Posts: 410
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2008
Reputation:
0
Не мисля че ще е от бобини, щом го няма проблема на бензин. Колата ти е доста новичка за да е заминало въпросното моторче (макар че не е гаранция). Сигурен ли си че са изсипали правилния софтуер и дали е нагласен както трябва? На мен като ми смениха софта, щото било имало по нов така и не видях разлика освен в това че колата се изфорсирваше със закъснение и трябваше да кисна цял ден в сервиза да я доискосурят. Та после обикаляхме из улиците с един лаптоп закачен за компа на газовото и така я донагласяха...Но така и не можаха да я направят както си беше преди, оборотите си останаха нестабилни, даже ми се случваше да се гаси понякога когато съм на клима и фарове. Тогава излезе диагнозата че са проблемни клапаните.
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany
Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Posts: 46
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2009
Reputation:
0
tronixxx Wrote:Не мисля че ще е от бобини, щом го няма проблема на бензин. Колата ти е доста новичка за да е заминало въпросното моторче (макар че не е гаранция). Сигурен ли си че са изсипали правилния софтуер и дали е нагласен както трябва? На мен като ми смениха софта, щото било имало по нов така и не видях разлика освен в това че колата се изфорсирваше със закъснение и трябваше да кисна цял ден в сервиза да я доискосурят. Та после обикаляхме из улиците с един лаптоп закачен за компа на газовото и така я донагласяха...Но така и не можаха да я направят както си беше преди, оборотите си останаха нестабилни, даже ми се случваше да се гаси понякога когато съм на клима и фарове. Тогава излезе диагнозата че са проблемни клапаните.
Знаеш ли, вече съм почти сигурен в това, че всичко е от настройката на газта! Даже след разказа ти за смяната на софтуера при теб, направо съм сигурен. Реално всичко това се случи след смяна на софта и намесата им! И точно с новия софт почна да ми дава бедни смеси при положение, че беше регулирана уж добре. В момента не светва чека за бедни смеси, но след като ходих два пъти да обогатяват. Ще видя кога ще успея да ида до тях и да се занимавам с това, но определено ще е най-рано след 10ина дни , че ми се налага да пътувам.
Колега tronixxx, изключително много съм ти благодарен за съпричастието ти към проблема и желанието ти да помогнеш, за съветите, които ми даваш и за споделения опит!!!!
Поздрави!
Posts: 410
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2008
Reputation:
0
Koki4 Wrote:tronixxx Wrote:Не мисля че ще е от бобини, щом го няма проблема на бензин. Колата ти е доста новичка за да е заминало въпросното моторче (макар че не е гаранция). Сигурен ли си че са изсипали правилния софтуер и дали е нагласен както трябва? На мен като ми смениха софта, щото било имало по нов така и не видях разлика освен в това че колата се изфорсирваше със закъснение и трябваше да кисна цял ден в сервиза да я доискосурят. Та после обикаляхме из улиците с един лаптоп закачен за компа на газовото и така я донагласяха...Но така и не можаха да я направят както си беше преди, оборотите си останаха нестабилни, даже ми се случваше да се гаси понякога когато съм на клима и фарове. Тогава излезе диагнозата че са проблемни клапаните.
Знаеш ли, вече съм почти сигурен в това, че всичко е от настройката на газта! Даже след разказа ти за смяната на софтуера при теб, направо съм сигурен. Реално всичко това се случи след смяна на софта и намесата им! И точно с новия софт почна да ми дава бедни смеси при положение, че беше регулирана уж добре. В момента не светва чека за бедни смеси, но след като ходих два пъти да обогатяват. Ще видя кога ще успея да ида до тях и да се занимавам с това, но определено ще е най-рано след 10ина дни , че ми се налага да пътувам.
Колега tronixxx, изключително много съм ти благодарен за съпричастието ти към проблема и желанието ти да помогнеш, за съветите, които ми даваш и за споделения опит!!!!
Поздрави!
За нищо колега! Нали за това сме тук да си помагаме със съвети и опит...А ти пиши по нататък какво става...
Volvo V40 1,9d 2001 D4192T3
4 cylinders
146 hp / 4100 RPM
350 Nm/ 1660 RPM
1870 cu. cm
powered by PowerChip Germany
Рено Клио, Сеат Ибиса, Опел Тигра, Пежо 306 и....В40
Posts: 46
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2009
Reputation:
0
tronixxx Wrote:За нищо колега! Нали за това сме тук да си помагаме със съвети и опит...А ти пиши по нататък какво става...
И аз така го разбирам и се радвам, че има такива хора!
Ще пиша веднага щом свърша нещо по въпроса.
Поздрави!
Posts: 46
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2009
Reputation:
0
Така, сега се връщам от БРЦ-България в Дружба. Момчетата бяха доста търпеливи и внимателни Това, което се вижда е, че в момента на прекъсването , което се получава компа на газовата се опитва да обогатява и дюзите пръскат повече за да коригират. Смесите с външна ламбда сонда /както и с оригиналната на колата/ са перфектни и на бензин и на газ. Когато включа климатика + D или R на автоматика с натисната спирачка, прекъсването се влошава много, направо става нетърпимо и с много вибрации на мотора и след време започва да мига чек енджина и дава грешка P0303 (ако не бъркам) , което преведено е проблем в запалването на 3ти цилиндър. Това , което ги учуди е , че изгорелите газове са повече от перфектни...
В заключение решихме да пробваме с бобините, защото се държи точно като прекъсване от тоци в дадени моменти /при нови свещи и кабели/. И ако не са и те да мислим други варианти. Мен само ме учудва защо по време на движение /тоест над 1300-1500/ оборота не се усеща нищо, всичко си е перфектно и защо на бензин колата е супер. Та сега издирвам две бобини за проба, че да не инвестирам напразно отново
Междувременно ми смениха и сондата на бутилката, че нещо не отчиташе правилно и не винаги изключваше когато трябва пълненето.
Терзанията продължават
Поздрави!!!
Posts: 46
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2009
Reputation:
0
Привет на всички!
Почвам да се чудя дали няма някаква връзка между външната температура и проблемът, за който е тази дискусия. При темп. над 22-3 градуса го няма прекъсването. Незнам дали е съвпадение , но това са ми наблюденията от последните 2-3 дни. Другото , което ми прави впечетление е , че когато няма прекъсване колата пали супер и с лекота. Иначе когато се появява прекъсването - пали след 2-3-4 секунди въртене. Имах възможност да я покарам доста на извънградско последно време и мисля, че доста добре се държи като работа и разход - два три пъти я засичам и ми дава около 10/100 газ извънградско при неикономично каране.
Posts: 46
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2009
Reputation:
0
Така, имам резултати:
ГОЛЕМИ БЛАГОДАРНОСТИ на cjman , благодарение на него и новичките му бобини, вече 4рти ден тествам и няма никакви грижи колата. Няма прекъсване, работи много тихо, спокойно и равномерно, никакви проблеми при включен климатик и натоварване, определено тръгна по хубаво в ниските обороти и сякаш една идея и разхода е паднал, но още не съм сигурен за това. Та се оказва бобина или бобини /незнам коя от двете или и двете/. Газаджиите явно са си свършили работата добре и се оказаха прави от самото начало - съмнения за проблем в бобина. Въпросните бобини обаче са по 220лв. парчето и май ще поръчвам онлайн.
Поздрави!
|