Posts: 22
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2009
Reputation:
0
Здравейте колеги,
Преди няколко дни си сложих ГИ EASYGAS , днес обаче забелязах , че точно преди да прехвърли на газ ми светва лампата за ламбдата .
Моля за съвети!
Мога ли да карам така ?
Благодаря предварително!
Volvo V40 1.8 1997г.
Posts: 1,017
Threads: 78
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2006
Reputation:
4
Карай, не бой се . И аз така се уплаших като я видях за пръв път, и както ще порвърдят и други колеги, това е нешо нормално, като сложиш газ. Все пак тази сонда дава инфо за вредните газове на бензина, а сега вижда нещо ново и и е малко чудно какво е и за това ти светка. Като Изгасиш и запалиш на ново вече го няма, нали? Между другото, аз като си смених филтрите на газта спря да светка.
Posts: 1,446
Threads: 65
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Абе принципно не би трябвало да светка при преход от бензин към газ.
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
Дава ти някаква грешка - може да минеш някъде да се прочете каква точно е(зависи каква е - може и да няма записана грешка в компютъра).
При къдърен монтаж не би трябвало да ти хвърля грешки.
Мойте хубостници бяха взели вакум от маркуча на МАП-а и след отнемане на газта ми светваше въпросната лампа(и записваше грешка на МАП-а) и минаваше в авариен режим - държеше ниските обороти на 1200. След оправяне на простотията вече не светва.
Posts: 4,286
Threads: 211
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 3
Joined: Feb 2008
Reputation:
7
Горд собственик на: S60 D5 185+hp M66
Не знам дали е нормално да свети индикатора на ламбда сондата :roll: . На моята кола не свети, а съм от година и половина с ГИ. Доколкото знам компютъра на ГИ работи паралелно с този на бензин/оригиналния на колата/ и просто преобразува сигнала за да работи колата нормално на газ. Ако не ти свети обаче на бензин не се притеснявай и в никакъв случай не сваляй ламбда сондата да я гледаш дали работи или пък да я почистваш.....това е голяма грешка. Веднага пояснявам защо: при монтажа на нова ламбда сонда се намазва с един контактен силикон/върви си комплект с нея/, след като я развиеш той пада и после пак трябва да слагаш такъв, иначе се получава "изкривяване" на сигнала, а и риска да я счупиш е твърде голям. Поздрави от мен.
\\// (()) ||_ \\// (()) S60 D5 185+к.с. М66.
Posts: 62
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2009
Reputation:
0
Здравей,
и при мен го имаше този проблем. Оказа се неработеща ламбда сонда. Смених я и пак го имаше. После на диагностиката излезе един изгорял предпазител. Смених го и него и тогава се оправиха нещата. Не помня точно кой предпазител беше, но е от тези в кутията под капака, а не в купето и си спомням че е от малките размери с маркировка 10А.
Успех
Volvo S40 2.0 '96 B4204S
PK 0500 HP
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
gramov Wrote:Карай, не бой се . И аз така се уплаших като я видях за пръв път, и както ще порвърдят и други колеги, това е нешо нормално, като сложиш газ. Все пак тази сонда дава инфо за вредните газове на бензина, а сега вижда нещо ново и и е малко чудно какво е и за това ти светка. Като Изгасиш и запалиш на ново вече го няма, нали? Между другото, аз като си смених филтрите на газта спря да светка.
Тъй наречената ламбда сонда, дава информация за наличието на кислород в изгорелите газове и не я интересува с какво гориво караш (ако си с ГИ, иначе трябва някакъв емулатор). Просто настройката на системата е такава, че като премине на газ или в процеса на преминаване, количеството на кислорода в изгорелите газове се променя много и показанията на възприемателя излизат от обхвата му. И при мен се получава понякога, като е по-студен мотора. Не е нормално, колегата трябва да отиде за по-прецизна настройка (доколкото в БГ може да се направи такава от псевдо-майсторите....ми не може)
п.с. Колега отивай, където са ти монтирали газовата, мрънкай им, виси им на главата, докато не си оправят простотиите, че ако не се разправяш, започват да се мислят за още по-велики и си правят реклама и хората им дават стотици пари за несвършена работа!
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
В подкрепа на по-горе описаното от мен: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.eurogas-bg.net/volvo.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.eurogas-bg.net/volvo.php</a><!-- m --> Ето тези пичове ми поставиха газовата уредба и си оставиха ръцете (още имам проблеми, но това съм го писал в друга тема) и на всичкото отгоре са снимали моята кола и използват снимките за реклама, без мое разрешение.... hock: :tfrag: :minigun: :gib:
Posts: 1
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2009
Reputation:
0
При нормална инсталация и най вече правилни настройки не трябва да светва сигнал за проблеми за качеството на горивната смес - сигнал от ламбда сонда.
Повечето инжекционни системи имат възможност са контролна връзка с ламда сондата, така, че на осцилоскопен режим, съответния "майстор" може да следи за сигнала от сондата. При работа на бензин може да каже, дали ламбда сондата е работоспособна. Ако е така и при превключване на газ светва - просто трябва "майстора" да отиде на "поправка" - най малкото повторна настройка на газовите режими.
Posts: 297
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2008
Reputation:
0
И аз поизтръпнах един- два пъти като ми светна ЛАМБАТА, но това беше само 2-3 пъти за година и половина вече, и то САМО когато не запали от втория път да речем, щото пък съм и свикнал след 1 оборот на коляновия вал и да изключвам стартера и ако случайно не запали от първия - втория път сигурно се разминават много данните за КИСЛОРОДА и затова остава да свети до следващо 1-2 запалвания и съответно с каране, за да си влезе в нормалния режим датчика. Това от мен - хоби-аматьорското обяснение :ctf:
VW Golf II'84-ex AUDI 100 C4'93-ex
Volvo V40 MY96 1.8i 85kW-еx
VW PASSAT B5.5'02 1.9T DI PD-ex, C3'03 1.4HDI 50kW-ex
Volvo V70 II MY02 2.4 D5 120+kW+M56, 307face'06 1.6HDI 81kW-ex
Volvo V70 II MY05-face 2.4 D5 120kW+AW55-50SN - на части
Volvo V70 III MY09 2.4 D5 136+kW TF-80SC-ex, Rav4'06 2.2D4D 100kW-ех
Volvo XC60 MY09 2.4 D5 136+kW M66 SUMMUM PAN
Volvo XC60 MY15 D4204T5 TG-81SC FWD
|