The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
сваляне и почистване на турбина

#1
Някои свалял ли си е турбината 940 дизел. Искам да питам с какъв ключ да развия 4етирите гайки които свързват турбото и колектора щото са много яко стегнати а искам да по4истя турбината от нагара малко. И може да и сменя един лагер поръ4ах си от ибей ремонтен комплект.
Reply

#2
Здрасти, за твойта турбина нямам информация, но в този линк има описано всичко по подмяната на елементи от друга турбина. Надявам се да помогне.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineTu...ilding.htm
или
http://www.stage-infinity.com/2007/09/28...o-rebuild/
Кило ракия сваля стреса от теб и го пренася върху околните.

Volvo V40 2.0T B4204T
Reply

#3
Мерси много е добре показано . Аз това се ядосвам елементарно се ремонтира турбо а искат 1000 лв. по сервизите и хората им дават за 2 втулки и 2 семеринга. Ремонтните комплекти са по 50 лв. Е верно не всеки има инструменти. И по сервизите си измислят 4е го центрирали наново на машина.
Reply

#4
Гарет турбините са лесни за ремонт, само внимавай да не я разбалансираш - тогава ще я свършиш за много кратко време. Частите от ибей са със съмнително (китайско) качество, но и тези в сервиза не е ясно какви са. Определено обаче не струват 1000 лв. За един баланс повече от 50 лв. не би трябвало да вземат.

Ако ти надува нормално турбината, не тече и не гори масло и радиалния луфт е малък - т.е. перката на компресора не опира в корпуса на алуминиевия охлюв при страничен натиск - по-добре въобще не я пипай, щото ще влезеш в едни скъпи филми, които не завършват с хепиенд. Всички турбини на по над 150-200 000 км имат някакъв луфт.
Тези дето са по нашите коли повечето са с водно охлаждане и изкарват без ремонт по над 350 000 км.

Относно развиването - на горещ мотор, с хубав (не китайски) камък и лост. Ако не скъсаш шпилка и няма язви по резбите си ок. Обратно като завиваш сложи медна грес и затегни с момент какъвто пише в зелените книги.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#5
Още малко инфо:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=48611
А тази идея за сваляне при горещ двигател не я знаех, и на мен ще ми бъде полезна, благодаря. На някои места в чуждите форуми пък препоръчват обилно наквасване на шпилките с WD40 на студено, а съм виждал как с нагряване се вади ръждясал болт. Поздрави.
Кило ракия сваля стреса от теб и го пренася върху околните.

Volvo V40 2.0T B4204T
Reply

#6
Турбината ми е с маслено охлаждане. няма голям луфт. аксиален никакъв радиален има малко. Маслото ми из4езва от колата около литър на 2000 км. дали е турбина дали е нещо по двг незнам. Обаче ще по4истя хубаво турбината и ще разбера. Ако турбината е с водно охлаждане няма как да издухва маслото. Всъщност май има с водно и маслено само с водно не съм виждал.
Reply

#7
aleks12345 Wrote:Турбината ми е с маслено охлаждане. няма голям луфт. аксиален никакъв радиален има малко. Маслото ми из4езва от колата около литър на 2000 км. дали е турбина дали е нещо по двг незнам. Обаче ще по4истя хубаво турбината и ще разбера. Ако турбината е с водно охлаждане няма как да издухва маслото. Всъщност май има с водно и маслено само с водно не съм виждал.

Маслото ти може да се губи и от друго място. Наличието или липсата на водно охлаждане не влияе на това колко масло ти се губи, нито от къде ти се губи. Като (ако) разглобиш ще видиш че маслото няма на къде да ходи - влиза от едно място и излиза от друго - слива се в картера. Вътре вала просто плува върху маслен филм. Ако избива масло, част от него ще минава през компресора към кулера - тогава охлюва на компресора и тръбите към кулера ще са опръскани с масло и кулера ще е пълен също. Ако избива към турбината, което според мен няма как да стане, тогава ще имаш едни диви пушеци отзаде. Понякога тече масло от едно уплътнение на слива на турбото към картера.
Това не значи че турбото е за ремонт.

Та исках да кажа, че може да разбереш дали турбото ти е причина за загубеното масло дори без да го разглобяваш - достатъчно е да видиш състоянието на компресорната перка и маркучите към кулера. След като казваш че няма луфт,
върти си се свободно, и има голяма инерция, надува си нормално - не виждам защо трябва да го отваряш. То реално няма нищо за почистване вътре - ще видиш че си е доста чисто - просто няма как да е мръсно и то да се върти е 40-50 хил. оборота и да е здраво. Все пак турбокомпресора е с доста прецизна механика и едно всяко разглобяване и сглобяване ще му повлияе със сигурност. Ако само искаш да видиш какво има вътре може да се пробваш на някое прецакано турбо от морга.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp

savarturbo.se
turbobricks.com

It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Reply

#8
Духа по малко масло към двигателя. Отка4их марку4а преди да влезе в двигателя и имаше масло. След това форсирах на 4000 оборота като сложих един бял парцал пред марку4а. Появиха се пръски масло след 4-5 форсирания до 4000 оборота. В турбото оба4е има още много живот въпреки това. Просто има един семеринг който изпуска. и ще бъде сменен.
Reply

#9
ipdown Да те попитам нещо - а възможно ли е навлизането на масло в горещата част на турбината и неговото незабавно издухване през ауспуха при високи обороти. При мен също има омасляване по тръбите към кулера, предполагам той е затлачен до някаква степен. И при мен разхода на масло е колкото на колегата.
Кило ракия сваля стреса от теб и го пренася върху околните.

Volvo V40 2.0T B4204T
Reply

#10
През горещата на 4аст също издухва маслото. То даже на снимките дето си прика4ил се вижда. Само като махнеш корупуса на турбината отпред и отзад ще видиш следи от масло и ще разбереш откъде го издухва най 4есто и от пред и отзад и се сменят и двата семеринга като се разглабя. Моя проблем си остава немога да развия гайките все още там се нагрява много запекло е и е неудобно за пипане.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)