The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Декодер за грешки от ECU

#1
Понеже в неделя тук няма какво да се прави (в Марсилия),
днес си сътворих един декодер за грешки - декодира грешките от LH 2.4 Jetronic
(горивния компютър) и EZK 116 (компютъра за запалването), както и от ABS модула.
Има някои специфични за B204GT/FT двигателя. Обмислям и превод на български.

Казано по-просто декодира грешки на всеки бензинов двигател на 940 или 740 (с турбо или без).
За проба тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/err/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/err/</a><!-- m -->
Reply

#2
А как ще ке ползва това?

Иначе идеята е мн. добра.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#3
Efri 740 Wrote:А как ще ке ползва това?

Иначе идеята е мн. добра.

Ами пишеш кода на грешката (примерно 1-2-3) и цъкаш - казва ти какъв е проблема. Мисля другата неделя да направя превод на описанията на грешките
Reply

#4
Дааааа
Гугъл превода

Fault код: 2-1-3
Fault условие: Throttle Switch пълно натоварване определяне на дефектни или заземяване кратко
Fault причина: Окабеляване на вина TPS или TPS недостатъчност
Symtoms: Няма повреди очевидно
Модул: LH 2,4 EFI компютър
Socket: 2
CEL (λ) свети: Няма
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#5
Efri 740 Wrote:Дааааа
Гугъл превода

Fault код: 2-1-3
Fault условие: Throttle Switch пълно натоварване определяне на дефектни или заземяване кратко
Fault причина: Окабеляване на вина TPS или TPS недостатъчност
Symtoms: Няма повреди очевидно
Модул: LH 2,4 EFI компютър
Socket: 2
CEL (λ) свети: Няма

Гугъл транслатора си работи много кадърно, но само не на/от български. Постоянно го ползвам тука да си превеждам служебната поща от френски на английски и доста добре се справя. Аз за превода - не смятам да използвам гугъл - терминологията ми е позната и мисля да го направя максимално четим и разбираем.
Reply

#6
Мерси.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#7
А след като се прочетат грешките и като се отстрани проблема сами ли се изтриват от компютъра или се прави нещо допълнително ?
моите грешки които прочетох са:
2-1-2 Лош или липсващ ламбда сигнал и повишен разход на гориво , лампата на таблото трябва да свети ( при мен несвети ) .Немога да открия ламбдата каде е. По изходния колектор няма нищо.
2-3-2 Лош сигнал от датчик на АБС .
2-4-2 Проблем с някакъв клапан на турбото. (аз нямам турбо )
2-1-3 Ненастроен дросел или липсваща маса когато е напълно отворен.
Reply

#8
Доколкото знам, ти трябва да си занулиш грешките.
Ако пак ти се покажат същите, трябва едно по едно да ги прегледаш проблемните неща.

За ламбдата - провери си крушката или провери дали идва ток до нея.
2-4-2 - има два датчика с вакум или един, точно под гредичката, която е захваната за лявия преден амортесьор и купето. Води се като предпазител за помпата. (моя единия се прецака, и просто изключих буксата и сега не ми прави проблем) без комп. съм но ми забиваше.
Провери си масата към купето - за останалите проблеми.
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#9
Когато съм на контакт лампата на ламбдата свети . А незнам къде седи по мотора да я проверя на изходния колектор няма нищо .
Reply

#10
Ако моторът ти е B230FB, значи сондата ти е до катализатора.

Колкото до грешките, напиши от кои букси си ги прочел. Например грешката 2-3-2 може да означава 3 съвсем различни неща, в зависимост от това, дали е от гнездо 1, 2 или 3 на букса А. Гнездо 1 е за диагностика на автоматичните скорости, на моделите с такива. Гнездо 2 е за компютъра на инжекциона, а 3 - за компютъра на ABS-a. Ако си прочел грешка 2-3-2 от гнездо номер 2, това означава, че сместа на празен ход ти е твърде бедна или твърде богата, което може да е от сондата или от прословутото "стъпково моторче", което всъщност представлява един дросел, управляван от магнетвентил и не е нито стъпково, нито моторче, но както и да е :-) Друго, което ми направи впечатление е, че си изброил 4 грешки, а на всяко гнездо се запаметяват не повече от 3, така че или ти си прочел грешно някоя от грешките, или си ги прочел от различни гнезда. Например 2-4-2 може да ти светне само на гнездо 5 в диагностична букса А и то само ако моторът ти е с електронен буст контролер на турбото, а ти сам каза, че даже нямаш турбо, пък камо ли с електронен буст контролер.
There's someone in my head but it's not me...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)