.
В Събота открих, че клапата за топъл/студен въздух в кутията на въздушния филтър е останала в положение само топъл въздух. Виновника мисля, че е т.н. термопатрон/май така му се казваше/. Същият беше горещ/изобщо не може да се пипне/а клапата си стоеше на положение само топъл въздух. Охладих го с няколко кубчета лед но той си остана на същото положение/буталцето му е на не повече от 2мм излезнало/. Пробвах като форсирах двигателя на около 3500об/мин но изобщо не започна да дърпа от към студения въздух/тръбата дето влиза в калника/. Тук е момента да спомена, че изобщо не знам дали трябва да дърпа въздух само от към резонаторната кутия/обаче от къде и е входа/и вече при наистина високи обороти- примерно след 4000об/мин да се отваря входа/под действието на някъвъв вакуум в кутиятя. Обаче пък пружината на клапата упражнява голям натиск/ за студения въздух от към калника.
Току що проверих в МП: продава се "само" цялата кутия за скромната сума от около 250 и няколко лева беше. Последната цифра от цената не си направих труда да я запиша.
Всичко започна от там:
че започна да гасне при вкючване на вентилатора на радиатора. Трябваше да и правя центровка с много богата смес на ПХ, че иначе много обедняваше и гаснеше
при освобождаване от скорост оборотите пропадат почти до около 500об/мин и след това се вдигат на около 750об/мин.
Пробвах да застопоря клапата на 50/50 топъл и студен въздух обаче по този начин не можах да направя никаква калибровка на газовата/рязко обедняване на сместа при ниски обороти/. Винта за чувствителност толкова го бях развил, че щеше да ми остане в ръката. След като успях да постигна нещо/почти да намаля обедняването/при опускане на газта/след форсиране/ оборотите падах в продължение на 10-15сек до тези на ПХ.
Временното ми "лекарство" е откачване на връзката за топъл въздух откъм кутията на въздуш. филтър и оставяне на клапата на положение само топъл въздух.
За сега си мисля да намеря термостат с подобен термопатрон и да го приспособявам.
Докато търся такъв термопатрон мисля да пробвам със застопоряване на клапата, както по- горе плюс балансиране/както при дв-лите с турбо/ на изпарителя.Обаче не съм сигурен дали налягането между кутията на възд. филтър и дрос. клапа не се променя/пада/при отваряне на дросел. клапа.
Всичко за влиянието според мен върху работата на АГУ-то го написах за колегите с монтирани конвенционални газови уредби.
Разследването продължава...
Надявам се, че не съм ви оттегчил!
сега Renault Laguna 3 2. 0dci 150 FAP
преди Volvo V40-1996, 1.8 16V- 115кс 
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)