The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с фаровете

#11
При фарове с 2 секции схемата е съвсем друга. При 1 секция има общо 5 кабела към фара (3 фар, 2 габарит), при 2 секции - 4 кабела. Не съм гледал схема, но с 4 кабела за 3 крушки се предполага обща маса на всички крушки докато при 1 секция има общ плюс за фара и габарита е на отделна линия.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#12
Колега стрдах твоя проблем преди време. Съвсем изненадващо се получаваше... понякога работеха, понякога не. И аз си мислех за релета, бушони - но всичко при тях бе ОК. За това се насочих към ключа. И се оказах прав. Проблема беше при него. Беше зпочнала да се топи буксата в която влиза "+" или по-точно пластмасата около крачето (пина), който контактува с ключа. Поради някаква причина, според мен е имало лош контакт, който е водил до голямо контактно съпротивление, с последващо разстапяне на пластмасата. Аз си обяснявам инцидентното спиране с размекването на пластмасата на буксата в резултат на температурата.
Аз реших проблема чрез смяна на пина с друг, от друга някаква букса, която се търкаляше в едно чекмедже. Самата букса на волвото позволява да се разглоби. И така си реших проблема. При мен само идващата букса към ключа беше проблем, явно съм имал късмет и на ключа нищо му нямаше. Интервенцията беше извършена перди около година и нямам проблеми от тогава.
Освен това добавих и контактна грес на буксата, някаква специална за букси, на силиконово основа.
Дано съм бил полезен с нещо препатено!!!

ПС: За колегите, които ще си помислят, че евентуално са слагани по-мощни крушки от предписаните и това е довело до това явление ще кажа че никогa не е имала колата по големи крушки от 55/60 W!
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#13
Проблема е решен.
БЛАГОДАРЯ на всички!!!
Повредата се оказа идентична с тази при Wizard S40. Оказа се разтопена пластмаса на ключа за фаровете от прегряване (лош контакт) и съответно шината на пин 56 беше потънала с повече от милиметър. Вчера в суматохата не обърнах внимание на това. Засега закрепих положинието само с почистване на шината. Контактната пластина на ключа е замислена много добре с пружинки и възможност да обира доста големи луфтове.
Засега ключа работи стабилно, но ще го сменям, да не ме изненада пак. Така, че ще трябва май да местя темата в раздела "купува/продава" и очаквам оферти Smile Smile
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.

V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Reply

#14
По добре не сменяй ключа, а сложи релета на масите на фаровете. Освен, че е по евтино има огромен ефект откъм осветеност. Масите минават директно през ключа, който се явява малко тясно място, при мен преди релетата - 11 волта на крушките, след релетата - 13.5.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#15
joro74 Wrote:По добре не сменяй ключа, а сложи релета на масите на фаровете. Освен, че е по евтино има огромен ефект откъм осветеност. Масите минават директно през ключа, който се явява малко тясно място, при мен преди релетата - 11 волта на крушките, след релетата - 13.5.

Ще може ли някаква схема? Явно наистина е "тясно" място и не само при Волво. Наскоро един познат брои доста монетки за подобен ключ на Пасат
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.

V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Reply

#16
На работа съм в момента и няма как да го нарисувам, а и не ме бива в това, но ще го опиша пък дано разбереш.

Аз използвах релета от Лада Нива, че са най-евтини и изглеждат надеждни (вече една година нямам проблем с тях). Има ги по магазините. Използвах 2 релета на фар - къси/дълги. Релетата съм монтирал на напречната греда под фара - там има празни дупки с резба - много подходящи за целта. Използвах 1.5 мм многожилен кабел, оригиналните кабели са 1.25 мм, но аз имах 1.5мм и го ползвах, важно е да не е по-тънък

1. Бобината на релетата е вързана на плюса, който отива към фаровете, релетата ползват общ плюс. Връзката е на 3 кабела - съществуващият общ плюс към фара се отрязва и се връзва на с мост на 2те релета и оттам продължава към фара.
2. Минусът на бобината на релетата се връзва към съществуващите кабели към крушките - кабелите се отрязват и се подават само на релетата. Къси на релето за къси, дълги на релето за дълги.

3. Единия край на контакта на релетата се връзва на маса на колата - отстрани на калниците има болтове, който връзват една планка отвътре на калника - аз използвах тези болтове защото се падат на около 10 см от релетата.

4. Другия край на контакта се подава към крушките на фара.

При тази схема се изполва оригиналното реле на плюса и оргиналните бушони на фаровете, единствената добавка, е че ключа в купето вече захранва само релетата, а не крушките както е в оригиналната схема. Бушонът на фаровете прекъсва и релетата и фаровете при изгаряне.
Reply

#17
Благодаря, Joro,
Ще се възползвам от съвета ти. Днес се снабдих с релета руска направа. Според обозначението са 30 А, надявам се да държат положението.
Ако си разменим по една вещ, всеки от нас ще си остане с една, но ако си разменим по една идея, всеки ще има по две.

V40, 1,8 115 кс, 1998 г , ГИ "Фобос"
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)