Posts: 541
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Garfield Wrote:Добре де, ти му викаш четец!
Под четец аз рабирам едно устройство което разчита паметта на компютъра на колата, която е извадена от компютъра и това устр. може да я чете и да пише върху нея. Някъде му викат програматор.
Аз говоря за ето този кабел - ,
който се връзва непосредствено към компютъра и за софтуера който е към него: http://www.obdscan.net/scantools.htm
с чиято помощ (на софт-а) се разчитат сигналите.
Има само един проблем - незнам дали става за Volvo! :lol: :lol: :lol:
На този сайт има изложена схемата на кабела, за това търся OBDII букса. За да пробвам дали става!
А видя ли бялата кутиика в obdscan.net Виж, че има 2 кабеа - единия е от колата до четеца, а другия от четеца до компютъра. Подлъгваш се по това, че на края на ОБД кабела е сериен порт, но това е просто букса. Значи четеца играе ролята на преводач. Той превежда сигналите в разбираем за лаптопа език. Ролята му е единствено такава. Не е програматор. Не чете само паметта, а и сигналие от датчиците в реално време. Повярвай ми ровил съм 1 седмица по темата. Никой нямаше да продава такива устройства ако можеше и без тях.
Виж не се бях замислил, ако идеята ти е само да видиш грешките в копютъра на колата може и да стане само с кабел, но не ми се вярва.
Posts: 589
Threads: 21
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Ааааа разбрах за какво говориш!
За конвертора!!!!
Да обаче той е включен в кабела от първата обява!
Както се казва котките не падат по гръб! :lol: :lol: :lol:
Май за това говорим!?!?!!?
Та ми трябва букса за да се изпробва софт-а и кабела.
I'd like mornings better if they started later
Posts: 541
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Garfield Wrote:Ааааа разбрах за какво говориш!
За конвертора!!!!
Да обаче той е включен в кабела от първата обява!
Както се казва котките не падат по гръб! :lol: :lol: :lol:
Май за това говорим!?!?!!?
Та ми трябва букса за да се изпробва софт-а и кабела.
Да аз го преведох "четец", щото на английски е рийдър. Ами реално той е най-скъпия в цялата схема. Той навсякъде е включен ама сам по себе си ОБД кабела струва 15$, а с ключен конвертор е над 100$. Въпроса беше, че само с кабел не сава работата.
Ако тва е наистина схемата, добре. Някой може ли да го изработи?
Posts: 589
Threads: 21
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Ъхъъъъ!
Не е нищо особено. Ако стойностите на пасивните елементи са истински не би трябвало да е проблем.
Тая щурутия сваля напрежението от 12 на 9 волта и респективно го вдига от 9 на 12, в зависимост от посоката в която се движи информацията.
Ако ми остане време ще се пробвам!
I'd like mornings better if they started later
Posts: 1,664
Threads: 102
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Garfield Wrote:s0me0ne Wrote:Поразрових се из форума им и видях, че има доста писаници за проблеми с Волво дизелови двг. Компютъра нищо не разчитал, а от съпорта казват, че на дизели на всички марки има проблем. Иначе видях, че имат и кит от USB към Serial (полезно, ако нямаш Serial на лаптопа).
Ха'ди стига с то'а дизел де. Забирам че ти е тръпка ама.....
Ние за бензин говорим! Поне аз!
А иначе такъв кит от УСБ към сериен видях да продават в магазините на ТСМ или Квазер. (инфото е за Пловдив)
Има клубари с дизелови С/V40ки и исках да кажа всъщност, че дори да тръгне всичко, дизелите няма да ги огрее. За преходници - видях и аз, но ме съмнява, че ще може протоколите да бъдат прехвърляни през ЮСБ. Предполагам, че няма да емулира КОМ порт, ами само ще създаде ЮСБ, чийто накрайник да е КОМ.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi
ex - Volvo S60 2001 2.4
Posts: 589
Threads: 21
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
s0me0ne Wrote:За преходници - видях и аз, но ме съмнява, че ще може протоколите да бъдат прехвърляни през ЮСБ. Предполагам, че няма да емулира КОМ порт, ами само ще създаде ЮСБ, чийто накрайник да е КОМ.
Честно казано незнам!
Така като се замисля май само конвертират сигнала, в смисъл че в повечето програми няма как да им укажеш да отидат на УСБ порта и да го четат като за КОМ.
А може и да бъркам! :?
I'd like mornings better if they started later
Posts: 27
Threads: 0
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
USB кабелите си конвертират протоколите със сигурност.
Сега не знам дали правят виртуален КОМ порт (най-вероятно),но има много интерфейси точно с USB към компютъра.
Относно схемичката - с тоя компаратор ми мяза на TTL конвертор,ама не знам що няма TTL->rs232 конвертор на схемата (от типа на MAX232) - може пък и да няма нужда...не познавам толкова добре ОБД протокола. Може и да си бачка така...но със сигурност не вярвам да проработи на VPW или PWM протоколи - вероятно е само за EOBD...което обаче трябва да ви е достатъчно.
Posts: 589
Threads: 21
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
VoodoRush Wrote:Относно схемичката - с тоя компаратор ми мяза на TTL конвертор,ама не знам що няма TTL->rs232 конвертор на схемата (от типа на MAX232) - може пък и да няма нужда...не познавам толкова добре ОБД протокола. Може и да си бачка така...
....вероятно е само за EOBD...което обаче трябва да ви е достатъчно.
Всъщност това е ВОЛТАЖ конвертор, и ако се загледаш ще видиш че стабилизатора е за 9 волта, което прави схемата ОБД->РС232 конвертор, двупосочен. А на схемата която получих от руснаците са сложили МАХ 232 и там каквото си требе!
Не очаквам чудеса от тази схема (първата), но поне ще е нещо! (Ако сработи :lol: )
I'd like mornings better if they started later
Posts: 93
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
Do sasho_S40: spored instrukciite v autodata, uspiah da si resetna lampata. Procedurata e slednata:
1. pri zagasen dvigatel, natiska6 i zadarja6 butona za nulirane na kilometraja (na tabloto) dolu v liavo.
2. Pali6
3. sled okolo 10 sec "service" lampata zapo4va da miga
4. ot momenta na miganeto zadarja6 to4no 4 sec i ia puska6.
Ako si ucelil 4-tata sec 6te si ia resetnal, ako ne si pri sledva6toto palene pak 6te svetne i 6te triabva da povtori6 uprajnenieto, dokato uceli6 ;-)
PS: az go napravih na V40 2000 godina, predpolagam 4e e sa6toto i za S40.
Uspeh
Volvo V40, 2000, 1.8, 16V
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
сега е късно да пробвам но утре веднага. при какво положение на ключа да натисна преди да запаля има 0-1-2. не че няма да пробам всичките ако до утре сутрин не кажеш :wink:
Ей сомеоне това важи и за тебе.
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
|