Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
До 10К бензин, дори и да сложиш газ (газов инжекцион) периода(разбирай изминати км.) за изплащане е прекалено дълъг.
От 15К до 25К бензин на газ.
Над 25К дизел.
Всички налитат на дизела защото харчел малко, обаче обикновено колата която купуваме е 2-ра(3-та) ръка на Н броя км и продадена защото е достигнала някакъв ресурс и на собственика вече му е по-малко изгодна.
На запад в повечето страни дизеловите автомобили са с по-големи налози и хората ги карат повече. Някой ще каже няма логика, но разходите на една кола се смятат пари на изминат км. И понеже имате едни годишни разходи(данък,ГО,каско,винетка,ТП) е по-добре да си я карате колата повечко.
Поради тези причини е по-вероятно да намериш по-читава бензинка отколкото дизел.
Моят съвет е да ходиш гледаш повече обяви и такива от официалните вносители все ще попаднеш на твоята кола.
Както казват хората - колата е като жената, каквато си взел такава ще те вози.
ex XC90
Posts: 233
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2012
Reputation:
0
Горд собственик на: Волво 850 2.5 20V
vato Wrote:http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...85#p278785
Тук не светят лампи, няма грешки и колата се държи много добре. Не мирише на чесън. Това са 60 к.с. на цилиндър, турбиниран двигател и не са много хората в България, които могат да се похвалят с подобен резултат. Това не ми е основното занимание, но в резултат на близки срещи от третият вид със знайни и незнайни майстори се стигна до тук.
Та идеята е, че няма бензинов двигател на Волво, който да не може да бъде успешно и правилно газифициран. И да отговаря на изискванията на наредби Н-3 и Н-32 и правила 67 и 110 на ИКЕ - ООН.
За съжаление малко майстори са чували за наредбите и правилата, определящи параметрите за монтаж на уредба за работа на автомобила на пропан-бутан или метан. И малко от тези, които са ги чували, ги спазват. Затова и имаме "бомба в багажника"... и миризма на чесън, и главоболия, и "не на газта" и други подобни. Нагледал съм се на какви ли не извращения при монтажите, много от които неотстраними. Докато майсторите не започнат да носят някаква отговорност за измененията в конструкцията на автомобила, няма да се промени ситуацията. Същото се отнася и за всякакви премахване на ФАП-ове, катализатори и ЕГР-и на дизелите.
Колега мога само да изкажа поздравленията си.
И да ти завиждам, благородно разбира се.
Не си ли се замислял да смениш професията
Posts: 39
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2010
Reputation:
0
Аз съм за дизела.. ако уцелиш на запазен ще караш и ще си свиркаш.
Аз останах изумен от Д5 на волво динамиката и разход от Казанлък до Разград лятото ходих среден разход 4.2/100 със средна скорост 120 -130 hock: Според мен ако решиш да вземеш дизел с Д5 мотора по добре да е 2003 година понеже е без ДПФ филтър и няма да имаш вихрови клапи които са май често проблемни..
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
Аз бих заложил на бензин, нагледах се на твърде много теми за проблеми и скъпо струващи ремонти на Д5.
А предлагането е предимно на дизелови - бензинови почти не се продават.
bisnaga1990 Wrote:от Казанлък до Разград лятото ходих среден разход 4.2/100 със средна скорост 120 -130 От него район съм и знам какви пътища има там и през колко села и градове се минава, а и планински проход има ... освен ако не си минал през София или Бургас това да направиш средна скорост 120-130 за тоя участък ми е много имагинерно, но и с разход 4.2/100 не вярвам и не можеш да ме убедиш.
Posts: 568
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2014
Reputation:
0
На 31 декември пътувах за Бургас (големите навявания, студове и преспи - нямаше нищо такова, но това е друга тема). На 1ви се прибрах и заредих пак до капачката (както когато тръгвах) - хвана 36литра нафта, а бях изминал точно 787км. Повече от 90 100 не съм вдигал. Въпреки това, мисля следваща ми кола да е бензин/газ. От скоро се сдобих с една бензинова въшка (по стечение на обстоятелствата). Та от заклет фен на дизела, за два месеца преосмислих нещата тотално
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Стефчо, ако караш на газ сметката ще ти излезе, но на бензин примерно кола с 200+ коня и турбина малко ще те зори. Да караш кола 200+ коня на газ пък е идиотщина!
Бензина си струва ако човек кара малко и колата е турбинирана иначе, просто няма място за сравнение. Бензина е с предимство и при спортните коли, но тук вече си говорим за ситуации извън нормалните ежедневни нужди. За всичко останало си има дизел с турбина!
Поздрави
Volvo For life!
Posts: 39
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2010
Reputation:
0
Ами точно през планинския проход през Велико търново минах . И аз не повярвах тогава но си беше факт , бях на резерва заредих 60лв отидох и се върнах и после още карах към седмица и нещо градско с останалата нафта... Ако не се лъжа е долу горе към 500 км в двете посоки.. Скоро ако ходя някъде извънграда ще документирам със снимки или клип.
Posts: 64
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2016
Reputation:
0
Е, чак да е идиотщина да караш 200+к.с. на газ... Въпрос на вкус .
Но както и да го смяташ, бензин на газ излиза най-оправдано икономически. Почти 300 к.с. дизел ми дават около 8.5 до 9 л/100 км среден разход, което като финансово изражение е около 17 до 23 лв / 100 км в момента, зависи къде зареждам. 300 к.с. на бензин/газ ми дават около 4-8 л бензин на 1000 км и около 13-14 л/100 км газ среден разход. Което като финанси е от порядъка на 11 до 15 лв / 100 км, пак зависи къде зареждам. Само на бензин средният разход е около 11-12 л / 100 км, което финансово е от 22 до 30 лв / 100 км за А95. При А98 и нагоре разхода се повишава. Та всеки може сам да си направи сметките колко ще излезе финансово годишен пробег от 10000 км и нагоре във всеки от вариантите. Ако се сравнят 150 к.с. дизел със 150 к.с. бензин резултатите ще са сходни. Първоначалната инвестиция за ГИ може да се сравни с разход по рециклиране на помпи, дюзи и турбини при дизелите при възникване на проблем, а за автомобили 2-ра ръка това е почти правило. Като нормално периодично обслужване разходите при бензин и дизел са почти еднакви за двигатели със сходни характеристики. Та така.
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
JMI Wrote:...Да караш кола 200+ коня на газ пък е идиотщина!
Порше Кайен на газ .... безценно! "Баровец съм аз..."
Гледаш и не вярваш на ушите си...
Ама хора всякакви!
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 2,344
Threads: 44
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Точно за това говоря Мони! Хвърлил съм око на едно V60 Polestar тук, но да си го купя и да му сложа газ ще е безценно!!! :lol:
Volvo For life!
|