02-26-2010, 10:46 PM
Пиша пак в тази тема за да не пускам нова. Става въпрос за следното :
По-новите девятки (след 95?) имат OBD-2 конектор за диагностика който изисква специален кабел и лаптоп
за прочитане и нулиране на грешките, вместо по-практичния куплунг (на картинката отдолу)
със светодиод и бутонче с който по всяко време може да се прочете блинк-кода на грешките и те да се нулират.
Интересното е, че май на някои (а може би на всички) OBD-2 компютри могат да се четат грешките по стария начин
(Moxy включвай се). От известно време (от ноември 2009) се човъркам с BOSCH LH 2.4 Jetronic, като човъркането се състои в дизасемблиране и разгадаване на кода на джетроника, писане на софтуер за четене и редактиране на горивните му карти, сваляне на схемата му, опити за комуникация с него (да може да се четат данни в реално време от него без дейталогер) и въобще всичко което би ми помогнало да разбера по-добре как точно работи и как да променям начина му на работа така както искам. Но за това по-късно в друга тема.
Та, изглежда че в новите модели добавения код за OBD-2 не е заменил изцяло кода (под код разбирай програмен код, програма, а не шифър) за светодиодчето - има ги и двата (поне в някои модели).
Тествал съм го на 0 280 000 932 (B200FT), и мисля че трябва да работи на 0 280 000 984 (B230FT), а вероятно
и на всички останали.
На 12 пин на конектора на ЕКУ-то (или на съответния пин на OBD-2 конектора) се закача едно резисторче, светодиодче и бутонче (в краен случай може и без бутонче ;-) ):
Резистора е между 500 ома и 1 килоом. За по-ясно - GND е маса, VCC e 12V, DLC е към 12 пин на конектора на джетроника (или K-line пина на OBD-2 конектора), S1 e бутончето, LED1 е светодиода, R1 е резисторчето.
Внимателно с посоката на светодиода, той все пак е диод, а не лампа. По-широкото краче е към минус.
Та, ако някой с 940 след 95 би искал да го пробва това е. Освен това ще добавя че след пипване на едно чисълце в чипа на джетроника е възможна комуникация с него по К-линия (и на тези преди 95): 187500 или 93750 baud rate, 8 даннови бита, 1 стоп бит, контрол по четност - MARK или SPACE. Което позволява четене на живи данни от него докато работи колата - температура, обороти, ламбда, ширина на импулсите на инжекторите. Нещо като дейталогер, незаменимо е при промяна/настройка на горивните карти. За това скоро ще пусна една голяма тема.
По-новите девятки (след 95?) имат OBD-2 конектор за диагностика който изисква специален кабел и лаптоп
за прочитане и нулиране на грешките, вместо по-практичния куплунг (на картинката отдолу)
със светодиод и бутонче с който по всяко време може да се прочете блинк-кода на грешките и те да се нулират.
Интересното е, че май на някои (а може би на всички) OBD-2 компютри могат да се четат грешките по стария начин
(Moxy включвай се). От известно време (от ноември 2009) се човъркам с BOSCH LH 2.4 Jetronic, като човъркането се състои в дизасемблиране и разгадаване на кода на джетроника, писане на софтуер за четене и редактиране на горивните му карти, сваляне на схемата му, опити за комуникация с него (да може да се четат данни в реално време от него без дейталогер) и въобще всичко което би ми помогнало да разбера по-добре как точно работи и как да променям начина му на работа така както искам. Но за това по-късно в друга тема.
Та, изглежда че в новите модели добавения код за OBD-2 не е заменил изцяло кода (под код разбирай програмен код, програма, а не шифър) за светодиодчето - има ги и двата (поне в някои модели).
Тествал съм го на 0 280 000 932 (B200FT), и мисля че трябва да работи на 0 280 000 984 (B230FT), а вероятно
и на всички останали.
На 12 пин на конектора на ЕКУ-то (или на съответния пин на OBD-2 конектора) се закача едно резисторче, светодиодче и бутонче (в краен случай може и без бутонче ;-) ):
Резистора е между 500 ома и 1 килоом. За по-ясно - GND е маса, VCC e 12V, DLC е към 12 пин на конектора на джетроника (или K-line пина на OBD-2 конектора), S1 e бутончето, LED1 е светодиода, R1 е резисторчето.
Внимателно с посоката на светодиода, той все пак е диод, а не лампа. По-широкото краче е към минус.
Та, ако някой с 940 след 95 би искал да го пробва това е. Освен това ще добавя че след пипване на едно чисълце в чипа на джетроника е възможна комуникация с него по К-линия (и на тези преди 95): 187500 или 93750 baud rate, 8 даннови бита, 1 стоп бит, контрол по четност - MARK или SPACE. Което позволява четене на живи данни от него докато работи колата - температура, обороти, ламбда, ширина на импулсите на инжекторите. Нещо като дейталогер, незаменимо е при промяна/настройка на горивните карти. За това скоро ще пусна една голяма тема.
Volvo 945 '97, B200FT, 155hp
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp
savarturbo.se
turbobricks.com
It’s not the fart that kills, it’s the smell!
Volvo 960 '93, B204FT, 190hp
savarturbo.se
turbobricks.com
It’s not the fart that kills, it’s the smell!