04-28-2010, 11:25 PM
След четири години и две различни S80 дойде и този момент. Честно казано, много трудна работа се оказа избора на друг автомобил след като си карал Volvo S80 D5. Тъй като не съм фен на Audi и BMW трябваше да избирам между Jaguar, Mercedes и Lexus. След два месеца чудене, гледане и пробване от онзи ден возя дирните си части в Mercedes E270 CDI Avantgarde. И веднага искам да отбелеза, че като изключим безспорно по-добрата визия и имидж, мерцедеса с нищо не превъзхожда волвото. Поне така мисля в момента и естествено в бъдеще може да се окаже че не съм бил прав, като в този случай не се знае каква ще е посоката на знака за неравенство.
Както и да е, сега искам да споделя едно малко разочарование свързано с автомобилите Volvo, които аз карах. Както вече казах и двете бяха S80 D5 - първото 2002, а другото 2005 година, и двете на около 70-80хил. километра когато ги купувах. И двете с един предишен собственик и пълна сервизна история от Volvo. Аз ги карах по две години добавяйки още по около 35-40 хил. километра към пробега, като естествено съм ги поддържал редовно и с едни и същи консумативи.
Първият автомобил се оказа 100% безпроблемен - смяна на масла, филтри и гуми и безгрижно шофиране. Не такъв е случая с второто S80. Този по-нов (едва 3 годишен) автомобил показа следните дефекти:
- повреден датчик за автопилота (този дето е на педала на съединителя)
- повреда в управлението на едно от ел. стъклата (при затваряне се качва до горе и после веднага се спуска обратно)
- сериозен фал с ръчната спирачка - феродото се отдели от накладката и почти блокира колелото
- харчене на хидравлична течност за кормилната уредба - теч няма, но за две години се наложи да досипя около 200гр
- теч на масло от двигателя - минимално е и не се налага доливане между смените, но маже и е досадно
На мен ми се струва че това е ненормално за автомобил от класата на S80 на тази възраст и километри, и определено показва една тенденция към занижаване на Volvo стандартите. И ако това се случва при американски собственик какво ли ще е положението при китайците?
Всичко това не променя мнението ми че Volvo S80 D5 е един чудесен автомобил, който аз бих препоръчал на всеки.
Както и да е, сега искам да споделя едно малко разочарование свързано с автомобилите Volvo, които аз карах. Както вече казах и двете бяха S80 D5 - първото 2002, а другото 2005 година, и двете на около 70-80хил. километра когато ги купувах. И двете с един предишен собственик и пълна сервизна история от Volvo. Аз ги карах по две години добавяйки още по около 35-40 хил. километра към пробега, като естествено съм ги поддържал редовно и с едни и същи консумативи.
Първият автомобил се оказа 100% безпроблемен - смяна на масла, филтри и гуми и безгрижно шофиране. Не такъв е случая с второто S80. Този по-нов (едва 3 годишен) автомобил показа следните дефекти:
- повреден датчик за автопилота (този дето е на педала на съединителя)
- повреда в управлението на едно от ел. стъклата (при затваряне се качва до горе и после веднага се спуска обратно)
- сериозен фал с ръчната спирачка - феродото се отдели от накладката и почти блокира колелото
- харчене на хидравлична течност за кормилната уредба - теч няма, но за две години се наложи да досипя около 200гр
- теч на масло от двигателя - минимално е и не се налага доливане между смените, но маже и е досадно
На мен ми се струва че това е ненормално за автомобил от класата на S80 на тази възраст и километри, и определено показва една тенденция към занижаване на Volvo стандартите. И ако това се случва при американски собственик какво ли ще е положението при китайците?
Всичко това не променя мнението ми че Volvo S80 D5 е един чудесен автомобил, който аз бих препоръчал на всеки.