The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
За колеги с радар детектор

Нека направя малко разяснения.

Значи във всеки приемник (вкл. и радар-детекторите) има т. нар. осцилатор (трептящ кръг) който има собствена честота (честоти). Когато се долови сигнал със същата носеща честота и фаза, настпъпва резонанс сигналът се приема и обработва впоследствие.

Именно осцилаторът на приемника е източник на сигнал, макар и много слаб, който от своя страна може да бъде засечен от друг приемник.

Относно засичането на радар-детекторите - това става със специални детектори на радар-детектори. Самите радари не са такива детектори и няма как да засекат наличието на радар-детектор.

Ако обаче вместо радар-детектор има активен антирадар, тогава нещата стоят по друг начин - самият активен антирадар е у-во, което излъчва фалшив сигнал в диапазона на радара, наподобяващ обратния сигнал на радара, отразен от автомобила и при това положение радарът не може да засече реалната скорост - или не засича никаква скорост, или изписва прекалено ниска стойност за скоростта и при това положение полицаите могат да се усъмнят за наличие на активен антирадар.
Reply

Най накрая нещо смислено.
Мога ли да попитам каква е честотата на трептящия кръг
Какъв е интензитета на полето
Как се разбира трептящия кръг на радиото или радар детектора излъчва.Благодаря
460 1.8 моно 1994 година с газ и на всичкото отгоре и върви
850 2.5 бензин газ
Reply

nikistk Wrote:Най накрая нещо смислено.
Мога ли да попитам каква е честотата на трептящия кръг
Какъв е интензитета на полето
Как се разбира трептящия кръг на радиото или радар детектора излъчва.Благодаря


Честотата на трептящия кръг в детекторите е същата или близка до тази на очаквания сигнал.

Без да съм убеден кой технически вариант се използва в радар-детекторите, ще изброя възможностите:

-Вълномери (Резонансни честотомери): това са механично пренастройваемирителни резонатори с висок Q-фактор за сравнение на неизвестна честота с резонансната
-Хетеродинни честотомери: много точни честотомери от по-старото поколение, работещи на хетеродинен принцип чрез регистрация на “нулеви биения” на неизвестния сигнал със сигнал от прецизни референтни източници с известна честота;
-Цифрови (електронни) честотомери-таймери: това са масово използваните съвременни честотомери, основаващи се на директно измерване на честотата (max до около 500MHz, така че този вариант отпада) чрез електронни броячи на импулси;
-Цифрови честотомери с разширен честотен обхват: това са микровълновите честотомери, при които честотата първо се намалява до стойности, които могат да се измерват с цифровите честотомери; това става чрез делене на честота, чрез хетеродинен принцип (down conversion) или чрез трансфер на честота (най-вероятно се използва този метод);

Във всичките варианти обаче има трептящ кръг, който макар и с минимален интензитет излъчва сигнал, който от своя страна може също да бъде засечен с достатъчно чувствителен приемник - детектор на радар-детектори. Не съм тесен специалист, за да мога да си позволя да вляза в конкретика с числа за интензитетът на полето на сигнала. Предполагам обаче, че качествените радардетектори са с добра екранировка на трептящите си кръгове и излъчват минимален сигнал.

