Здравейте колеги,
Отдавна не бях описвал подобренията, но обещавам да се поправя.
Но ......
В неделя 31.10.2011 беше хубав слънчев ден... Женското царство се изнесе на „пита” на новородено, и останал сам с себе си реших че крайно време да подготвя колата за зимата.
В плана се включваше:
1. Подмяна на водни съединения.
2. Промиване на охладителна система
3. Смяна антифриз
4. Смяна дистрибуторна капачка, палец, и кабели.
5. Смяна зимни гуми.
По точка 1. Беше ми направило впечатление че колата губи по половин литър охладителна течност на седмица, и обвиних водните съединения към радиаторчето в купето. Там имаше неоспорими следи че е текло антифриз, въпреки че когато и да пипна беше сухо.
За целта премерих диаметъра на металната тръба и се запътих към магазина да търся маркуч вътрешен диаметър 18мм. Да ама не било писано. Никъде не намерих. Вариянта който ми предложиха беше от Рено някакъв по дълъг и да си го режа и напасвам. За 7лв бройката си взех доволно два. Хем пак топло масо и незнам си на какво устойчиво, и си викам по добре от армиран градински . Източих водата (първо отвиваме капачката, после с ключ 19 пропката на радиатора), после маркучите излязоха лесно откъм двигателя, ама от към радиаторчето –йок.
Сцепих ги леко с макетния нож и хоп готово.... ДА АМА НЕ!!! Незнам кой малумен инжинер е измислил маркуч в единия край да 18мм а в другия 10мм!!! То за това ги няма по магазините където и да питах. Интересното е че маркучите бяха оригиналните (‘89), но по номера на тях не ми излизат като цена в МП. Сега се чудя къде да ги търся....
Започна да ми минава мисълта – „не беше ли по добре да си остана вкъщи с биричка пред телевизора” но бързо се стегнах, и по-дългия оригинален го сложих за къс а другия, явно преди мен го бяха преправяли, понеже имашепреход, който използвах с един от новите на рено.
Ще си търся преход, или стругар да врътне един два
По точка 2. От колегите от рено, намерих една тема от сорта как да си счупиш колата, и реших и аз да пробвам. Темата е: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=53181.0">http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=53181.0</a><!-- m -->
Свързах се с МАРВИН ООД, (намират се на Кукуш 1, подминаваш сградата на Сименс, склада на М-тел, на Т-образното кръщовище в дясно, само на право в дъното. Старата сграда на ВИН)
От там закупих въпросния препарат(5л-15лв), и дистилирана вода (5л-1,5лв). Всико вървеше по план. Доволно се кефих на пяната която излизаше, и потърквайки ръце чаках ефекта.
И ето че си еба-мамата.
Стрелката на темературата мина средата, но странно че перката не се включи.... Притеснен изключих колата, запалих една цигара, онази мисъл пак подло се прокрадна, но мислейки логично си рекох че от газовете е напълнила големия радиатор с „въздух”, и за това не се вкл. перката. Обикновено в такива моменти човек си казва „Кой бе? Ти ли бе? Ей ся ще видиш!” та и аз така. Доливам, паля и ..... Стрелката мина средата, качи се и още нагоре, и почна: давам газ и фонтан от казанчето... олях доволно двигателя, и о чудо от трети цилиндър, откъм свеща МАЙ!!! , излизат балончета! То и на мен ми на прави впечатление че там подозрително е адски омаслено, но го предписах на просвовутото уплътнение на капачката на маслото.... Май не е тя виновника.
Стрлката стигна 5мм преди червения сектор и реших че няма защо да чакам неизбежения резултат, и я изгасих.
Източих тази гняс, промих всичко, налях вода, и вече очетливо си виждах балончета в казанчето, както и белия пушек отзад се засили.....
Е дигнозата защо харчи вода тази кола е определена: НЕ Е ОТ МАРКУЧ!
Сега остава въпроса гарнитура или нещо по серизно.
Някъде имаше тема на един колега от форума, където и той като мен се беше борил с нестабилните обороти на празен ход, и какво ли не бе сменил, докато един майстор от благоевград му беше открил проблема – пукната глава или нещо такова (ще я изнамеря за да я споделя с вас) Май и при мен ще се окаже същото. Защото с изпълнение на точка 4 сеизчерпих от идеи къде може да ми е проблема. Между другото има подобрение но пак не е това което трябва да е.
До точки 3 и 5 не стигнах по очевидни причини, Само по точка 3 да допълня Жоро74 че
Febi 01381 е специялно и за ВОЛВО ето: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.febi.com/fileadmin/user_upload/febi/england/downloads/febi_fluids_brochure_GB.pdf">http://www.febi.com/fileadmin/user_uplo ... ure_GB.pdf</a><!-- m -->
аз го взех по 14лв тубата от магазин на Христо Ботев преди Сливница.
Ами ето малко снимки от творческия ден...