Айде и аз да се включа с риск да се изакам на темата ти.
Ще започна съвсем от началото на темата. Ще я карам с цитати пък дано да се разбере какво искам да кажа по темата
!
".Както и да е указа се просто откачена букса на ламбдата " Буксите автомобилите са обикновено с уплътнения на "гърба" и на "предната част", които предпазват ел. контактите на куплонзите от замърсявания/окисляване. Та като ти е била разкачена да не би да са се замърсили контактите и при включване на нагревателя да започват да си повишават съпротивлението, като по този начин се ограничава токът през веригата. Ако си мерил тогава с пробната лампа е станало точно това:
"вземам пробна лампа и тя просто мъжди?". Другият вариант да мъжди пробната лампата е когато нагревателят е горещ/тогава мисля, че и съпротивлението му е най- голямо, т.е. токът в този момент е най- малък/. Тук само искам да вметна, че ако съм запомнил правилно, като съм чел за кисл. сензори. Съпротивлението на нагрев. елемент се увеличава с увеличаване на температурата на елемента. Тоест при студена сонда токът е най- голям, и с покачване на температурата му токът пада/защото му се повишава съпротивлението/. Абе с две думи мисля като Жоро74, ама пък може и Ник_Доб да е прав, все пак с това се занимава професионално!
Може ли да кажеш как точно мери с пробната лампа?
"Значи напрежение има ,а ток не преминава?" Това, че има напрежение не значи, че веригата е ОК. В такава верига дори и само една нишка да е останала здрава/говоря за многожилен кабел/ като търсиш напрежение ще намериш такова. Ама самата верига няма да работи коректно. при такава верига токът през нея е ограничен, което води до неправилна работа на товарният елемент в нея. Т.е. ако тестваш една верига за непрекъснатост ще мериш напрежение. Но ако я тестваш дали работи правилно ти трябва пробна лампа за да натовариш веригата/един вид я пробваш в работно положение/. Вместо пробна лампа може да и ползваш ампермер.
Другото което е, че не съм много съгласен с Жоро74 относно:
"компютъра следи пада през съпротивлението и очаква определен модел". Понеже в тази верига единственият товар е нагревателят, и ако приемем, че съпротивленията на всички ел. контакти са пренебрежимо малки, т.е. практически падът на напрежение през тях е OV. То тогава падът на напрежение през нагревателят е винаги 14V/тук приемаме, че при работещ двигател напрежението на ел. инсталацията на колата е 14V/. По съм склонен да мисля, че за състоянието на веригата се съди по токът през нея!
Довечера ще видя някаква схема от аутодата, и какво според мен да мериш пък да видим какво ще стане?!?!?!