The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Декодер за грешки от ECU

#21
Пиша пак в тази тема за да не пускам нова. Става въпрос за следното :
По-новите девятки (след 95?) имат OBD-2 конектор за диагностика който изисква специален кабел и лаптоп
за прочитане и нулиране на грешките, вместо по-практичния куплунг (на картинката отдолу)
със светодиод и бутонче с който по всяко време може да се прочете блинк-кода на грешките и те да се нулират.    
Интересното е, че май на някои (а може би на всички) OBD-2 компютри могат да се четат грешките по стария начин
(Moxy включвай се). От известно време (от ноември 2009) се човъркам с BOSCH LH 2.4 Jetronic, като човъркането се състои в дизасемблиране и разгадаване на кода на джетроника, писане на софтуер за четене и редактиране на горивните му карти, сваляне на схемата му, опити за комуникация с него (да може да се четат данни в реално време от него без дейталогер) и въобще всичко което би ми помогнало да разбера по-добре как точно работи и как да променям начина му на работа така както искам. Но за това по-късно в друга тема.

Та, изглежда че в новите модели добавения код за OBD-2 не е заменил изцяло кода (под код разбирай програмен код, програма, а не шифър) за светодиодчето - има ги и двата (поне в някои модели).
Тествал съм го на 0 280 000 932 (B200FT), и мисля че трябва да работи на 0 280 000 984 (B230FT), а вероятно
и на всички останали.

На 12 пин на конектора на ЕКУ-то (или на съответния пин на OBD-2 конектора) се закача едно резисторче, светодиодче и бутонче (в краен случай може и без бутонче ;-) ):
   

Резистора е между 500 ома и 1 килоом. За по-ясно - GND е маса, VCC e 12V, DLC е към 12 пин на конектора на джетроника (или K-line пина на OBD-2 конектора), S1 e бутончето, LED1 е светодиода, R1 е резисторчето.
Внимателно с посоката на светодиода, той все пак е диод, а не лампа. По-широкото краче е към минус.

Та, ако някой с 940 след 95 би искал да го пробва това е. Освен това ще добавя че след пипване на едно чисълце в чипа на джетроника е възможна комуникация с него по К-линия (и на тези преди 95): 187500 или 93750 baud rate, 8 даннови бита, 1 стоп бит, контрол по четност - MARK или SPACE. Което позволява четене на живи данни от него докато работи колата - температура, обороти, ламбда, ширина на импулсите на инжекторите. Нещо като дейталогер, незаменимо е при промяна/настройка на горивните карти. За това скоро ще пусна една голяма тема.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#22
Ето какво знам аз по въпроса. Преди около година и нещо си купих диагностичен кабел и съответно софтуер. В последствие установих, че с този кабел и софтуер може да се прави диагностика само на следните агрегати:

1. Motronic 4.4 (това се отнася за моделите 960 и S/V90, които не са с LH 2.4 Jetronic, a с Motronic 4.4)
2. Автоматична ск. кутия AW 30/40-3, за моделите с такива
3. Имобилайзер
4. SRS-Airbag
5. Електрически седалки, ако има такива.

Оттам започнах да се ровя по Волво-форумите и открих, че диагностика на останалите агрегати може да се прави по стария начин, като на моделите преди 1996-а. За тази цел е необходимо да се направи едно самоделно "уредче" за прочитане на светлинните кодове.

По-долу се вижда схемата на свързване, която не е съвсем като тази, която е показал Владо. Свободният край от схемата, на който пише "Zur Klemme 1, 3, 6, 12 oder 13", се свързва както следва:

На клема 1 - за диагностика на компютъра на запалването
На клема 3 - за диагностика на компютъра на инжекциона
На клема 6 - за диагностика на компютъра на климатроника (не важи за моделите 940 и 960, защото при тях климатроникът се диагностицира с копчето му за включване от арматурното табло)
На клема 12 - за диагностика на компютъра на ABS-а
На клема 13 - за диагностика на компютъра на Темпомата (автопилота) Тук диагностиката трябва да се прави в движение, защото иначе излиза грешка за липсващ сигнал от скоростомера.


