The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo S40 2.0D: смяна на подгревателни свещи (дизел)

#11
Pachopacho е прав - винаги е по-добре да се сменят всички свещи. Щом 3 са си заминали, значи в скоро време ще изгори и четвъртата от тях. При този двигател свещите са на много неудобно място. Само да вметна, понеже двигателят е на PSA, в някои по-неопитни сервизи на марката искат до 600лв за смяна. Причината е, че доста често се случва свещта да се счупи при развиването и върхът и да остане в цилиндъра. От там идва и високата сума з асмяна включваща сваляне на главата при евентуален лош късмет.
Reply

#12
Мерси на всички за съветите.
Наистина ще потърся някой по-нормален сервиз.
Трябва ли да бързам със смяната, независимо, че не виждам за момента проблеми?
Reply

#13
Според мен е добре да се сменят всичките свещи наведнъж , ако : за процедурата се доверяваш на сервиз - плащаш и после си свиркаш безгрижно с уста , но ако си навътре в материята и имаш необходимите знания и умения а също и инструменти , можеш да си ги сменяш 1 по 1 или 2 по 2 -както ти е кеф Smile или на коя когато и дойде срещата с "инструмента" . Smile
Майсторите имат навика да казват " В този случай се сменя - това , това и това ( безброй пари ) ... но на своите коли процедират по съвсем друг принцип . Smile

Всичко е в кръга на шегата , но във всяка шега има и голяма доза истина . Smile
Volvo S70 2.5 TDI 1998 D5252T
[Image: 581732.png]
Reply

#14
Напълно подкрепям смяната на всички свещи! Това със смяна на 1 или 2 е ... циганска работа, освен ако не са били сменени съвсем скоро или имат механичен удар!
Ще ви споделя моя опит: През 2007 год. купих едно Пунто JTD (2002) година за жена ми. Още с купуването лампата на подгрева премигваше след запалване (това е сигурен признак за изгоряла свещ при италианските коли). Не съм гледал коя или кои са изгорели, направо купих 4 нови - Iskra. Тъй като смяната им е доста особена - изискват се китайски пръсти, за да не сваляш колектора, реших да забравя този проблем в близко бъдеще. По стечение на обстоятелсвата, защото колата се оказа пазена и хубава с други думи, остана за тъщата. Миналата година лятото (2014) изгоря една свещ от тези 4, които през 2007 бяха сменени. Смених я само нея, защото от старите (оригиналните) 3 бяха здрави и ги оставих като някаква резерва. Беше изгоряла точно тази, която може да се смени без да се сваля колектора и затова си спестих едно влизане в сервиз. За момента нещата са ОК, но ако пак се размига лампата на подгрева - ще взема 4 нови.
Винаги съм казвал, че икономията е майка на мизериета, въпреки че не съм човек, който разхищава.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#15
Така е прав си, че икономията е майка на мизерията. Аз смених само тази която не работеше. Не са на трудно място и ще следя дали другите ще изгорят. И все пак когато отидеш на зъболекар ти изважда, само здравия зъб, а не всичките нали? Smile
Reply

#16
Болния зъб, исках да кажа Smile
Reply

#17
Nedelchev_1 Wrote:Така е прав си, че икономията е майка на мизерията. Аз смених само тази която не работеше. Не са на трудно място и ще следя дали другите ще изгорят. И все пак когато отидеш на зъболекар ти изважда, само здравия зъб, а не всичките нали? Smile
Ако са лесно достъпни - да, но на JTD се сваля колектора, ЕГР-а, вакум помпата ... абе 3 часа разглобяване и накрая изненадата - намират се доста навътре и са откъм гърба на мотора Wink
Доколкото схващам при S40 също не е много приятно изживяване :lol:
При D5 са на удобно място и можеш да експериментираш Wink

btw ... зъбът си е друго :mrgreen:
BG VOLVO Member #00409
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)