Posts: 577
Threads: 71
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2008
Reputation:
0
...проучих доста добре проблема с този клапан , от където пък идва другия проблем на повечето коли - изпушването на черен дим при рязко подаване на газ.Това е резултат от закъснялото затваряне на ЕГР клапана.По принцип при рязко подаване на газ този клапан веднага трябва да затвори и така не се вкарват част от изгорелите газове обратно в цилиндрите, а системата вкарва само чист въздух.Колата НЕ изпушва.Когато обаче клапана е замърсен, се забавя неговото затваряне ....а вероятно той дори не се затваря до край.Сместа вместо да стане обогатена с кислород , тя частично се насища с изгорели газове, кислорода обеднява , сместа е не хомогенна и резултата е не изгоряла нафта....от където идва и черния дим от ауспуха.Колегите от Швеция препоръчват почистване на клапана през 20000-30000км или замяната му ( цена около 500$ ).Има и друг начин, който също е експериментиран там от колеги "експериментатори".Те елиминират ЕГР клапана, като преди самия клапан поставят пластина от неръждаема ламарина с дебелина максимум 1мм.Те гарантират че единственото последствие от това е САМО по голямото замърсяване на природата с твърди частици,но казват че въпреки това емисиите си остават в граници.Динамиката на колата обаче била чувствително подобрена и БЕЗ черен дим.При моделите на Волво s60 D5 след 2004г обаче след такава интервенция излизала грешка на комп.за неправилна работа на клапана.Решението за тези модели, също според колегите "експериментатори" е на въпросната пластина да се направят 3 отвора от по 3-4мм.Така много малка част от изгорелите газове ще влизат, клапана ще си работи и компа няма да дава грешки.Като при това черния дим изчезвал.
....само да отбележа още веднъж , че описаното по горе е мнение на колеги от форуми в Англия, Франция и Швеция, които доста са се постарали да изучат този клапан и да направят нужното да елиминират неговото влияние върху работата на колата.По принцип съм съгласен с тях и в скоро време смятам и аз да опитам да си реша проблема с черния дим отзад .Поздрави на всички
Човек цял живот се учи . . .