Attached Files Thumbnail(s)
   
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#23
Супер! Нещата до голяма степен се връзват. Аз съм пробвал само на хвърчащо ЕКУ - конектора и кабелажа му го няма.
Тук има описание на краката на OBD-2 конектора и тъй като
знам че ЕКУ-то ползва свое собствено разбиране за ISO9141 за комуникация вероятно е свързан по втората схема - ISO and KWP Protocol Pins. Иначе останалото съвпада - пин 5 е маса, а пин 16 захранване. Пин 3 вероятно е свързан директно към пин 12 на ЕКУ-то (DLC на моята схема). Но тогава остава въпроса как е свързан K-line (пин 7 на OBD2) към ЕКУ-то?
На конектора на джетроника пин 12 е ISO K-line (данни) и на някои от по-новите пин 16 ISO L-line (ресет) които би трябвало да съответстват на пинове 7 и 15 на OBD2 конектора. Но тогава... Moxy, ако можеш да прозвъниш кабелажа някой път ще съм ти много благодарен. Като за начало, че е по-лесно - съпротивлението между пинове 3 и 7, и 3 и 15 на OBD2 конектора.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#24
Тук има голяма вероятност да изръся някоя глупост, но какво пък :? Подозирам, че пин 7 въобще не е свързан към ЕКУ-то. Пин 7 се ползва от OBD 2 кабела за четене на данните от тези агрегати, които се диагностицират с помощта на компютър и софтуер (тези които съм изброил по-горе). И понеже ЕКУ-то на Джетроника не се диагностицира с този кабел, затова подозирам, че букса 7 въобще не е свързана с ЕКУто - може и да бъркам. Сега кабелът е в колата, но като го взема, ще измеря съпротивленията, които си описал.

Забравих да кажа, че аз си направих такова уредче по схемата по-горе и работи безотказно. Всъщност всичко тръгна оттам, че след едно напълно безрезултатно, но за сметка на това доволно скъпо посещение в Мото Пфое, се заканих никога повече кракът ми да не стъпи там. Така че, благодарение на мозъчните донори от Мото Пфое, сега съм напълно оборудван с диагностична екипировка и наистина няма сила, която да ме накара да си закарам колата на сервиз.
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#25
Със сигурност е по втората схема - ISO and KWP, но пин 15 май въобще не е свързан. Днес доста заничах и установих, че на OBD II буксата са застъпени само тези крачета, които съм изброил в по-горния си пост + пин 7, който е за трансфер на данни през USB-кабела. Измерих и съпротивлението между пин 3 и пин 7, но както и предполагах - между тях връзка няма или поне съпротивлението, при изключен контакт е безкрайност. Сега се сещам, че можеше да пробвам и при включен контакт, ама... :?
There's someone in my head but it's not me...
Reply

#26
Moxy Wrote:Със сигурност е по втората схема - ISO and KWP, но пин 15 май въобще не е свързан. Днес доста заничах и установих, че на OBD II буксата са застъпени само тези крачета, които съм изброил в по-горния си пост + пин 7, който е за трансфер на данни през USB-кабела. Измерих и съпротивлението между пин 3 и пин 7, но както и предполагах - между тях връзка няма или поне съпротивлението, при изключен контакт е безкрайност. Сега се сещам, че можеше да пробвам и при включен контакт, ама... :?

Супер. Ами да, 15 пин е L-line, той е нещо като ресет, и не е задължителен. А вероятно истински OBD-II (на пин 7, K-Line) се подържа само от SRS, ел. седалките и какво още беше там. А останалите системи са си както преди. Но защо са ги направили така? Имам чуството че са бързали да се "стандартизират" и това е било междинен вариант.
А иначе е добре че стария тип диагностика си е пак достъпен.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)