С изключение на някой много ранни устройства, X диапазона (10.525 GHz) е единственият, използван от полицейските радари до средата на 1970-те години. През 1976г. са разработени радари използващи и K диапазона (24.150 GHz), което довежда до разработването на първите радарни детектори, работещи и в двата диапазона (X/K). Разпространението на радари, използващи Ka вълни започва през 1987г. заедно с появяването на фото радара (34.3 GHz) и след това от радарите Stalker (34.2 - 35.2 GHz) през 1991г. и BEE 36A (33.4-34.4 GHz) през 1992г. Ku е Европейски честотен диапазон с централна честота 13.45 GHz, в който работят полицейски фото радари за работа на малки разстояния и с понижена мощност. Някой фото Ku-band радари са произвеждани от Френският производител Sagem през 1970-те и ранните 1980 години, като няколко все още се използват в провинциалната част на Франция. Друг модел, използващ тази честота е и фото радарът на Seventies-vintage TraffiPax Microspeed 09 Type 5.Този Ku-band фото радар не е произвеждан повече от 20 години и малко такива са останали на служба.
Когато се оказа, че радар-детекторите са способни лесно да засичат полицейските радари от голямо разстояние, производителите на радари отговориха с производството на „моментални радари”, наричани неофициално „импулсни”. В този режим излъчвателя на радарът е позициониран и в режим на изчакване, без все още да излъчва. Полицаят изчаква докато целта се приближи и стартира излъчването на радарният излъчвател като радарът измерва скоростта на целта в рамките на секунда-две. В тази ситуация често предупреждението от радарният детектор се оказва или закъсняло или навременно но без да имате възможност за толкова кратко време да промените скоростта на движение.
Импулсните радари придобиват изцяло ново значение през 2003г. В разпространение са нови радари, точно като импулсните от преди, но с едно много важно допълнение - POP™ режим! Тези нови радари са нормални K и Ka диапазонови но въоръжени с този режим се оказват недостижими за радар детекторите, произвеждани през последните 30години. Когато се активира POP™ режимът радара излъчва кратък и силен енергиен импулс, траещ по-малко от 1/15 от секундата като няколко такива импулса са достатъчни за измерването на скоростта на автомобила. Детектори без специално разработено POP™ приемане не могат да реагират на такова кратко излъчване.

Дано съм бил полезен с информацията.
Reply

nikistk Wrote:Най накрая нещо смислено.
Мога ли да попитам каква е честотата на трептящия кръг
Какъв е интензитета на полето
Как се разбира трептящия кръг на радиото или радар детектора излъчва.Благодаря


Честотата на трептящия кръг в детекторите е същата или близка до тази на очаквания сигнал.

Без да съм убеден кой технически вариант се използва в радар-детекторите, ще изброя възможностите:

-Вълномери (Резонансни честотомери): това са механично пренастройваемирителни резонатори с висок Q-фактор за сравнение на неизвестна честота с резонансната
-Хетеродинни честотомери: много точни честотомери от по-старото поколение, работещи на хетеродинен принцип чрез регистрация на “нулеви биения” на неизвестния сигнал със сигнал от прецизни референтни източници с известна честота;
-Цифрови (електронни) честотомери-таймери: това са масово използваните съвременни честотомери, основаващи се на директно измерване на честотата (max до около 500MHz, така че този вариант отпада) чрез електронни броячи на импулси;
-Цифрови честотомери с разширен честотен обхват: това са микровълновите честотомери, при които честотата първо се намалява до стойности, които могат да се измерват с цифровите честотомери; това става чрез делене на честота, чрез хетеродинен принцип (down conversion) или чрез трансфер на честота (най-вероятно се използва този метод);

Във всичките варианти обаче има трептящ кръг, който макар и с минимален интензитет излъчва сигнал, който от своя страна може също да бъде засечен с достатъчно чувствителен приемник - детектор на радар-детектори. Не съм тесен специалист, за да мога да си позволя да вляза в конкретика с числа за интензитетът на полето на сигнала. Предполагам обаче, че качествените радардетектори са с добра екранировка на трептящите си кръгове и излъчват минимален сигнал.

