Posts: 530
Threads: 7
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2006
Reputation:
0
Тия номера с откачането на акумулатора се правят на Лади и Москвичи. При съвремените автомобили има толкова елекроника, че си е направо късмет, че не си си опукал електрониката на автомобила. Щом показва 14,7V - всичко е наред, макар че номиналното зарядно напрежение е в границите 13,8 - 14,2V. Може новият акумулатор да не е бил дозареден и за това алтернатора (отдавна не се използва динамо (разликата е съществена, макар крайният резултат да е един и същ)) да дава по-високо напрежение. Такова поведение наблюдавам на волтмера всяка сутрин до 5 минути след запалване през лятото и 10-15 минути през зимата в зависимост от времето навън. По принцип по-високото зарядно напрежение е проблем през лятото. Акумулатора може да "кипне". През зимата има много консуматори (фарове,нагреватели, вентилатори) и даже е по-добре да малко по-високо за да компенсира натоварването, особено в града, на близки разтояния. Ниските температури също са консуматор. Колкото да изгасването на автомобила, не съм правил подобен опит да откачам акумулатор при работещ ДВГ, поради гореописаната причина (жал ми е за компютрите в колата, те не са един и два). Може да има защита от такива действия. Не съм сигурен.
По учебник (ако не ме лъже паметта) киселинните акумулатори се чувстват по-добре ако са недозаредени (около 0,5%) от капацитета на акумулатора. При основните акумулатори нещата стоят наопаки. В момента не разполагам с учебника си по токозахранване. Зарядният ток трябва да бъде най-много 10% от капацитета на акумулатора. Най-добри резултати се постигат при малък ток, продължително време.
70Ah = 7A за 10 часа, или 4A за 17,5 часа. Второто дава по-качествен заряд и запазва целостта на клетките.
Аз лично зареждам 70 Ah за 24 часа с 3А. Като накрая зарядният ток пада автоматично на 2А.
VOLVO V70 2.0 - 1998 - Aurora Borealis
VOLVO 480 TURBO B18FT - Ин - 1990 HEICO
VOLVO 440 GLT B18EP - 1990 - Ян -
R.I.P. - 21.09.2013.
VOLVO S40 2.0 - 1997 -
R.I.P. - 01.08.2008.