The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Търси се свестен газаджия - за фабричните АГУ на 4хх Виале

#21
Аз съм ходил там - техниката им е добра, обаче искат записване и взимат 4-5 лв за добър ден. Когато ходих проблема ми беше дребен, но го отстраниха бързо - едни маркучета, които влизаха в инжекциона се бяха откачили. На брат ми му взеха тази входна такса само за да му кажат, че неговата уредба не се поддавала на регулиране.
Volvo 440, 1.8 I, 90HP 1994
Reply

#22
Здравейте, от шест месеца карам 440DL, и още от самото начало имам проблем с газовата уредба. На ниски обороти при отнемане на газта, глъхне та дори гасне когато не е достатъчно загряла. Да не говорим, че на бензин изобщо не работи - като запаля на бензин работи 5 мин и гасне. Предишния собственик ми каза, че е имало някакъв клапан в голямата тръба, която излиза от въздушния филтър и дозира количеството въздух в горивната смес, но тъй като съм доста бос в тези неща не съм я отварял и не съм сигурен за това. Освен това по сервизите се случва същото, както при повечето от хората с Виале.
Моля ако някой има опит или е решавал подобен проблем - дайте съвет.
Предварително благодаря.
Reply

#23
Здравейте, от шест месеца карам 440DL, и още от самото начало имам проблем с газовата уредба. На ниски обороти при отнемане на газта, глъхне та дори гасне когато не е достатъчно загряла. Да не говорим, че на бензин изобщо не работи - като запаля на бензин работи 5 мин и гасне. Предишния собственик ми каза, че е имало някакъв клапан в голямата тръба, която излиза от въздушния филтър и дозира количеството въздух в горивната смес, но тъй като съм доста бос в тези неща не съм я отварял и не съм сигурен за това. Освен това по сервизите се случва същото, както при повечето от хората с Виале.
Моля ако някой има опит или е решавал подобен проблем - дайте съвет.
Предварително благодаря.
Reply

#24
Е аз съм го казал в тази тема най важното за Виали.
Няма никакъв клапан за въздуха, има си дроселова клапа, но тя не е в тръбата за въздуха, а много по близо до двигателя. Като работи двигателя се създава вакуум и смуче въздух, колко точно зависи от педала т.е. колко е отворена дроселовата клапа. В режим на газ смуче и въздух и газ, като колко газ ще засмуче зависи главно от настройките на изпарителя+ стъпковият мотор евентуално при двигатели с инжекцион.
Напиши си по подробно характеристиките на двигателя, за го умуваме по успешно, а дотогава си отвий винта отдолу на изпарителя за да изтече черната гадост (маслата) , т.е. тежките фракции от хубавата ни газ. Не пипай никакви винтове отстрани или отгоре.
Не знам нашите газаджии какво толкова се плашат от Виалито, всеки изпарител си има 1 врътка за настройка на празен ход+евентуално за чувствителност, ако няма друга, као на ловато например. Другите врътки ако ги има са 1, 2 или 3 за настройка на чувствителност, за настройка на чувствителност на ниски и високи обороти, за настройка на чувствителност на ниски, средни и високи обороти.
Направо ме е яд че не накарах варненския майстор да ми отдели 5 мин в обяснения по каква логика ги върти врътките.
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#25
Е аз съм го казал в тази тема най важното за Виали.
Няма никакъв клапан за въздуха, има си дроселова клапа, но тя не е в тръбата за въздуха, а много по близо до двигателя. Като работи двигателя се създава вакуум и смуче въздух, колко точно зависи от педала т.е. колко е отворена дроселовата клапа. В режим на газ смуче и въздух и газ, като колко газ ще засмуче зависи главно от настройките на изпарителя+ стъпковият мотор евентуално при двигатели с инжекцион.
Напиши си по подробно характеристиките на двигателя, за го умуваме по успешно, а дотогава си отвий винта отдолу на изпарителя за да изтече черната гадост (маслата) , т.е. тежките фракции от хубавата ни газ. Не пипай никакви винтове отстрани или отгоре.
Не знам нашите газаджии какво толкова се плашат от Виалито, всеки изпарител си има 1 врътка за настройка на празен ход+евентуално за чувствителност, ако няма друга, као на ловато например. Другите врътки ако ги има са 1, 2 или 3 за настройка на чувствителност, за настройка на чувствителност на ниски и високи обороти, за настройка на чувствителност на ниски, средни и високи обороти.
Направо ме е яд че не накарах варненския майстор да ми отдели 5 мин в обяснения по каква логика ги върти врътките.
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#26
Много благодаря за информацията. Иначе мотора ми е 1.7 карбуратор на Рено 19 мисля. Иначе като допълнителна информация мога да кажа, че като взех колата, на ниски обороти изобщо я нямаше, за това запуших частично въпросната тръба на въздушния филтър с една чашка от кафе и пробих дъното, така отвора стана около 2см диаметър и се пооправи малко.
За съжаление има вероятност по газовата уредба да е пипано, но ако е незнам какво.
Reply