С изключение на някой много ранни устройства, X диапазона (10.525 GHz) е единственият, използван от полицейските радари до средата на 1970-те години. През 1976г. са разработени радари използващи и K диапазона (24.150 GHz), което довежда до разработването на първите радарни детектори, работещи и в двата диапазона (X/K). Разпространението на радари, използващи Ka вълни започва през 1987г. заедно с появяването на фото радара (34.3 GHz) и след това от радарите Stalker (34.2 - 35.2 GHz) през 1991г. и BEE 36A (33.4-34.4 GHz) през 1992г. Ku е Европейски честотен диапазон с централна честота 13.45 GHz, в който работят полицейски фото радари за работа на малки разстояния и с понижена мощност. Някой фото Ku-band радари са произвеждани от Френският производител Sagem през 1970-те и ранните 1980 години, като няколко все още се използват в провинциалната част на Франция. Друг модел, използващ тази честота е и фото радарът на Seventies-vintage TraffiPax Microspeed 09 Type 5.Този Ku-band фото радар не е произвеждан повече от 20 години и малко такива са останали на служба.
Когато се оказа, че радар-детекторите са способни лесно да засичат полицейските радари от голямо разстояние, производителите на радари отговориха с производството на „моментални радари”, наричани неофициално „импулсни”. В този режим излъчвателя на радарът е позициониран и в режим на изчакване, без все още да излъчва. Полицаят изчаква докато целта се приближи и стартира излъчването на радарният излъчвател като радарът измерва скоростта на целта в рамките на секунда-две. В тази ситуация често предупреждението от радарният детектор се оказва или закъсняло или навременно но без да имате възможност за толкова кратко време да промените скоростта на движение.
Импулсните радари придобиват изцяло ново значение през 2003г. В разпространение са нови радари, точно като импулсните от преди, но с едно много важно допълнение - POP™ режим! Тези нови радари са нормални K и Ka диапазонови но въоръжени с този режим се оказват недостижими за радар детекторите, произвеждани през последните 30години. Когато се активира POP™ режимът радара излъчва кратък и силен енергиен импулс, траещ по-малко от 1/15 от секундата като няколко такива импулса са достатъчни за измерването на скоростта на автомобила. Детектори без специално разработено POP™ приемане не могат да реагират на такова кратко излъчване.

Дано съм бил полезен с информацията.
Reply

От написаното до тук може ли да се стигне до извода че
качествен радар детектор е неуловим? Smile
460 1.8 моно 1994 година с газ и на всичкото отгоре и върви
850 2.5 бензин газ
Reply

От написаното до тук може ли да се стигне до извода че
качествен радар детектор е неуловим? Smile
460 1.8 моно 1994 година с газ и на всичкото отгоре и върви
850 2.5 бензин газ
Reply

nikistk Wrote:От написаното до тук може ли да се стигне до извода че
качествен радар детектор е неуловим? Smile

Категорично не бих изказал толкова смело мнение.

Някои от по-качествените радар-детектори имат възможността да се самоизключат, ако засекат детектор на радар-детектор, но това пак не е 100% гаранция, че не могат да бъдат засечени.

Това просто е едно надиграване - първо са изобретили радарите, после радар-детекторите...детекторите на радар-детекторите...

Най-новото поколение импулсни лазерни радари (все още ги няма на въоръжение у нас) обезмисят радар-детекторите, защото дори и да засекат сигнала (а понякога и това е доста трудно, защото светлинното петно на лазера е толкова малко заради тесния светлинен сноп, че може изобщо да не попадна върху "окото" на приемника на радар-детектора) , няма никакво време за реакция от страна на водача - може само да погледне скоростта в момента на пискането и да си тарира скоростомера с отчетеното от радара. Smile
Reply

nikistk Wrote:От написаното до тук може ли да се стигне до извода че
качествен радар детектор е неуловим? Smile

Категорично не бих изказал толкова смело мнение.

Някои от по-качествените радар-детектори имат възможността да се самоизключат, ако засекат детектор на радар-детектор, но това пак не е 100% гаранция, че не могат да бъдат засечени.

Това просто е едно надиграване - първо са изобретили радарите, после радар-детекторите...детекторите на радар-детекторите...

Най-новото поколение импулсни лазерни радари (все още ги няма на въоръжение у нас) обезмисят радар-детекторите, защото дори и да засекат сигнала (а понякога и това е доста трудно, защото светлинното петно на лазера е толкова малко заради тесния светлинен сноп, че може изобщо да не попадна върху "окото" на приемника на радар-детектора) , няма никакво време за реакция от страна на водача - може само да погледне скоростта в момента на пискането и да си тарира скоростомера с отчетеното от радара. Smile
Reply

Ще перефразирам :От написаното до тук може ли да се направи
извода че качествен радар детектор ще е практически неуловим.
Не отричам че ще излъчва сигнал но той ще е достатъчно слаб за да
се игнорира. Smile
460 1.8 моно 1994 година с газ и на всичкото отгоре и върви
850 2.5 бензин газ
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)