The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Смяна капачката на резервоара S40(04-), S60, S80, XC**, V**

#1
1. Проблем: Пластмасата на пантата на капачката на резервоара старее и става крехка. Резултатът - чупи се.
2. Условия за получаване на проблема: При зареждане на бензиностанция, ниска температура.
3. Възможни решения: За съжаление решението е едно единствено - нова панта от МП.
Номер на частта: 31265160. Цена: 19.96 лв.
   
Снимка на проблема:
[Image: file.php?id=17774]

Чупят се "Ушичките" който държат скобата/пружината отговаряща вратичката да бъде или добре отворена или добре затворена. Близък план:
   
При мен са се счупили десните две ушички, но съм виждал и левите да са счупени а десните да са здрави.Ето и резервната част, в оригиналната си опаковка и номера на частта:[Image: file.php?id=17773]
Демонтаж на старата/счупена панта. Може и с натискане на чопчетата навътре, но понеже пластмасата е вече достатъчно трошлива с леко подтикване на права отвертка щипките се чупят (с поглед)
[Image: file.php?id=17777]

[Image: file.php?id=17778]

Ето така трябва да изглежда когато сте демонтирали старата панта:
[Image: file.php?id=17779]
Монтиране на пантата за капачката. Препоръчвам за по-голямо удобство първо да захванете пантата за капачката, защото при тази операция се изисква малко физическа сила, а работата е пипкава, все пак трябва се внимава да не счупим и чисто новата си панта.
[Image: file.php?id=17780]

Първо да влезе оста на капачката за пантата както на снимката. Както споменах по-горе - малко по-смело трябва да се пипа.
[Image: file.php?id=17781]

[Image: file.php?id=17782]
На следващата снимка вече е закачена и "пружината":
[Image: file.php?id=17783]
Обърнете внимание на принципа на щипката за захващане към купето. На тази снимка е вида в който пристига пантата. Вижда се чопчето, което в последствие трябва да бъде набито в дупката под него за да разтвори учишките, които на практика осъществяват скрепването на двата детайла.
[Image: file.php?id=17784]
Внимателно си ги счупих, като ги пазих .Пазих си за всеки случай и от старата панта тези чопчета да не взема да ги изпозагубя като се знам колко съм подреден ...
[Image: file.php?id=17785]
Поразчистих дупчиците от пластмасата останала при отливането на детайла и набутах споменатите по горе чопчета съвсем малко колкото да си стоят там, но без да са разтворили ушичките на щипката:
[Image: file.php?id=17786]
Нагласих пантата на мястото й и остана само да донатисна чопчетата:
[Image: file.php?id=17787]
Тук вече всичко е готово. Давам тази снимка за ориентир как трябва да изглежда когато всичко е ОК:
[Image: file.php?id=17788]
И сме готови - имаме си нормално функционираща капачка:
[Image: file.php?id=17790]

4. Необходими инструменти:
- Права отвертка -при премахване на пантата от автомобила.
- Кръстата(рапидна) отвертка - при натискане на щипките при монтажа и изчистване на отворите.
- Клещи. Може да се наложи при махането на пантата от капачката, да досчупите пантата, внимателно, разбира се.
- Парцал - когато всичко е приключило за почистване на калника от пръстови отпечатъци.
Това е. Успех на всички в начинанието.


Attached Files Thumbnail(s)
       
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#2
Беше ми много полезно. Благодаря!!!
S80 D5244T 163hp - 2006г. ръчна скоростна кутия
Reply

#3
Евала за подробното обяснение и снимки.Доста ми помогнаха по същият проблем Wink
Reply

#4
Цената вече е 31.50, днес я купих, и видях голям зор със свалянето на пластмасата, и после с захващането на капачето за пластмаста.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply

#5
Здравей колега може ли да ми кажеш от къде я поръча защото имам същия проблем, а от мегапартс ми казаха че нямат в наличност.

Благодаря предварително
Reply

#6
yuckuJackD Wrote:3. Възможни решения: За съжаление решението е едно единствено - нова панта от МП.
Номер на частта: 31265160. Цена: 19.96 лв.
[Image: file.php?id=18683]
С единствента разлика, че колеги споделиха, че цената се е покачила на 31 лева и някакви стотинки.
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#7
Жалко, че чак сега видях тази тема.
Потвърждавам за цената в МП.
Аз си купих частта от Иван от Панагюрище за 15 лв.
За демонтажа използвах винтоверт (заради ниските обороти) със подходящия размер свредло за дърво.
Идеята беше, да не паднат пинчетата отзад и да ми дрънкат.
Reply

#8
И да паднат, няма да дрънкат - там има изолация залепена по едната стена, а кухината е пълна с дунапрен. Това е на теория.
Практиката показва, че на поне 5 сменени капачки /2 от които на лично мои коли/ никой не се върна да каже - "Абе нещо ми дрънка отзад" Smile
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#9
Тея от Мото Пфое,не си знаят цената.Ако имате и други оригинални части,проверете и тук :
.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/fuel-tank-filling/hinge-filling-lid/1013533/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... d/1013533/</a><!-- m -->
.
доставката е до 7 работни дни и пратка до 50 кг,излиза 10 евро.
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Reply

#10
Kangalov Wrote:Тея от Мото Пфое,не си знаят цената.Ако имате и други оригинални части,проверете и тук :
.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/fuel-tank-filling/hinge-filling-lid/1013533/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... d/1013533/</a><!-- m -->
.
доставката е до 7 работни дни и пратка до 50 кг,излиза 10 евро.

Аз от половин година притискам алуминиевата пружинка с четири рапидки тип "БГ чудо" ама не си е работа.
Цената тук ми се вижда наистина смешна - и ако има още мераклии, хайде да направим заявка от поне 3-4 такива за да си поделим пътя?!
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)