#27
Много благодаря за информацията. Иначе мотора ми е 1.7 карбуратор на Рено 19 мисля. Иначе като допълнителна информация мога да кажа, че като взех колата, на ниски обороти изобщо я нямаше, за това запуших частично въпросната тръба на въздушния филтър с една чашка от кафе и пробих дъното, така отвора стана около 2см диаметър и се пооправи малко.
За съжаление има вероятност по газовата уредба да е пипано, но ако е незнам какво.
Reply

#28
Щом си карбуратор, значи нямаш ламбда сонда и съответно ламбда контрол система на газовото.
Щом си позапушил въздушния филтър и се е пооправило, значи газта му идва малко и след запушването сместа се е променила откъм бедна на към нормална. Пробвай на студен двигател да отпушиш въздушния филтър и да врътнеш малко врътката за празния ход докато се подобри. Идея си нямам обаче коя точно е за празния ход, защото моето Виали беше съсипано и не съм си играл с оригиналния изпарител. Тук вече други колеги ще се изкажат.
По принцип газаджиите процедират така - Отвиват повечко винта, който се намира на маркуча между изпарителя и смесителната плочка, той е за максималния дебит и се настройва най накрая. Завиват докрай винта за чувствителността,а винта за празния ход го завиват повечко и след това започват да го развиват малко по малко, докато двигателя започне да държи нормални обороти, като винта трябва да е максимално завит докато все още оборотите са нормални, след това го отвиват около 1/4 за да не гасне колата на студено или при по висока скорост, когато е възможно вятърът допълнително да нагнетява повече въздух и оттам да обеднява горивната смес.
След като празният ход е настроен започват ръчно от жилото да подават рязко газ за да видят как реагира двигателя и малко по малко развиват развиват врътката за чувствителност докато двигателя започне да реагира "нормално" . Това ще рече нито прекалено мудно, нито прекалено рязко. Ако реагира прекалено рязко значи при подаване на газ от педала създалият се вакуум дърпа повече газ от необходимото, оттам горивната смес става обогатена, вдига се мощността, но не всичкатагаз изгаря(поне не и в цилиндрите) и разхода скача доста. Забелязал съм че при настройка на чувствителността дават газ до около 3000-3500 оборота, не повече.
След това настройват максималният дебит на газта от винта на маркуча между изпарителя и смесителната плочка като подават ръчно газ до около 5000-6000 оборота и бързо започват да завиват винта докато не започне да "глъхне" двигателя. разбира се максималните обороти на празен ход и под товар са съвсем различно нещо, затова по свестните казват да излезеш на хубав път и да видиш дали максималната скорост на 5-та предавка те удовлетворява, ако не, то се връщаш при тях или сам развиваш винта полека докато вече можеш да вдигнеш желаната скорост.
Общо взето така се процедира при настройка на що годе изправна система със еднокамерен карбуратор и 2 винта за настройка.
Вече има и проблеми като запушване по пътя на газта и въздуха, може отнякъде около смесителната плочка да смуче въздух от някое уплътнение, мембрани и т.н. ... там вече си трябва майстор да погледне.
При теб мембраните са от най здравите изобщо и не би трябвало да се скапват и при палене на газ на -15гр. Може да провериш за скъсан маркуч всичко около изпрителя и дали отнякъде около карбуратра и смесителната плочка нещо не се е скъсало, разхлопало и ... за да смуче въздух оттам. Обикновенно при номера с чашката за кафе на въздушния филтър разхода скача значително, ако при теб не е скочил провери много внимателно откъде идва допълнителният въздух. Възможно е разбира се просто всичко да си е наред, а предишният собственник да се е мъчил сам или с некадърен майстор да настройват системата и сега винта за празният ход да е прекалено завит ...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#29
Щом си карбуратор, значи нямаш ламбда сонда и съответно ламбда контрол система на газовото.
