The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Е ли е възможно - турбиниране на карбуратор ?

#1
Какво ще стане, ако се турбинира карбураторен двигател ? Ще поеме ли реконструкцията, ще тръгне ли или задължително трябва да е с компресор ? :|
Reply

#2
Ето колега тук слагат турбо на лада :wink: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=143720&hilit=%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... 0%BE%D1%80</a><!-- m -->
340gle ,1988,1.7,80hp-минало
850,1992,B5252F,2.5i,20v,170hp-минало
V40 ,1997,B4204S,2.0i,16v,140hp-минало
S40,1997,B4218S,1.8i,16v,115hp-минало
C70,1999,B5234T3,2.3 Turbo,240hp-настояще
V40,1997,B4218S,1.8i,16v,115hp-настояще
Reply

#3
Ideqta mi e 240 s 2.3 karburator. Bloka e sashtiq kato na 2.3T. Daite savet - malka ili golqma turbina i westgeyta kade da go pusna ? Sad Tova koeto kolega mi pokaza e ... za v barzinata i s dosta grubi greshki. Ako mi dadete kompetentno mnenie shte sam mn priznatelen ! Smile
Reply

#4
Има варианти за това за което питаш, колега и то още от седемдесетте години! Тогава е разработена идеята за механичния турбокомпресор, или сетете се например за един от първите филми на Мел Гибсън - "Лудия Макс" , където той караше един Форд , австралийски естествено, от чийто капак на двигателя се подаваше едно никелирано зъбно колело, и над него един въздухозаборник, г - образен.Във филма тази чудесия се пускаше допълнително , имаше и едни два балона в багажника , май за едни системки на азотен окис и т.н. .... Всъщност става дума за това , че през този въздухозаборник влиза въздуха, отива в карбуратора, там се омесва с горивото и готовата смес попада в механичния/ защото го задвижва зъбен ремък с оборотите на мотора, посредством въпросното никелирано зъбно колело/ компресор и се нагнетява в мотора. Аз лично съм виждал такава система в една много култова кола, доста слабо позната в България - Ланча Треви - за последно там тази система е монтирана заводски през 1982 г. Разликите между добре познатия ни и широкозастъпен компресор и механичния такъв , използван преди години за карбураторни коли са, че единия се задвижва от изгорелите газове, а другия посредством ремък, и това че единия нагнетява въздух, а другия готова горивна смес. Надявам се да съм бил полезен.        
А за турбиниране на нормален мотор трябват простичко казано други бутала и сегменти,по-друга гарнитура, едни други джаджи за охлаждане на вътрешната част на буталата с масло, колектори и т.н. барабар с това и много мисъл кое как да се направи, за да не върви колата 10 км и да изпуши.....
Reply

#5
Колега, най-големия ти проблем ще е да накараш карбуратора да ти осигурява достатъчно богата горивна смес, и по-точно при всякакво налягане еднакво богата. Карбураторите по принцип работят с вакуум, а при един турбо мотор имаш и вакуум и положително налягане. Когато турбината надуе, а сместта ти обеднее, много скоро ще останеш без двигател. Няма как да следиш това. Как ще се бориш с детонациите? Няма как.Най-добрия вариант за твоя случай е да зарежеш карбуратора, защото няма да е по-сложно да си преправиш мотора да е инжекцион и да му сложиш един примерно MegaSquirt, или дори оригинални компютри от Волво. Чувал съм че един MegaSquirt в България излиза към 300-400 лв, а ако си го сглобиш съвсем сам и по-малко. Към MegaSquirt-a в комплект ще ти трябват достатъчно свободно време, здрави нерви, много мерак, лаптоп и общотехнически, компютърни, и познания за това как работи един двигател. И най-скъпия чип-тунинг не може да се опре на малкия пръст на добре настроен MegaSquirt.
Освен това трява ти всмукателен колектор с дросел и TPS, инжекторна рейка с инжектори и бензинова помпа като начало. Турбото как ще го закачаш към сегашния си изпускателен колектор си измисли сам. Ако степента на сгъстяване ти е над 9.5:1 ще трябва и това да оправиш иначе мотора ти няма да понася много голямо налягане и ще имаш детонации само от това. Абе играчка, и пари трябват и време. Ако си голям мераклия, от този мотор може да се изкара доста висока мощност (~300 кс.) със заводските му чаркове. Правено е, прави се и работи. Но не с карбуратор.
Reply

#6
Благодая за информацията, бяхте изчерпателни ! :wink:
Reply

#7
Даже ето точно туй за което писах аз :     Точно както го описах два карбуратора над тях въздушни филтри, а под тях е мех.турбокомпресор задвижван от ремък !!!
Reply

#8
mevdo Wrote:Даже ето точно туй за което писах аз :[ATTACHMENT NOT FOUND] Точно както го описах два карбуратора над тях въздушни филтри, а под тях е мех.турбокомпресор задвижван от ремък !!!
Това Севдо отдолу не е турбокомпресор, а само компресор като на мерцедесите, суперчарджър дето му казват.
Искам да кажа че термина турбокомпресор е грешен. Само се заяждам Big Grin Турбокомпресора има турбина, ос с лопатки, и се задвижва от някакъв газ или флуид. А това вътре има два "червяка", като тук:
[Image: Copy%20of%20Supercharger%20004.jpg],
и е изцяло механично. Налягането се определя от оборотите, променя се линейно с тях. При турбокомпресора няма
такава зависимост. И тук карбовете работят с вакуум - компресора смуче през тях.
Турбинирането на карбуратор трябва да стане по същия начин - карбуратора е закачен преди турбото - но тогава през турбото минава не чист въздух, а готова горивна смес и става доста опасно. А когато дросела затвори какво се случва?
Подвижна бомба. А ако искаме и интеркулер, тогава става още по зле - представи си дълги, дебели въздуховоди минаващи през целия моторен кош, пълни с взривоопасна горивна смес под налягане.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#9
Добре! Компресор е! Извинявайте че сбърках термина ! Владо, дразниш ли ме .......! Big Grin Big Grin Big Grin
Някъде да съм продумал за интеркулер при системата за която обясних по-горе ?
Нали съм обяснил как точно действа , по простичък и разбираем начин!Просто поради масовата употреба на определен вид компресори от турбинен тип, понятието за монтажа изобщо на този агрегат придобива лингвистична популярност като турбиниране.
Но ние не сме на изпит по ДВГ , а и ти не искаш да си нашия изпитващ нали...... Tongue
Reply

#10
Big Grin Big Grin Big Grin Всичко е точно, просто се позаядох малко, а и поизяснихме темата. Между другото, да открадна малко темата в друга посока - възможно ли е турбиниране на двутактов двигател? Предвид принципа му на работа ми се струва че не, освен ако не е някой от модерните японски двутактови двигатели които имат нещо като клапани (всъщност плъзгащи ризи които отварят и затварят всмукателните и изпускателните портове). Говорим за най-обикновен, като например на "балканчетата". Там горивната смес минава през картера и служи и за смазване. Освен това има момент в който и двата порта са отворени в един и същ момент от времето - тогава струва ми се налягането ще "издуха" голяма
част от горивната смес в ауспуха където тя ще изгори/изгърми. Просто се чудех. Знам че има специални "резонансни" ауспуси за двутактови мотори, при които изгорелите газове се "отразяват" назад за да повишат компресията при пълнене
- дали само това е начинът при тези мотори?


Attached Files Thumbnail(s)
   
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)