The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна течност на радиатора VOLVO S40

#1
Тъй като сезона наближава и до сега не съм сменял течността в радиатора, някой може ли да ми каже от къде е най- добре да я източа и най-важното, как след това да я обезвъздуша? Колата е VOLVO S40/1996/
Преди нея имах 440 и на нея си имаше специална клапа от която се обезвъздушаваше, дали и на то зи модел няма такава клапа?
Reply

#2
Здравей колега. Течността се източва само от едно място. Това е една пробка, разположена на водния радиатор в долната лява част /като застанеш с лице пред колата/. Пробката е крилчата, пластмасова. Най- добре е първо преди да източиш старата течност, да загрееш добре двигателя, за да се отвори термостата. А после развиваш пробката. След наливане на новата течност палиш двигателя /без да затваряш разширителния съд. Държиш го на около 1500 оборота, за да се отвори термостата и да премине течност зад него. Стискаш с ръка неколкократно и рязко гуменото съединение, свързващо термостата с радиатора, за да се изхвърли /избута/ останалият вътре въздух през разширителния съд. Когато нивото в разширителния съд спадне се долива течност. И така, докато се включи перката на вентилатора. Стискаш неколкократно за последно маркуча към радиатора, доливаш ако е нужно течност, уверяваш се че вече не излизат никакви мехурчета въздух в разширителния съд и затваряш. Не забравяй преди цялата тази процедура да завъртиш врътките на парното в червената зона /да е на горещо/. Това се прави с цел да се прекара течност през тръбите на парното и да се обезвъздуши. За обезвъздушаване на парното има още една пробка, разположена в двигателния отсек, между двигателя и стената към шофьора. Вижда се, с червена капачка е. Но по принцип се използва само като не може да се обезвъздуши добре по горе описания начин. Аз досега не съм я ползвал тая пробка.
Ако нещо не е ясно, питай. Успех!
Reply

#3
Колега мерси много за бързия отговор. Тези дни ще се опитам да сменя течността. Дано да няма проблеми, ако има нещо ще пиша :wink:
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)