The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Палене и гасене с натиснат съединител...

#1
Здравейте колеги!

Чувал съм от различни механици и приятели, че е добре да палим и гасим двигателят на колата с натиснат педал на съединителя. При въпроса ми защо е така никой не успява да ми даде конкретен отговор...запазвал се съединителя, разтоварвало се напрежение и тн. Дядо ми който дълги години е бил водач на ТИР също твърди това, но и той не може да ми каже защо. Мой познат има някакъв Мерцедес (мисля Е класа) който пък не пали ако не натиснеш съединителя...Та питам се каква е разликата да палиш на неутрална или с натиснат съединител? Интересно ми е да разбера и вашето мнение по въпроса!
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#2
Преди няколко дена говорихме с един познат на тази тема. Според мене за по-новите автомобили, които са със Старт/Стоп бутон за палене, това е нещо като защита. Да не би да запалиш на скорост, а не защото така е по-добре за съединителя или двигателя. Личното ми мнение е, че не е чак толкова важно да се пали със натиснат и без натиснат съединител, ако беше така щяха да сложат датчик и на "по-старите" автомобили, да не може да се пали без натиснат съединител.

п.п. И на мен ми е интересно какво ще кажат другите колеги, може пък да е от голяма ползва паленето с натиснат съединител :mrgreen:
Volvo S40 1.9TD 98'
Reply

#3
tronixxx Wrote:Здравейте колеги!

Чувал съм от различни механици и приятели, че е добре да палим и гасим двигателят на колата с натиснат педал на съединителя. При въпроса ми защо е така никой не успява да ми даде конкретен отговор...запазвал се съединителя, разтоварвало се напрежение и тн. Дядо ми който дълги години е бил водач на ТИР също твърди това, но и той не може да ми каже защо. Мой познат има някакъв Мерцедес (мисля Е класа) който пък не пали ако не натиснеш съединителя...Та питам се каква е разликата да палиш на неутрална или с натиснат съединител? Интересно ми е да разбера и вашето мнение по въпроса!

Паленето става по-леко (не се натоварва толкова стартера) при натиснат съединител, защото не се налага да се развърта и първичния вал на скоростната кутия - тя е "отцепена".
Reply

#4
Иначе и аз съм от тези, които оставят колата на скорост при паркиране и това си е изграден навик - при запалване натискам съединителя, за да не подскочи колата, ако съм забравил да изключа от скорост. Навик от шофьорските курсове...
Reply

#5
А при гасене?
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany

Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Reply

#6
Паленето става по-леко (не се натоварва толкова стартера) при натиснат съединител, защото не се налага да се развърта и първичния вал на скоростната кутия - тя е "отцепена".[/quote][/quote]

Верен отговор :wink:
А при гасене?
За пръв път чувам :roll:
По добре късно, от колкото никога
VOLVO 142 CUPE 65kw 1980g.                                                                                           VOLVO 144 65kw 1970g.                                                                                                   VOLVO 855 T5R 211ks. 1996g
VOLVO 960 178ks 1996g.                                                                                                         VOLVO 855R за части.
VOLVO FOR LIFE
Reply

#7
Изразявам само лично мнение неподплатено с информация или конкретни факти.Според мен кола трябва да се пали изключена от скорост със крак на спирачката и вдигната ръчка спирачка.А дали се пали по лесно или по трудно не знам знам че е по безопасно .
Reply

#8
koлата се оставя паркирана на 1 или задна скорост - правило. колата се пали и гаси с натиснат педал на съединителя - правило. колата, когато е на наклон се оставя на 1 или задна и след като легне на скорост се опъва и ръчната - така колата е спирана и от 2 те спиращи системи на автомобил без водач, а именно двигателя, чрез скоростната кутия и ръчната спирачка. при минусови и около 0 градуса, през зимата, темпетратури се избягва употребата на ръчната, може да замръзне за дисковете или барабаните и е много лошо после...това са няколко прости, но железни шофьорски правила и навици отличаващи истинските шофьори от тези който просто придвижват превозните средства и имат свидетелство за това или нямат, то вече да не знаеш....
Reply

#9
Паркирай колата на скорост пък нека видим какво ще стане като без да иска някой те удари само с 30 км/ч ... за наклон, става..иначе пълен абсурд на равно да я оставиш на скорост ..не за другото ми, защото мой близък си пати наскоро така...беше я оставил на задна и го подпряха отзад... Smile
I ROLL
VOLVO 740 2.0 163 h.p. B200ET 1985
Reply

#10
когато паркираш кола не се мисли какво ще стане ако някой я блъсне, а самата тя да е закрепена и да не създава опасност, както за другите така и за себе си, защото по другата логика утре може да ти падне саксия на главата от някой прозорец - какво да не излизаш на улицата ли.....слушай съветите на професионалистите, а не на селските хитреци...айде със здраве и всичко хубаво.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)