The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпроси за съединител на Volvo 850

#1
Здравейте, имам Волво 850 '95 та с 2.0 10 клапана мотор.
Всичко е ОК с колата като изключим някои тревоги около съединителя.
Правил съм пробата с дръпната ръчна и на скорост - като пусна педала, колата гасне. Това ОК.
Обаче ми прави впечатление следното - при малко натоварване на полусъединител започва да мирише. Дори при паркиране понякога, когато е с повече маневри. Също така понякога (не винаги) при включване на скорост от спряло положение се усеща леко придърпване. Мога да включвам предавките като съм натиснал педала едва до средата.
В общи линии усещането ми е , че като че ли целия ход на педала е изместен нагоре. Карал съм различни коли, случвало ми се е да сменям съединител, но винаги признаците са - трудно включва и трябва да се натисне до край и после отделя горе.... В тоя случай включва лесно...
Дали има някаква регулировка, дали има някаква хидравлика, която е за правене или направо работата върви към смяна? Нямам представа при този модел дали подлежи на реглаж съединителя.
Благодаря предварително за съветите.
Reply

#2
Регулировки на съединителя на 850 няма !
А така както си го описал не е много точно от техническа гледна точка , може би съвсем добронамерено без да искаш ни спестяваш нещо. Ако феродовият диск е износен - да , ще влизат леко скоростите и до средата на хода на педала , ама като пускаш педала на скорост при опъната ръчна не е възможно просто да изгасва колата - поне трябва да се помъчи да продължи да работи...
Иначе съединител се сменя основно по два повода :
- износена диафрагмена пружина на притискателния диск - симптом - трудно включване , хъркане на скоростите, тежък педал
- износен феродов диск - симптом - нормално включване на скоростите, но при подаване на газ колата се форсира без да изтегля адекватно, на място при опъната ръчна и включена колкото е възможно по-висока предавка при отпускане на педала и подаване на газ колата продължава да работи , затормозено може би , но НЕ ИЗГАСВА.

Колега , пробвай последното обяснено от мен например с включена пета скорост и сподели какво се случва. Не се притеснявай ако малко замирише - ако е така , значи все пак ще го сменяш... :mrgreen:
Reply

#3
Ами сега пробвах пак, на 5-та си гасне веднага, независимо дали на празен ход или с леко подаване на газ.
Другото, което се сещам е, че при смяна на предавките в движение се чувства нещо като луфт при отпускане на съединителя - т.е. не зацепва плавно а все едно след луфт, чува се едно леко приглушено "туп" и тогава зацепва.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)