shadow88 Wrote:Попринцип от доста години карам турбо двигатели, понеже ми доставят удоволствие.До сега не познавам човек, който да е сменял турбина.Става дума за коли които са на 200 000 - 300 000 "реални" километра.Мен ме радват турботата понеже когато ти трябва мощност от 2000 оборота изведнъж се изтрелваш.Относно чиповете.Много зависи как се кара.Да може да ти свали с 1 литър примерно разхора, но същото време ако караш като идиот може да го вдигне с доста и да скапе мотора.
..
Да, и аз не съм чувал, особено ако са с водно охлаждане.. Моята кола е на почти 300 хил. км. и турбото си е ок..
momcho00 Wrote:Мисля че 2.3 не е малък за това купе..при положение че имам и други приятели с подобни коли които са си правили чип и им се е увеличил разхода..пък незнам за него ..лъже ли не лъже ли.. послъгва ми се струва..
2.3 атмосферен ли е този мотор? Щото ако е, аз не вярвам да е 200 коня, дори и на вала да са, само от чип. То тоя чип е някакъв златен направо. Не че не може да се изкарат 200 коня от атмосферен мотор, но чипа е последното нещо което ще допринесе за тази мощност. Преди чипа ми идва на ум сериозно портната глава, валове и колектори. Поне..
За разхода.. Добър чип може да свали малко разхода на нормално каране = лек круиз по магистралата с 110-120. Все пак оптимизирано горивоподаване и опънат аванс. Но надупена в обороти, тогава когато изкарваш повишената мощност - там няма как да е по-нисък.. Тя мощността не идва от въздуха..
А добър чип е относително понятие. Може би купен от реномиран тунер донякъде ще е ок.
Но идеален/универсален чип няма. Има само ако отидеш да ти настроят компютъра да дино
за конкретно твоя мотор срещу една гора пари..
Повечето чипове за турбо автомобили са само с увеличен лимит на налягането и леко обогатена карта на горивото. Нищо повече. При атмосферките ще е супер ако е барнат аванса и ограничителя на обороти,
ама май с това се изчерпва всичко и най-много да спечелиш 5-10 виртуални коня