Posts: 1,118
Threads: 25
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
Здравей колега. Течността се източва само от едно място. Това е една пробка, разположена на водния радиатор в долната лява част /като застанеш с лице пред колата/. Пробката е крилчата, пластмасова. Най- добре е първо преди да източиш старата течност, да загрееш добре двигателя, за да се отвори термостата. А после развиваш пробката. След наливане на новата течност палиш двигателя /без да затваряш разширителния съд. Държиш го на около 1500 оборота, за да се отвори термостата и да премине течност зад него. Стискаш с ръка неколкократно и рязко гуменото съединение, свързващо термостата с радиатора, за да се изхвърли /избута/ останалият вътре въздух през разширителния съд. Когато нивото в разширителния съд спадне се долива течност. И така, докато се включи перката на вентилатора. Стискаш неколкократно за последно маркуча към радиатора, доливаш ако е нужно течност, уверяваш се че вече не излизат никакви мехурчета въздух в разширителния съд и затваряш. Не забравяй преди цялата тази процедура да завъртиш врътките на парното в червената зона /да е на горещо/. Това се прави с цел да се прекара течност през тръбите на парното и да се обезвъздуши. За обезвъздушаване на парното има още една пробка, разположена в двигателния отсек, между двигателя и стената към шофьора. Вижда се, с червена капачка е. Но по принцип се използва само като не може да се обезвъздуши добре по горе описания начин. Аз досега не съм я ползвал тая пробка.
Ако нещо не е ясно, питай. Успех!