Щом си позапушил въздушния филтър и се е пооправило, значи газта му идва малко и след запушването сместа се е променила откъм бедна на към нормална. Пробвай на студен двигател да отпушиш въздушния филтър и да врътнеш малко врътката за празния ход докато се подобри. Идея си нямам обаче коя точно е за празния ход, защото моето Виали беше съсипано и не съм си играл с оригиналния изпарител. Тук вече други колеги ще се изкажат.
По принцип газаджиите процедират така - Отвиват повечко винта, който се намира на маркуча между изпарителя и смесителната плочка, той е за максималния дебит и се настройва най накрая. Завиват докрай винта за чувствителността,а винта за празния ход го завиват повечко и след това започват да го развиват малко по малко, докато двигателя започне да държи нормални обороти, като винта трябва да е максимално завит докато все още оборотите са нормални, след това го отвиват около 1/4 за да не гасне колата на студено или при по висока скорост, когато е възможно вятърът допълнително да нагнетява повече въздух и оттам да обеднява горивната смес.
След като празният ход е настроен започват ръчно от жилото да подават рязко газ за да видят как реагира двигателя и малко по малко развиват развиват врътката за чувствителност докато двигателя започне да реагира "нормално" . Това ще рече нито прекалено мудно, нито прекалено рязко. Ако реагира прекалено рязко значи при подаване на газ от педала създалият се вакуум дърпа повече газ от необходимото, оттам горивната смес става обогатена, вдига се мощността, но не всичкатагаз изгаря(поне не и в цилиндрите) и разхода скача доста. Забелязал съм че при настройка на чувствителността дават газ до около 3000-3500 оборота, не повече.
След това настройват максималният дебит на газта от винта на маркуча между изпарителя и смесителната плочка като подават ръчно газ до около 5000-6000 оборота и бързо започват да завиват винта докато не започне да "глъхне" двигателя. разбира се максималните обороти на празен ход и под товар са съвсем различно нещо, затова по свестните казват да излезеш на хубав път и да видиш дали максималната скорост на 5-та предавка те удовлетворява, ако не, то се връщаш при тях или сам развиваш винта полека докато вече можеш да вдигнеш желаната скорост.
Общо взето така се процедира при настройка на що годе изправна система със еднокамерен карбуратор и 2 винта за настройка.
Вече има и проблеми като запушване по пътя на газта и въздуха, може отнякъде около смесителната плочка да смуче въздух от някое уплътнение, мембрани и т.н. ... там вече си трябва майстор да погледне.
При теб мембраните са от най здравите изобщо и не би трябвало да се скапват и при палене на газ на -15гр. Може да провериш за скъсан маркуч всичко около изпрителя и дали отнякъде около карбуратра и смесителната плочка нещо не се е скъсало, разхлопало и ... за да смуче въздух оттам. Обикновенно при номера с чашката за кафе на въздушния филтър разхода скача значително, ако при теб не е скочил провери много внимателно откъде идва допълнителният въздух. Възможно е разбира се просто всичко да си е наред, а предишният собственник да се е мъчил сам или с некадърен майстор да настройват системата и сега винта за празният ход да е прекалено завит ...
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър Smile
Reply

#30
Отново много благодаря за ценната информация. Ще се опитам да я настроя сам а доколо ще успея ще се похваля по-късноSmile
Иначе за разход на газ имам данни само на дълго, защото преди това не е карана в "софииски" условия, а и не е засичана. На дълго разхода не се е променил след запушване на филтъра и преди и сега все си е около 9 на 100, което естествено отново не знам дали е нормално. За градски условия обаче без да съм засичал, ми се струва че гори доста, около и над 15 на 100 по груби изчисления.
Като казваш за повредени маркучи по трасето - прави ми впечатление, когато отворя капака, че доста мирише на газ, така че най-вероятно и там има проблем.
Иначе зимата на -20 пали без смукач и без проблем, но като запали за да работи на място трябва да и се дръпне смукача до половината докато загрее малко.
Това е за сега по газовата ми уредба - още веднъж благодаря за полезните съвети и ще информирам периодично, как протича настройката.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)